Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Antisemitismen inom vänstern, varför?

RebeckaZ70 skrev 2019-08-07 07:22:10 följande:
    Jaha? Har de varit lika "djupt oroade" över misstänkt förekomst av utomrättsliga avrättningar i t.ex. Venezuela och Filippinerna? Jaså inte det...

Källa, tack, eller killgissar du?

Och så "Judar för Israelisk palestinsk fred" igen... Vet du vad egentligen vad de är för några? Den välkände antisemiten Lasse Wilhelmsson är en tidigare medlem. Kräks För att bara ta ett namn ur högen...
    Menar du att JIPF ska ha något slags frikort och tokningsföreträde?

Haha så du tror att Margot Wallströms begäran har någonting att göra med att soldaten dömdes? Ja det är till att inbilla sig att en medioker socialdemokrat har ett sånt inflytande
    Både Human Rights Watch och Amnesty International har misstankar om/kritiserar förekomst av utomrättsliga avrättningar i Venezuela och Filippinerna.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Jaha? Har de varit lika "djupt oroade" över misstänkt förekomst av utomrättsliga avrättningar i t.ex. Venezuela och Filippinerna? Jaså inte det...

Och så "Judar för Israelisk palestinsk fred" igen... Vet du vad egentligen vad de är för några? Den välkände antisemiten Lasse Wilhelmsson är en tidigare medlem. Kräks För att bara ta ett namn ur högen...

Haha så du tror att Margot Wallströms begäran har någonting att göra med att soldaten dömdes? Ja det är till att inbilla sig att en medioker socialdemokrat har ett sånt inflytande
    Både Human Rights Watch och Amnesty International har misstankar om/kritiserar förekomst av utomrättsliga avrättningar i Venezuela och Filippinerna.
  • KillBill

Källan för att många Israeler har uttalat stöd för armens rätt att döda anfallande palestinier på plats även om de skulle vara oskadliggjorda och inte längre utgöra något hot fanns med bland de länkar jag bifogade i mitt inlägg. Här kommer den igen. https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/israelis-palestinian-conflict-latest-news-majority-jewish-support-extrajudicial-killing-subdued-a6727061.html

Judar för Israelisk palestinsk fred är en organisation för Judar. Betraktar du judar som inte delar din politiska uppfattning som icke judar eller vart vill du komma?

Jag påstår självklart inte att Margot Wallström har något med att soldaten dömdes för utomparlamentariskt dödande men det faktum att Israel dömdes visar att organisationer såsom Human Rights Watch och Amnesty International samt Sveriges utrikesminister Margot Wallström hade fog för sina misstankar om att utomparlamentariskt dödande är ett problem i Israel.

• KillBill
    Digestive skrev 2019-08-07 08:36:54 följande:
    Frågan var väl hur stora gester det har förekommit kring respektive misstankar? Det här med att ha lite olika måttstockar... är i mina ögon punkten som trådskaparen trycker på här.
    Jag bedömer att kritiken från Human Rights Watch och Amnesty Internationals mot Venezuela och Filippinerna är mycket skarpare än mot Israel. Kritiken riktar sig dessutom också mot ett flertal andra områden exempelvis hot mot journalister, mord på oppositionella o.s.v områden som överhuvudtaget inte är problem i Israel. 
  • KillBill
    KillBill skrev 2019-08-07 08:39:43 följande:

Källan för att många Israeler har uttalat stöd för armens rätt att döda anfallande palestinier på plats även om de skulle vara oskadliggjorda och inte längre utgöra något hot fanns med bland de länkar jag bifogade i mitt inlägg. Här kommer den igen. https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/israelis-palestinian-conflict-latest-news-majority-jewish-support-extrajudicial-killing-subdued-a6727061.html

Judar för Israelisk palestinsk fred är en organisation för Judar. Betraktar du judar som inte delar din politiska uppfattning som icke judar eller vart vill du komma?

Jag påstår självklart inte att Margot Wallström har något med att soldaten dömdes för utomparlamentariskt dödande men det faktum att Israel dömdes visar att organisationer såsom Human Rights Watch och Amnesty International samt Sveriges utrikesminister Margot Wallström hade fog för sina misstankar om att utomparlamentariskt dödande är ett problem i Israel.

Rättelse:

Jag påstår självklart inte att Margot Wallström har något med att soldaten dömdes för utomparlamentariskt dödande men det faktum att soldaten dömdes visar att organisationer såsom Human Rights Watch och Amnesty International samt Sveriges utrikesminister Margot Wallström hade fog för sina misstankar om att utomparlamentariskt dödande är ett problem i Israel. 
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-08-07 08:54:48 följande:
    Digestive skrev 2019-08-07 08:36:54 följande:
    Frågan var väl hur stora gester det har förekommit kring respektive misstankar? Det här med att ha lite olika måttstockar... är i mina ögon punkten som trådskaparen trycker på här.
    What he said...

Du hade uppenbarligen inte satt dig in i kritiken från Human Rights Watch och Amnesty International mot länder som Venezuela och Filippinerna. 
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-08-07 09:25:10 följande:
    Jag har inte sett några FN-resolutioner och krav från din odugliga utrikesminister.
    Om du bara googlat lite..

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/fn-utomrattsliga-avrattningar-i-venezuela
    https://www.svd.se/filippinerna-slar-tillbaka-mot-fn-rapportorer
    https://www.regeringen.se/rapporter/2019/06/manskliga-rattigheter-demokrati-och-rattsstatens-principer-i-filippinerna/
    https://www.regeringen.se/rapporter/2017/04/manskliga-rattigheter-demokrati-och-rattsstatens-principer-i-venezuela/
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-08-07 09:24:25 följande:
    En undersökning som omfattade 600 tillfrågade... ja men det är ju en tillförlitlig undersökning, eller hur? Inte ett ord om svarsfrekvens... Brukar du ta liknande opinionsunderökningar i Sverige på allvar?

"Var och en som stöder föreningens övergripande målsättning och som betraktar sig själv som jude har rätt att bli medlem i föreningen."

Anser du att en förening som leds av vänsterextremister där det räcker att "betrakta sig själv som jude" ska göras som språkrör för alla judar?
    KillBill skrev 2019-08-07 08:47:23 följande:
    Rättelse:

Jag påstår självklart inte att Margot Wallström har något med att soldaten dömdes för utomparlamentariskt dödande men det faktum att soldaten dömdes visar att organisationer såsom Human Rights Watch och Amnesty International samt Sveriges utrikesminister Margot Wallström hade fog för sina misstankar om att utomparlamentariskt dödande är ett problem i Israel. 
    En person har (med rätta) blivit dömd, ser du det som ett stort problem? I Sverige sköt poliser en förståndshandikappad pojke i ryggen med flera skott, de kommer att få jobba kvar även om de döms. Utomrättsliga avrättningar i Sverige verkar vara OK...

Vad jag kan se så är Israel Democracy Institute ett etablerat israeliskt företag som genomför opinionsundersökningar i Israel. Menar du att man inte kan lita på detta Israeliska företag?

Vad jag vet så är alla kända medlemmar i föreningen Judar för Israelisk palestinsk fred av judisk börd och att en föreningen bara företräder medlemmarnas uppfattning är självklart.

Du har inte förstått  begreppet utomrättsligt dödande. Detta begrepp är tillämpligt om en soldat eller polis med berått mod skjuter ihjäl någon som är gripen och oskadliggjord men inte om när en soldat eller polis skjuter ihjäl någon som de misstar för en beväpnad person.  När 20 år gamla  Eric Torell mitt i natten tragiskt sköts ihjäl höll Erik i ett leksaksgevär.

• KillBill
    Digestive skrev 2019-08-07 10:12:44 följande:
    Fy fan, jag har faktiskt aldrig tänkt på det där hemska fallet ur ett sådant perspektiv. Vilken hemblindhet.
    Har inte du heller förstått  begreppet utomrättsligt dödande?
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-08-07 11:26:10 följande:
    Jag vet inte på vilket sätt underökningen utförts, du kanske vet?

Kända medlemmar är bl.a. Dror Feiler, som semestrat hos narcoterroristerna FARC och som alltid dyker upp med sin saxofån när det är våld i luften. Allierat sig med IHH osv.
    En annan kändis är Henry Ascher, medlem i det vänsterextremistiska och stalinistiska "Kommunistiska Partiet", där även socialdemokraten Ulf Bjeleld har ett förflutet.
    Förintelseförnekaren Lasse Wilhelmsson har också varit medlem i JIPF

Som judinna tar jag starkt avstånd från denna tvivelaktiga förening.

25 avlossade skott mot en person med leksakspistol, man kan tycka att det borde kunnat lösas på annat sätt.

?Villigheten att systematiskt fördöma den judiska staten för saker som andra stater inte fördöms för, innebär inte att man ställer högre krav på Israel, utan att man ställer diskriminerande krav på Israel?, skrev Charles Krauthammer 1990. ?Diskriminering mot judar har ett namn. Det kallas för antisemitism?.
    Jag håller på att kolla svarsfrekvensen för den aktuella undersökningen. Jag kan dock konstatera att Israel Democracy Institute är ett seriöst institut  som i  liknande undersökningar med 600 svarande har kontaktat drygt 1000 personer. Svarsfrekvensen har där legat på 60% vilket är en normal siffra. 

Även om man inte sympatiserar med Dror Feiler, Henry Ascher, Lasse Wilhelmsson och nuvarande ordförande för Föreningen Judar för Israelisk-Palestinsk Fred (JIPF), Olle Katz,  är alla av judisk börd och medlemmar i en judisk förening. Vad har du för källa på att Ulf Bjereld varit medlem i JIPF?

Ja alla är med facit i hand överens om att fallet med Eric Torell  borde ha löst annorlunda och skuldfrågan ska prövas i domstol. men det kom in ett larm om att en känd  beväpnad våldsman befann sig i området, sikten var dålig och 20-åriga Eric lekte med ett leksaksgevär. 

Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?