-
Kommer det från S-Jugend i Malmö är det helt OK.nattuw skrev 2020-10-17 16:54:04 följande:För en riktig socialdemokrat är lite antisemitism inte mycket att orda om. Åtminstone inte så länge den kommer från vänster.
-
Ja visst är det demoniskt och hemskt med ett litet land i mellanöstern där alla medborgare har rösträtt, där alla medborgare har rätt till högre utbildning och sjukvård, där kvinnor har samma rättigheter som män och det enda landet i mellanöstern där HBTQ respekteras.Velouria skrev 2020-10-17 10:28:09 följande:
Jag döljer inget judehat med ursäkten att jag kritiserar Israel. Jag hatar inte judar. Däremot har jag med åren kommit till att anse att staten Israel för en demonisk och hemsk politik. Jag är starkt antisionist.
Ha nu ett riktigt bra liv i din antisionistiska filterbubbla -
KillBill skrev 2020-10-18 07:55:59 följande:
Jag tycker att vi börjar med att titta på bilden på Dirawis hemsida.
När hon uppmärksammades på vad det var för bok det handlade om tog hon genast bort inlägget och gav följande kommentarer:
"Jag känner igen honom, tror han intervjuat mig någon gång för länge sedan. Hur som så ger han mig en bok och säger LÄS! Jag tog emot boken, sa ?jaha? och tänkte ?inte orkar jag läsa den här boken den ser fett tråkig ut"
"Att inte ha koll på författaren är vanligt eftersom det är omöjligt att förväntas ha koll på allt och alla, men om man lägger upp det på sin blogg så kan det bli fel för människor kan tro att du håller med om personens agerande eller åsikter. Jag förstår att vissa anser att det verkar naivt och ovetande, men det var jag faktiskt i den här situationen. Jag hade inte koll och så är det ibland, man lär sig nått av allt. Ber om ursäkt om någon tog illa vid sig för det var inte min avsikt"
Darwiris bloggpost är inte att betrakta som en antisemitisk handling och även om publiceringen var olämplig (det erkänner Dirawi själv) så kan den inte på långa vägar jämföras med den kände högerdebattörens hemska inlägg där han bl.a. har skrivit att "Krämer är ett klassiskt europeiskt judenamn och betyder just krämare. Ett annat judiskt namn av samma klang är Leugner (lögnare)." och gett meningsmotståndare epitet som "Zionist donkey", "Zionist dog" och "Mr Rothschild" . Jag noterar också att Högerdebattören Hamid utryckt att att boken Om detta må ni berätta (som beskriver förintelsens fasor) var ett sätt för den socialdemokratiske statsministern "Sionisten Göran Persson" att fjäska för Israel.
Den som anser att högerdebattören Hamid och Dawaris handlingar är jämförbara måste vara ideologiskt förblindad.
OK, hon har alltså blivit intervjuad av Lasse Wilhelmsson? Då kan man fråga sig följande:
Kollade hon upp vad det var för figur? Det gör väl alla normala människor som blir intervjuade av någon de inte känner?
Om hon kollat upp L.W. hade hon då tagit emot boken om hon inte hållt med om det som skrivs?
Om jag skulle göra reklam för en bok så skulle jag kollal upp vad innehållet och författaren var fär något innan. Men det är ju jag...
Ett axplock av kommentarerna ur hennes blogg: (juridiskt är hon ansvarig för dessa även om hon själv inte skrivit dem)
?sionisterna asså , dom ska alltid ligga bakom allt (JUDAR) !!!
?
? Israeler och judar är omänskliga. de har inget blod i kroppen.?
?en droppe blod av en arab är värd 1000 israeler?
Det är ju lite märkligt att hon drar till sig judehatare i samma grad som en hög gödsel drar till sig flugor...
-
Velouria skrev 2020-10-18 09:32:14 följande:Allt är inte guld och gröna skogar i den där lilla staten...Eller så är deras välstånd på bekostnad av många människoliv och stöd från storebrödrarna. Jag anser att det är sionister som du som lever i en filterbubbla. Försvara israel bäst du vill...
Nej, allt är inte guld och gröna skogar i mitt lilla land, det har jag heller aldrig påstått oavsett vad vissa idioter skriver om mig.
Antar att du hör till den klick svenskar som helst ser att mitt land förvandlas till samma sorts dysfunktionella tyrannier som de som styrs av din statsminister Löfvens "kära systerparti" eller i den "religiösa socialdemoktarin" där hamas (van)styr.
-
Jag tycker också att nya bosättningar borde stoppas, men det spelar ingen roll vad jag skriver här, vissa har redan sin uppfattning om mig huggen i sten.Padirac skrev 2020-10-18 19:19:52 följande:Själv önskar jag att annektering och bosättningar i strid med folkrätten ska upphöra från Israel.
Det skulle säkert minska spänningar, våld och attentat för såväl palestinier som israeler.
Tyvärr verkar det vara ett för svårt politiskt projekt att genomföra -
Vet du inte vad du skriver?KillBill skrev 2020-10-18 20:39:19 följande:
Vad talar för att hon blivit intervjuad av Lasse Wilhelmsson?
Så när du inte hittar något som Gina Dirawi själv har skrivit så drar du fram kommentarer som andra har gjort i kommentarsfältet på hennes blogg för snart 10 år sedan? Vad tror du att du hittar för kommentarer i konversationerna på nazistsajten Nationell.nu där högerdebattören Hamid huserade?
?Jag känner igen honom, tror han intervjuat mig någon gång ?
Från ditt inlägg 985
-
Nu flyttade jag inte pga min utsatthet, jag flyttade pga kärlek till en annan människa.Korianders skrev 2020-10-19 01:39:45 följande:
En sak som ofta inte tas upp när det pratas om hur utsatta judar är i Sverige är, att alla judar i Sverige kan, precis som du TS, flytta till ett land av likasinnade (med samma bakgrund o gemenskap) och bli medborgare där, om det blir för hemskt i Sverige.
Den försäkringen har ingen helsvensk (alltså utan judisk bakgrund). På det sättet är ju etniska svenskar mer utsatta i Sverige.
Vi har inget annat land att fly till.
Du, ts, kunde ju uppenbarligen flytta och bli medborgare i ett land du trivs jättebra i, där du känner samhörighet med andra, med samma bakgrund som dig.
Frågan till dig är: vart tycker du att vi svenskar ska fly/flytta när vi blir utsatta i vårt eget land?
För långt många fler svenskar har blivit utsatta här, av gäng och våldsverkare som explicit ger sig på svenskar.
Flytta till ett annat EU land vetja! -
Gina Dirawi och Rektor Hamid är bara toppen av ett isberg...KillBill skrev 2020-10-18 20:39:19 följande:
Vad talar för att hon blivit intervjuad av Lasse Wilhelmsson?
Så när du inte hittar något som Gina Dirawi själv har skrivit så drar du fram kommentarer som andra har gjort i kommentarsfältet på hennes blogg för snart 10 år sedan? Vad tror du att du hittar för kommentarer i konversationerna på nazistsajten Nationell.nu där högerdebattören Hamid huserade?
-
Det framgår inte av ditt inläggKillBill skrev 2020-10-19 11:00:06 följande:
Hon känner igen personen som gav henne boken men varför tror du att den personen är just Wilhelmsson?
-
?Jag känner igen honom, tror att han intervjuat mig nån gång?KillBill skrev 2020-10-19 18:40:14 följande:
Tja det framgår inte heller att det var Wilhelmsson, vad var det som dig att tro att det var han?