Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Flash Gordon skrev 2020-11-14 21:15:21 följande:

Till och med Saudiarabien klassar nu Muslimska Brödraskapet som terrororganisation''

ledarsidorna.se/2020/11/saudiarabien-klassificerar-muslimska-brodraskapet-som-terrororganisation-i-dagens-fredagsbon/

Och i Sverige fortsätter regeringen att försvara stödet till såväl Ibn Rushd som till Islamic Relief.

"Biståndsminister Peter Eriksson (MP) och biståndsmyndigheten Sida har det senaste året tvärtom födjupat samarbetet med bland annat Islamic Relief vilket Ledarsidorna kunnat rapportera om. Dessutom har regeringen Löfven ytterligare försenat de lagrum som skulle medgivit en striktare kontroll över hur statsbidragen till civilsamhällesorganisationer delas ut. Dessa statsbidrag är Muslimska brödraskapet i Sveriges viktigaste intäktskälla."

I Sverige lät Moderaterna under fyra år en representant för muslimska brödraskapet representera Moderaterna i Sveriges riksdag och i försvarsutskottet..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2020-11-14 21:22:41 följande:

Fyra minuter!

Wow!

Betänk då att då skall fabriken ha hunnit processa min text först och dessutom skriva ett svar på densamma.

Du gör dig lustig över att moderaterna lät en representant för muslimska brödrarskapet representera M i riksdagen och i försvarsutskottet under fyra hela hela år. Du är rätt ensam om att tycka att det vat lustigt.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2020-11-16 08:00:09 följande:
    För att inte vara socialdemokrat ägnar du förvånansvärt mycket energi till att försvara just detta haveri till politiskt parti...

Nu läste du fel. Jag har inte påstått att jag inte är socialdemokrat. Det jag säger är att jag inte är och att jag aldrig har varit medlem i ett politiskt parti.

• KillBill
    Crash Man skrev 2020-11-17 21:51:00 följande:

Jag tror inte arabiska partiet är ett troll. Bara för några dagar sedan la sekreteraren Krar Al Hamede ut en video där han vill förklara krig mot svenska staten om SD vinner valet. Av videon att döma verkar det inte vara ett skämt och om det skulle vara det så är det ett misslyckat sådant. Anledningen till varöfr de inte har ett organationsnummer beror troligtvis på att de inte registrerat sig som parti ännu.

Arabiska partiet har bytt namn till nordiska avdelningen och skaparen Krar Al Hamede har ett gediget brottsregister.

Tro vad du vill. Vi andra ser en person som suttit på rättspsyk, som varnar för Zlatan, som startat ett parti ned 1 medlem, som har ett kors partisymbolen (för ett parti som ska vara muslimskt) etc.
  • KillBill
    Crash Man skrev 2020-11-18 08:28:34 följande:
    Ja, jag tror vad jag vill och jag tycker det är mer rimligt att personen är en idiot som är seriös med sina ideér än ett troll. Att han inte lyckas få folkmatt ansluta sig till sin organasation är en annan femme,
    Du tycker inte att det är lustigt att han kalllar sig för sekreterare för ett parti med bara 1 medlem?
  • KillBill
    Crash Man skrev 2020-11-18 11:05:53 följande:
    Jo, visst är det märkligt. Min gissning är att han inte är ordförande i mensa eller att han fick 2.0 på högskoleprover. Oavsett vilket så tror jag att killen är 100% seriös med sina åsikter.

Du är självklart  i din fulla rätt att känna oro för en ensam virrpanna som startat ett parti men känner du samma oro när det gäller medlemmar i SD som under årens lopp uppmanat till våld och till att döda invandrare?

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-11-19 07:33:28 följande:
    Jag kände mig mer oroad av de S-sympatisörer som skrek antisemitiska slagord i era demonstrationståg och manifestationer.

I så fall antar jag du också känner oro för den antisemitism som spridits av tex den moderata riksdagsmannen Jan Ericson eller den antisemitism som har spridits av Hamid Zafar som fram till alldeles nyligen  ingick i Moderaternas integrationskommission.

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-11-20 07:36:02 följande:
    Att det var Hamid Zafar som låg bakom de antisemitiska skriverierna är ganska nytt och ingenting som jag känt någon personlig oro för, anonyma idioter finns det gott om på nätet, även på denna sajt...

Det är lite skillnad mot när folk öppet går och skränar offentligt.

Antar att du menar att Jan Ericson felaktigt skrev att hitler hade judiskt påbrå? Något som även SO-rummet skrivit. Är den sajten antisemitisk?

Vad säger du om Per gahrtons antisemitism? En person som suttit i riksdagen och eu parlamentet som ledamot för sossarnas samarbetsparti.

Ok så du tycker att det är allvarligare att ungdomar i SSU beter sig illa än att vuxna moderater i riksdagen eller i Moderaternas integrationskommission gör detsamma?

Det spelar väl ingen roll om antisemitism sprid av en moderat riksdagsman eller i den privata sajten SO rummet eller vart vill du komma? Hävdar du också att Hitler var av judisk påbrå?

Jag tycker att ALL antisemitism är vidrig och att du verkar försvara den om den kommer från moderat håll är ytterst märkligt.

PS. länka gärna till det SO rummet påstår om Hitlers påbrå, 

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-11-20 08:14:18 följande:

www.ericsoniubbhult.se/images/AAAGGG.jpg

Som sagt, sajten SO rummet drivs av privatpersoner och det är lika fel om de sprider antisemitism på sin sajt som när den moderate riksdagsmannen Ericsson i Ubbhult gör det samma.

• KillBill
    nattuw skrev 2020-11-20 10:17:40 följande:
    Du skulle framstått som trovärdigare om du sopat rent framför egen dörr först. Istället gör du som vanligt och försöker flytta fokus till en av dina politisk motståndare.
    Vad menar du? Jag har kritiserat de ungdomar i SSU om spred antisemitism och detsamma gjorde S ledningen i Malmö och Stefan Löfven.  Däremot saknar jag kritik från dig och andra högersympatisörer mot höga M företrädare som spridit antisemitism. 

#Its ok when we do it

Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?