KillBill skrev 2024-02-04 09:31:56 följande:
Det jag menar är att Jamal offentligt tagit avstånd från Hamas vid flera tillfällen och hans möjlighet att påverka terrorsekten (som någon i tråden ansåg att han skulle göra) måste betraktas som minimala.
Statsmister Ulf Kristersson har med sitt ämbete en helt annan makt och han har och kommer träffa Hamas-kramaren Erdogan ofta. Varför tar inte Ulf Kristersson upp frågan om terrorsekten med Hamas-kramaren Erdogan? Kristerssons möjligheter måste vara mycket större. Eller hur?
16 november vägrade El-Haj att ta avstånd från Hamas framför TV4:as kameror. En timme efter detta kommer det ett sms: ?Jag tar starkt avstånd från Hamas?.
Det är bara ett problem, det är inte El-Haj som skickat meddelandet till TV4 Nyheterna utan Socialdemokraternas presstjänst med en kommentar från Jamal El-Haj: ?Då en rättsprocess pågår kommer jag i nuläget tacka nej till alla typer av intervjuer. Men jag vill ändå göra tydligt: Den som kallar mig terrorist eller terroristromantiker ljuger. Jag tar starkt avstånd från Hamas?, lyder kommentaren.
Det El Hamas sysslar med är taqyia.
Den löjliga rättsprocessen slängde åklagaren i pappersåtervinningen.
Vill du ha bilder där ditt partis företrädare frotterar sig med allehanda mordiska despoter? Tror du att de tog upp bristen på mänskliga rättigheter och övervåld, t.ex när Ingvar Carlsson gick hand i hand med Robert Mugabe?