Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Antisemitismen inom vänstern, varför?

RebeckaZ70 skrev 2023-09-08 09:51:57 följande:

https://skma.se/2023/09/mahmoud-abbas-sprider-antisemitiska-myter-om-forintelsen-och-khazarjudar/

Ledaren för socialdemokraternas Kära Systerparti sprider antisemitiska myter.

Det är nästan roande att läsa om folk som blir upprörda. Vet dom inte att han till och med har doktorerat i förintelseförnekelse?

Det är ju inget som har hindrat flera socialdemokratiska ministrar för att med tindrande ögon ta emot förtjänstmedaljer av denna tyrann.

Margot Wallström och vapenvägraren Peter Hultqvist är de jag kommer på just nu. 
    Jag vill minnas att någon av forumets socialdemokrate kallade honom för ?progressiv?.

fy fan Kräks

Din selektivitet att bli upprörd av antisemitism är intressant, kanske du tror inget ser den?(Men oroa dig inte, alla ser den och den gör oss också väldigt frågande varför antisemitism inte är dåligt varje gång, vad är den konstiga om undrar jag, för budskapet du då ger är att antisemitism är bara dåligt om vissa i politiken gör det.)
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Rataxes skrev 2023-09-08 17:39:44 följande:

Tänk att en del inte förstår trådrubriken....

Jo, jag förstår den vill inte prata om all antisemitism i högern.

Och hade ni inte ropat kolla den hemska i vänstern och initialt praktiskt taget inte hade ett enda exempel ens med den bästa välviljan och order med nazism, fascism och givetvis även antisemitism.

Och i jämförelsen, så berättar det vart antisemitismen dominerar i politiken och det är högern och SD står för massor av dessa.
    Men vi har lärt oss med denna tråd att antisemitism är inte så farlig om den har adresseras ifrån högern med SD i spetsen.

Jag förstår ditt inlägg, då detta är svårt pinsamt för dig att faktan är sådan.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    RebeckaZ70 skrev 2023-09-09 12:11:26 följande:
    Det är deras enda reaktion när deras skyddslingar visar sig vara just de äckel som man i fler år varnat för.

Jamen SD då!

jag blir så trött?

meningslöst att ens försöka diskutera med såna.

Och jag som trodde alla antisematister var dåliga, så det kan gå....
    Vad hände där och när antisemitism inte är dåligt?

Rataxes skrev 2023-09-09 09:04:53 följande:
    Något som upprepas i oändlighet...

Förstår du skäms över fördelningen, då den är så talande.

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2023-09-09 21:07:59 följande:
    Vilken fördelning? Syftar du på gärningsmännen i inlägg 2583?
    Politiker som åker dit på antisematistiska budskap, i högern blir de tom befordrade och i vänstern är exemplen a så sällsynta att de bör ta sig en funderar på varför de försöker projicera.
  • klyban
    nattuw skrev 2023-09-10 22:52:23 följande:
    Om man tittar närmare Familjelivs forum så ser man att de som är totalt fixerade vid SD är Familjelivs socialdemokrater. Det är inte utan att man undrar om de får betalt varje gång de lyckas nämna SD.
    Det blir så när antisemitism frodas där och att man nämner var den finns.
  • klyban
    KillBill skrev 2023-09-13 18:20:42 följande:

Den borgerliga skolpolitiken (som numera också stödjs av Sverigedemokraterna) har gjort den möjligt för friskoleentreprenörer att skicka pengar som borde ha gått till undervisning till antisemiter och Putin-kramare..

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kn9QP4/expo-skolentreprenorer-gav-pengar-till-hogerextrem-skrift

Haha, såg denna, och skrattade svårt.

Och nu bara en gång till där vi inte ska prata om vart antisemitism frodas svårt.
    Även hur vi andra är emot antisemitism, oavsett vart den är i politiken.
    Och sen har vi de som helt sonika försöker låtsas om denna höger antisemitism inte ens existerar, fast de trillar in par i månaden.
    Och hur en del som ger antisemitism blir befordrade, ingen missar detta och ändå försöker dom låtsas Tomte

• klyban
    Rataxes skrev 2023-10-11 10:11:40 följande:

Grattis, vänstern. Ni har nu era gamla kompisar från molotov-ribbemtroppakten på er sida.

Nu ljuger du om vem de stödjer, antar du gör det pga agenda.
    Men kan du inte försöka få det rätt en gång?

För det enda vi ser är din likgiltighet inför alla döda, och din besatthet med skriva vänster.

Vart är din empati också, för när en person ger agenda istället för medlidande, då vet man något gått sönder.

• klyban
    EnAnonumius skrev 2023-10-11 14:27:19 följande:
    Nej han ljuger inte..

NMR stödjer Palestina (står i NRM artikel), liksom vänstern stödjer Palestina.

Eller vill du egentligen hävda att Vänstern inte stödjer Palestina?

Vart tog hamas vägen?:lol::lol::lol::lol:

Vill du försöka igen, eller blev det inte roligt längre?

• klyban
    EnAnonumius skrev 2023-10-11 16:35:38 följande:
    Jag vet att du är den mupp som vägrar att skilja på budbäraren och budskapet. 

Jag förmedlade vad som stod i artikeln. Skreev det i inlägget, men jag antar att det var oviktigt för dig att läsa så du kunde sitta och bjäbba.
    Eller anser du att skall jag ljuga om vad som stod i artikeln så du får höra det du vill höra?

Skall du fortsätta att bjäbba  och kräva om något som inte går att förmedla från artikeln?

Vart tog hamas vägen?

Är det någon mening du försöker igen och glömmer det?

• klyban
    EnAnonumius skrev 2023-10-12 08:05:45 följande:
    Ja jag förstår att det är viktigt för dig och bjäbba.

Vilken del av meningen "Jag förmedlade vad som stod i artikeln", hade du absolut svårast att begripa?

Så nej jag har inte "glömt" något, bara för att du vill att det skal vara så och skapar dig själv en anledning för att bjäbba..

Fast jag vet att man inte kan förvänta sig det av dig att du skall förstå detta.

Oops, vart tog hamas vägen igen?
    Förstår det blev pinsamt för dig där och i dina förtal.

Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?