Antisemitismen inom vänstern, varför?
Ja frågan man kan ställa sig är om Moderaterna, som återigen har drabbats av extremistisk infiltration, verkligen är regeringsdugligt..
Ja frågan man kan ställa sig är om Moderaterna, som återigen har drabbats av extremistisk infiltration, verkligen är regeringsdugligt..
Vad oväntat att det skulle komma ett #whatabaut inlägg från dig
Gina var väl knappt 20 år när hon utryckte sig olämpligt och var snabb med att be om ursäkt. Hamid var i 30 års åldern när han utryckte starkt rasistiska och homofoba kommentarer, några exempel:
"får vi höra dig böna och be på dina usla judiska knän?"
"Min erfarenhet av kroater är att de är värre än boskap"
"Han har ett otroligt judiskt utseende med en näsa av rang"
"Vad säger din herre om att välsigna sodomiter i hans kyrka?" (Om samkönade äktenskap)
"(...)hazarer. Ni vet dessa mongoler som påstår att de är 13-15 åringar hela bunten trots att de är 25-30"
Hamid hävdade att syftet med boken "Om detta må ni berätta" var är att skapa ett slags kollektivt masspsykos där svenska skolelever skulle matas med hur fruktansvärd Förintelsen var. Vidare hävdade Hamid att den tidigare statsministern Göran Persson (S), genom att vara initiativtagare till boken, fjäskade för Israel..
Du är nog rätt ensam om att tro på Hamids nödlög och hitintills har det bara framkommit bevis för Hamids koppling till högerextrema miljöer,
Så här säger Svante Weyler, ordförande för Svenska kommittén mot antisemitism om att Hamids påstående om att han befunnit sig i vänsterkretsar:
"det här låter helt förvirrat. Han plockade upp föreställningarna i vänsterkretsar men uttryckte dem på högerextrema sajter. För mig låter det som en nödlögn. Det talar inte till hans fördel"
Har det brunnit?
Jag har väl för helvete inte skrivit att jag tror på hans svammel?
Ibland är det svårt att förstå att du överhuvudtaget klarar av att andas utan hjälp.
Hur menar du? Att du skriver att Hamid var vänster visar att du har gått på hans nödlögn? Om du inser att det där med vänster bara var svammel så behöver vi dock inte bråka mer om det.
Vad gäller Gina så påstår jag att hon var under 20 när hon skrev olämpligt om Israel medan du påstår att hon gjort det senare. När jag googlar så hittar jag dock inget. Vilken händelse pratar du om?
Du skrev att Dina Dirawi har uttryckt sig likadant som Hamid och att hon ska ha varit 22 år vid tillfället.
Den händelse du hänvisar till handlar om att Gina på sin blogg har lagt upp en bild på en bok med texten "Lite kvällsläsning". Det är förvisso en bok med antisemitism men Gina Dirawi hävdar att hon inte var medveten om detta och hon tog också genast bort bilden och texten när hon blev medveten om vad hon hade gjort.
Även om hon läste olämplig litteratur så är det inte antisemitiskt att läsa böcker och uttrycket ?Lite kvällsläsning? är inte heller antisemitiskt. Jag har därför svårt att se att Dina Dirawi handling är jämförbar med den antisemitism och den homofobi som högerdebattören Hamid har spridit. Dina Dirawi hade inte heller fyllt 22 år när hon postade orden "Lite kvällsläsning" på sin blogg.
Hon skrev detta i slutet på november 2012, den 11 december fyllde hon 22 år. Sluta upp med dina hårklyverier.
Det var värst vad du tar hennes "ursäkter" på allvar men inte Rektor Hamids Beror det på att rektorn inte är vänster Kan jag väl aldrig tro
Nej vad jag vet så har Gina Dirawi inte gått ut med vad hon röstar på. Allt är ett bra exempel på whatabaoutism som först startade på högertwitter och som nu spridit sig till Familjeliv efter det att en känd högerdebattör blivit påkommen med att sprida antisemitism och homofobi.