RebeckaZ70 skrev 2019-08-07 11:26:10 följande:
Jag vet inte på vilket sätt underökningen utförts, du kanske vet?
Kända medlemmar är bl.a. Dror Feiler, som semestrat hos narcoterroristerna FARC och som alltid dyker upp med sin saxofån när det är våld i luften. Allierat sig med IHH osv.
En annan kändis är Henry Ascher, medlem i det vänsterextremistiska och stalinistiska "Kommunistiska Partiet", där även socialdemokraten Ulf Bjeleld har ett förflutet.
Förintelseförnekaren Lasse Wilhelmsson har också varit medlem i JIPF
Som judinna tar jag starkt avstånd från denna tvivelaktiga förening.
25 avlossade skott mot en person med leksakspistol, man kan tycka att det borde kunnat lösas på annat sätt.
?Villigheten att systematiskt fördöma den judiska staten för saker som andra stater inte fördöms för, innebär inte att man ställer högre krav på Israel, utan att man ställer diskriminerande krav på Israel?, skrev Charles Krauthammer 1990. ?Diskriminering mot judar har ett namn. Det kallas för antisemitism?.
Jag håller på att kolla svarsfrekvensen för den aktuella undersökningen. Jag kan dock konstatera att
Israel Democracy Institute är ett seriöst institut som i liknande undersökningar med 600 svarande har kontaktat drygt 1000 personer. Svarsfrekvensen har där legat på 60% vilket är en normal siffra.
Även om man inte sympatiserar med Dror Feiler, Henry Ascher, Lasse Wilhelmsson och nuvarande ordförande för Föreningen Judar för Israelisk-Palestinsk Fred (JIPF), Olle Katz, är alla av judisk börd och medlemmar i en judisk förening. Vad har du för källa på att Ulf Bjereld varit medlem i JIPF?Ja alla är med facit i hand överens om att fallet med Eric Torell borde ha löst annorlunda och skuldfrågan ska prövas i domstol. men det kom in ett larm om att en känd beväpnad våldsman befann sig i området, sikten var dålig och 20-åriga Eric lekte med ett leksaksgevär.