Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Flash Gordon skrev 2021-11-03 15:27:06 följande:
    Det slutade som förväntat.

Partiledningen tar nu inför kongressen tillbaka förslaget om att ta av Tro&Solidaritet platsen som adjungerade i verkställande utskottet.

Det interna partitrycket blev för stort. 
    Visste väl att det var för mycket att hoppas på Rynkar på näsan
    Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    Linnie skrev 2021-11-04 13:25:22 följande:

Jag är otroligt kritisk till Iran, Nordkorea, vår egen regering (den kunde varit värre) och inte minst USA mfl.

Känns som att det är säkrare att kritisera någon av dem än Israel öppet. Även om det absolut inte borde göras någon skillnad..

Det känns ju väldigt seriöst att bli hopbuntad med Iran och Nordkorea när vi är en rättstat i topp 30 på demokratiindex (27) före ett antal EU länder som t.ex Italien och Grekland. Är väldigt upptagen för tillfället men kan återkomma om lögnerna om Gaza m.m.
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2022-01-10 09:40:36 följande:

Socialdemokratiska Tro och Solidaritet sprider turkiska statens "islamofobi-agenda"

ledarsidorna.se/2022/01/direkta-sakfel-aven-i-arets-rapport-om-europeisk-islamofobi/

Förbundssekreterare Irving länkar okritiskt till seminarium med islamistpropaganda mot väst.

Allt är precis som vanligt med andra ord.

Som alltid, tro och soliaritet, islamismens och antisemitisens högborg i Sverige.
  • RebeckaZ70

https://www.expressen.se/nyheter/mira-21-du-fods-med-att-du-maste-forsvara-dig/

Malmö, styrt av vänster i 100 år.

? Samtidigt en blottad antisemitism ändå upp i den socialdemokratiska, politiska gräddan. 

Varför är antirasisterna så tysta om judehatet?

? Det är tyvärr inget nytt, att de som utger sig för att vara antirasister alltid ?glömmer bort? att ta sig an antisemitismfrågan. Jag blev inte förvånad. Jag upplever att det är så i vänsterkretsar och kopplat till Israel. Då vill man inte ta i det.?

• RebeckaZ70
    KillBill skrev 2022-07-09 11:59:10 följande:

Den Amerikanska högern har tappat det helt. Nu kräver Republikerna i
    Ohio att skolorna ska tvingas undervisa om Förintelsen även från Nazisternas perspektiv..

www.jpost.com/international/article-702341

Sjukt...
    Hade blivit mindre förvånad om det kommit från någon från "The Squad", dvs Ilhan Omar, Rashida Tlaib, Alexandra Ocacio Cortez m.fl.
  • RebeckaZ70
    theotherone skrev 2022-07-16 11:38:26 följande:

Ja det är ju helt uppenbart att denna tråden inte handlar om antisemitism, utan mest om smutskastning av vänstern, progressivismen och liberalismen.

Bara ytterligare en populismhögertråd på FL, de börjar bli många nu...

Då kan du inte ha läst många inlägg...

Då det är vänsterns anhängare som i störst grad stårå för antisemitism i sverige så kommer jag att fortsätta ha ögonen på dem. Vilka är det som styr i Malmö? Varför har 90% av Malmös judar lämnat staden? Det är inte KD, M, eller SD som ligger bakom.

NAOMI ABRAMOWICZ: I Sverige är det rea på att hata judar (expressen.se)

Sen stannar vi till vid en av Nybros många arabiska butiker. Ägaren står utanför och småpratar med förbipasserande. Men han är inte en av de nyanlända som har startat eget. Han har bott här i 25 år, säger han. När mannen frågar mig var jag kommer ifrån ? en fråga som jag uteslutande får från andra med utländsk bakgrund ? svarar jag att jag är judinna. 

Mannen gestikulerar och visar att han inte hör vad jag säger. Jag visar honom min lilla Davidsstjärna i silver som hänger runt halsen. Då förändras stämningen direkt. 

? Jag kan inte respektera en jude. Jag ska kasta ut varenda jude som kommer in i min butik.

? Du ska inte ha på dig den där här i Nybro, säger han och pekar på min Davidsstjärna. 

Sen börjar han prata om Israel/Palestina-konflikten. 

? Judarna kommer att förlora mot muslimerna. Ni är bara sex miljoner, vi är många fler. 

Han fortsätter att prata. Om Al-jazeera, judarna, Israel och amerikanerna. Jag vet inte om det har gått fem minuter eller en kvart. Till slut säger jag att jag har hört nog. Då ropar han på arabiska till en man som sitter utanför butiken bredvid, som snabbt kommer springande. Vi går fort därifrån. 

Jag är inte den första judinnan som har drabbats av antisemitism i Nybro. För två år hamnade Nybro i riksmedia när en äldre judisk kvinna blev anfallen av tre män. De skrek ?hora? på arabiska och slet av henne Davidsstjärnan som hon, precis som jag, bar runt halsen. 

Jag har själv råkat ur för likande saker när jag fortfarande bodde i Skåne...
    Malmö har vanstuyrts av S i 100 år, Malmös förre kommunalråd skyllde antisemitismen på oss judar, det var vårt eget fel att vissa invandrargrupper hatade oss.
    Man kan tro att det är Malmös socialdemokraters önskan att alla judar ska lämna Malmö, när de sista har drivits bort kan de ju säga att "vi har inte länger några problem med antisemitism i Malmö"
  • RebeckaZ70
    theotherone skrev 2022-07-17 20:06:53 följande:
    Alltså, redan där visar du att du inte är att ta på allvar. S har inte styrt Malmö i 100 år...

Hur kommer det sig att du ignorerar alla exempel på judehat från högern och bara riktar in dig på de fall där de kommer från vänstern? Din reaktion på nyheten från Ohio säger allt.

Som sagt, detta är inte en tråd om antisemitism - detta är en tråd om att spy galla på vänstern/sossarna.

Malmö kommun ? Wikipedia

S
    edan 1919 har S styrt Malmö, förutom 6 år, 1985-1988 och 1991-1994

I 97 år har S styrt Malmö. 

Det finns tillräckligt många trådar som handlar om högern, därfär startade jag den här tråden för att visa på att det minsann förekommer antisemitism även från vänster.

Att jag inte kommenterar det inlägget vidare beror på att det kommer från en skribent som flera gånger kallat mig "brunhöger", "blåbrun" m.m. (dvs sammankopplat mig med fascism/nazism) och jag vill inte ge denne person mer uppmärksamhet än vad hen är värd. 

OK? Har du något emot att jag visar på den antisemtism som frodas inom S? Varför vill du dölja det faktum?

• RebeckaZ70
    klyban skrev 2022-07-18 11:31:32 följande:

Röstar man på ett parti som uppvisar en sådan fascistisk agerande, så kommer man påpeka detta.
    Men vi har lärt oss att det spelar ingen roll vad h*n gör, hur extremt omdömeslös h*n är, så berättar du att det bryr jag mig inte om.
    Och det är så fascism skapas och när man accepterar sådant, för vi vet ju hur skon sitter när den sitter på andra foten, då är du inte alls så sockersöt längre.

Och S, ja, de byggt upp Sverige, nästan helt själva, och det är där skon klämmer inser jag, för bra saker får inte ske i denna högerpolitiken har jag lärt mig.
    Och det verkar som deras intresse är endast makt, för detaljerad sakpolitik är som bortblåst och FORTFARANDE.

Och antisemitism är mer dominant i högern än i vänstern, men förekommer på bägge ställen.
    Jag har INTE EN ENDA GÅNG I LIVET stött på antisemitism, jag vet ärligt talat inte vart jag ska hitta den mer än bland fascister och nazister, för kommunister de är för sällsynta och knäpptysta idag,

Så om du är orolig för antisemitism, så röstar du i helt fel block.
    SÅ med det berättar du att du inte alls bryr dig om antisemitism, så what gives?

Du har förstås erfarenhet av att leva som jude ? 

fått sten kastad genom fönstret mot gatan där du hade din Menora?

blivit ignorerad i en butik för att du haft en synlig davidsstjärna?

blivit spottad på när <någon> sett davidsstjärnan du har som halssmycke?

blivit kallad judehora av samma sorts personer som ovan?

-ingen av ovanstående har varit nazister eller fascister i din bemärkelse, jag kallar dem islamofascister, Socialdemokraternas nya kärnväljare. 

Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?