Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Padirac skrev 2021-06-29 20:22:02 följande:
    va!!  är inte just DPRK och DDR beviset för att _demokrati_ är dåligt
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2021-06-30 13:45:39 följande:
    Jag valde att inte blanda mig i denna pseudodiskussion då jag visste att Aron Flam själv skulle svara på herr Nilssons så kallade granskning. Nu har Aron Flam kommenterat sakn i sitt senaste dekonstruktiv kritik.

aronflam.com/blog-aron

Flam bemöter ju inte kritiken i sak.  Rekommenderar läsning av Mikael Nilsson granskning av Flams bok. Det är saklig kritik. Tips. Börja från början. 

twitter.com/ars_gravitatis
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-06-30 20:00:26 följande:
    Att den där boken stör dem så mycket ...

Jag har ingen aning om vem Mikael Nilsson är men jag tänkte jag skulle försöka läsa hans påstådda sågning av Flams bok. Det gick sådär ...

Han recenserar alltså på Twitter. Det måste var långt över 100 inlägg över flera veckors tid som han ägnat åt boken.

Och efter alla dessa inlägg över veckor av tid så kokar "sågningen" ned till ordvrängeri

Mikael Nilsson:
    twitter.com/ars_gravitatis/status/1404078402676592647

"... kapitel som Flam för fram lögnen om att Sverige tvingades betala krigsskadestånd. Men rapporten ger inget stöd för den slutsatsen. Men genom att låtsas som om han har studerat amerikanska primärkällor så lurar han läsarna att tro att han funnit något som historikerna inte känt ..."

Aron Flam:
    aronflam.com/blog-aron/2021/6/30/aron-flam-adolf-hitler-amp-jiujitsu

"Herr Nilsson hävdar också att Sverige inte betalade krigsskadestånd till de allierade. Som jag skriver i boken var en del av förhandlingen vad det skulle kallas. Sverige gick med på att komma dit om det inte kallades skadestånd. Det gick de allierade med på. Antagligen för att de bara ville ha sina pengar och inte brydde sig så mycket om vad det kallades för. Sverige lyckades få det till att skadeståndet istället skulle kallas ?frivilliga donationer?. Bara det att frivilliga donationer inte är så frivilliga om man döms att betala dem av de segrande i ett krig och därför inte kan vara donationer. Bistånd är alltid frivilligt. Annars kallas det något annat. Återigen missar herr Nilsson helheten för att han stirrar sig blind på enskilda ord."

.
    Ja, jisses ...

Det Mikael Nilsson säger är att Flams påstående attfrivilliga donationer är ett förtäckt skadestånd är felaktigt. Enligt Mikael Nilsson finns det inget stöd för detta i etablerad forskning och Flam har inte presenterat några bevis för att hans påstående skulle stämma.  När Flam försöker försvara sig så återupprepar han sitt påstående men om han inte kan bevisa saken så är ju detta bara tomma ord.

• KillBill
    Digestive skrev 2021-06-30 23:13:14 följande:

Det finns anledningar till varför tyskarna är kistdemokrater och inte socialdemokrater. Varför kommer svensken att bli mer och mer medvetna om - som en liten klick i det stora faktiska.

Vad är anledningen till att Kristdemokraterna i vissa opinionsundersökningar inte längre är största tyska parti (omsprungna av de gröna)?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-07-01 09:07:12 följande:
    Nåja, han har en tjänst på Uppsala Universitet så någon typ av utbildning i historia har han. Sedan är ju inte det ett botemedel mot att politiska åsikter ska färga ens förment "seriösa" arbete.

.
    Det jag refererade ovan anser Nilsson vara ett av de största felen med Flams bok. Nilsson egna ord: "Det är också något av det absolut värsta jag funnit under hela min granskning av Flams bok."

Något av det absolut värsta kokar alltså ned till att Nilsson menar att det inte ska heta "skadestånd" eftersom det officiella namnet på det Sverige dömdes till att betala var "donation".

.
    Börjar man läsa Mikael Nilssons sociala medier och studerar hans arbete och deltagande i den offentliga debatten så blir snart två saker uppenbara:

- Han är ett typexempel på det fenomen som (lätt elakt) kallas "SD-tourettes" - precis som Arnstad.

- Granskningen av Flams bok har ingenting med en seriös granskning av ett historie-arbete att göra utan är någonting personligt för Nilsson.

.
    Den som hänvisar till Nilsson i sina argumentation har helt enkelt förlorat.

Har du ingen skam i kroppen?. Du fortsätter alltså att sprida Arons Flams lögn om att Sverige har dömts till att betala pengar till de allierade efter andra världskriget? Det och påståendet att det skulle ha varit frågan om skadestånd är lögn. Det som hände var att Sverige hjälpte de allierade att konfiskera tyska tillgångar.

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-07-04 21:47:04 följande:

Även barnen i "Palestina" går på sommarkollo, delvis sponsrat av dina skattepengar därtill:

twitter.com/PeterSellei/status/1411762758677303302

"We asked Hitler why he left some of you alive. He did so in order to show us how wicked you are."
    (pojke, ca 12 år gammal)

Snipp snap slut så var sagan slut. Det är bara i din fantasi som sverige stödjer sommarläger för Islamic Jihad.

• KillBill

Sverigedemokraternas polska systerparti, Lag och rättvisa, har godkänt ett lagförslag som begränsar polska judar från att få tillbaka egendomarna som beslagtogs under nazitiden.

Polen har godkänt en antisemitisk och omoralisk lag, säger Israels utrikesminister Yair Lapid.

www.dn.se/varlden/israel-protesterar-mot-polens-godkannande-av-ny-lag-begransar-judars-ratt-till-egendomar/

Så här uttalade sig SD toppen Björn Söder år 2019. Vi talar altså om samma SD-topp som tidigare deklarerat att judar inte är svenskar..

• KillBill
    Tom Araya skrev 2021-08-19 04:37:59 följande:
    Kopplingen mellan nazism och islam är ganska omfattande, inte minst under VK2. Tyskarna ville exempelvis upprätta muslimska SS-förband.

När det kommer till Tysklands bundsförvanter i mellanöstern under WW2 så handlade det mest om att Hitler ville ha hjälp med att besegra över Storbritannien.

• KillBill

Jag ser att Missermajser redan citerar från dina länkar. Jag är inne på samma spår.  i ett historiskt perspektiv så var Hitlers närmande till Islam långt ifrån något nytt. Detta hade kolovialmakterna sysslat med länge. Det framgår ju också att Hitler misslyckades med att åstadkomma den resning mot britterna bland muslimerna som han önskade.

"Hitler var långtifrån den förste tyske politiker som hade ett gott öga till islam. Det var sedan länge en väletablerad kolonialpolitik att anknyta till lokala sedvänjor, och samarbetet med lokala eliter var en viktig förutsättning för att exempelvis britter och holländare kunde styra över så enorma folkmassor med relativt liten egen personalinsats. Kolonialmakterna hade, som Motadel förklarar, överlag en positiv syn på islam, som de betraktade som en civiliserad och begriplig religion, vilken kunde förstås, användas och bemötas rationellt."

"Redan under första världskriget ville tyskarna mobilisera muslimer mot det brittiska imperiet. Nazisterna i sin tur uppmanade till jihad mot de allierade och kopplade samman den nazistiska propagandan med religion. De misslyckades dock med att åstadkomma den resning bland muslimer som de hoppades på"

Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?