Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Antisemitismen inom vänstern, varför?

member skrev 2020-01-23 16:30:59 följande:
    Det är stängsel där det ännu inte hunnit buggas riktig mur.

Mur och trippla taggtrådsstängsel runt hela landet, mot flyktingar.
    Olagligt utvecklade kärnvapen, mot resten av världen.
    Deportation av flyktingar sker regelbundet.

Du försöker smutskasta med antisemit och nazistkortet.
    Klassiskt fulknep när faktan läggs på bordet.

Du är en faktaförnekare.
    Med mörk människosyn.
    Du hävdar att TS är en faktaförnekare..

Kanske på tiden att du slänger fram (neutrala) källor som stödjer det du hävdar är fakta.

Och hur menar du med "olagligt utvecklade kärnvapen"?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Missermajser skrev 2020-01-30 19:50:30 följande:

Jag tycker det finns mindre långsökta anklagelser att fundera över än att gnälla på sossarna!

https://www.amnesty.org/en/countries/middle-east-and-north-africa/israel-and-occupied-palestinian-territories/report-israel-and-occupied-palestinian-territories

Vad fint av dig att uppmärksamma detta.

Fast varför är du oartig och försöker kapa TS tråd om det? I stället för att starta en egen tråd?

Ja, jag erkänner att jag inte gjort många poster i denna tråden men jag tycker faktiskt Trådens ämne är intressant att läsa.
  • EnAnonumius
    FDFMGA skrev 2020-01-31 23:28:36 följande:
    Fast en tråd med rubriken "Antisemitismen inom vänstern, varför?" uppmuntrar nog såväl till exempelsamling som till ifrågasättande.

Men tyvärr är det nog mest inom vänstern man försöker skilja på kritik av staten Israel och antisemitism - risken är annars uppenbar att den sammanblandning som t ex SWC gör riskerar att berättelser om det mest avskyvärda industriella människoomordet någonsin blir en del av en platt politisk propaganda istället för ett levande exempel på vad hat kan leda till.
    Vände mig som bekant inte emot ifrågasättande i sig. Klart att man skall få göra detta om man anser att det behövs. Dock så behöver man ju inte ifrågasätta med att "byta ämne" (notera fnuttarna) för den saken skull. 

• EnAnonumius
    RebeckaZ70 skrev 2022-07-19 12:17:52 följande:
    Mycket dumt har jag fått höra, men att min kulturella bakgrund skulle vara en hobby var något nytt.

Tomte
    De enda gångerna jag har hört någon uttrycka sig så dumt om att religion/kultur skulle vara en slags hobby, är från lågutbildade och icke allmänbildade rasister och fascister. 

P.S
    Inte "alla" rasister och fascister är lågutbildade och icke allmänbildad.
    Bäst att tillägga detta då det är ju FL.

• EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2022-07-21 11:53:50 följande:
    De enda gångerna jag har hört någon uttrycka sig så dumt om att religion/kultur skulle vara en slags hobby, är från lågutbildade och icke allmänbildade rasister och fascister. 

P.S
    Inte "alla" rasister och fascister är lågutbildade och icke allmänbildad.
    Bäst att tillägga detta då det är ju FL.
    Glömde att jag även hört det från lågutbildade och icke allmänbildade kommunister med..

P.S
    Ja jag vet att  "alla" kommunister inte är lågutbildade och icke allmänbildade. Bäst att påtala detta då det är FL.
  • EnAnonumius
    nihka skrev 2022-07-22 11:16:04 följande:
    Du kanske borde lyssna mer ifall det är det enda du har hört. Var och en får tro på precis vad de vill men från en icketroendes perspektiv kan gudstro alltså att tillbedja något som inte existerar klassas inte bara som en hobby utan en ganska knepig hobby därtill, liksom att tillhöra något satanistiskt samfund eller Flat Earth Society.
    Jaha och?

Jag skiter fullständigt i att om någon tror på en gud/gudar eller inte.. Dock så tycker jag att det är direkt respektlöst att kalla det för "knepig hobby".

Kom ihåg dina egna ord"knepig hobby". Du kan ju säga det i trådar där det diskuteras islam, om du deltar i en sådan tråd. Att det är ju bara en knepig hobby  till muslimerna som deltar, om någon muslim deltar i den diskussionen.

(OT för tråden)
    Du kan ju gå in i tråden "Omsakälse" och säga det till den muslimska kvinnan som deltog i den tråden att det hon sysslar med är "en knepig hobby", som har för avsikt att skära i sin sons snopp.  (slut OT för tråden)

• EnAnonumius
    klyban skrev 2022-07-21 15:55:37 följande:

En fråga man blir lätt undrande om, varför svarar h*n inte på om det är okey med samarbete med SD eller inte.
    För detta med denna fråga så blir ju det galet fel om SD kommer med i mixen i av KD till SD, för då blir denna tråden en parodi istället.

Undra hur en människa tror att det går låtsas bort antisemitism i den högern, och sen hänvisa till antisemitism i en vänster, där den är rätt sällsynt i jämförelse.
    Enda gången jag sett högern glada över att attackera antisemitism, det är för dagen när trumpen sagt något bra om judar, annars är det mer eller mindre tummen ned för judar i den högern.

Det är tur man har andra hobbys än religion, så kan man i alla fall vara saklig.

Ja du har ju som hobby att sitta och ljuga om vad folk skriver.  Det är inte första gången du går detta. Det är en återkommande grej från din sida som man sett dig göra i flera trådar om olika skribenter.

• EnAnonumius
    klyban skrev 2022-07-22 12:18:35 följande:

Vad du ville är dock fortfarande en gåta, men det antar jag bara var syftet också och att stå där med inget och sen tro sig säga något.

Har inte din mamma och pappa berättat att det är fult att projicera? 
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2022-07-22 12:18:35 följande:
    nattuw skrev 2022-07-22 12:09:27 följande:
    Den inställningen är väldigt tilltalande för de antisemiter som ser antisemitism som en hobby. Då kan antisemiterna utöva sin hobby och skylla på judarna.

Kan man lägga orden i munnen på någon och inget säga själv, så vad berättar man då?
    (Inget om det var oklart.)

Klappa dig själv på axeln.. Du har alltid varit en utmärkt duktig lärare på att lära ut hur man lägger ord i munnen på andra utan att säga något själv.   Drömmer
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2023-10-11 10:55:08 följande:

Nu ljuger du om vem de stödjer, antar du gör det pga agenda.
    Men kan du inte försöka få det rätt en gång?

Nej han ljuger inte..

NMR stödjer Palestina (står i NRM artikel), liksom vänstern stödjer Palestina.

Eller vill du egentligen hävda att Vänstern inte stödjer Palestina?
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2023-10-11 15:54:21 följande:

Vart tog hamas vägen?:lol::lol::lol::lol:

Vill du försöka igen, eller blev det inte roligt längre?

Jag vet att du är den mupp som vägrar att skilja på budbäraren och budskapet. 

Jag förmedlade vad som stod i artikeln. Skreev det i inlägget, men jag antar att det var oviktigt för dig att läsa så du kunde sitta och bjäbba.
    Eller anser du att skall jag ljuga om vad som stod i artikeln så du får höra det du vill höra?

Skall du fortsätta att bjäbba  och kräva om något som inte går att förmedla från artikeln?

• EnAnonumius
    klyban skrev 2023-10-12 00:16:54 följande:

Vart tog hamas vägen?

Är det någon mening du försöker igen och glömmer det?

Ja jag förstår att det är viktigt för dig och bjäbba.

Vilken del av meningen "Jag förmedlade vad som stod i artikeln", hade du absolut svårast att begripa?

Så nej jag har inte "glömt" något, bara för att du vill att det skal vara så och skapar dig själv en anledning för att bjäbba..

Fast jag vet att man inte kan förvänta sig det av dig att du skall förstå detta.

• EnAnonumius
    klyban skrev 2023-10-12 12:30:53 följande:

Oops, vart tog hamas vägen igen?
    Förstår det blev pinsamt för dig där och i dina förtal.

Har du bjäbbat färdigt?

• EnAnonumius
    klyban skrev 2023-10-12 13:29:20 följande:

Du menar om när hamas kommer på tal?

Nja, undrar vart dom är fortfarande, inbillade du det hade ändrat sig.(Förstår det är pinsamt för dig när du skriver såna fel och MEDVETET.)

Och så kom det mer ointressant bjäbbande från dig.

Varför är det så svårt för dig att acceptera att NRM's artikel inte drog upp ett skit Hamas?
    Jag förmedlade vad som stod i den artikeln.

Så varför skall jag dra upp något som inte fanns i den artikeln och kommentera om det?

Tydlig svårt för dig att fatta..
    Så svårt är det tydligen för dig,  att du är tvungen sjunka så lågt att du har suttit och direkt  ljuger ihop om personen bakom datorn och håller på med personpåhopp också för höra det du vill höra..

Du är ju inget annat än ett gammalt avdankat  troll som inget vettigt har att komma med och försöker med alla medel att trycka på folk knappar så du kan skapa bråk och konflikter..
  • EnAnonumius
    Mentat skrev 2023-10-12 17:43:16 följande:

Man kan naturligtvis hävda, med fog, att alla partier kan ha företrädare eller medlemmar som kan kläcka ur sig de mest korkade saker. Ibland blir de utskrattade, ibland anses det så illa att man inleder ett uteslutningsärende - särskilt om media uppmärksammat galenskapen.

I fallet Björn Alling, som jag skrev om i inlägg #2640 verkar det inte vara så enkelt. Han har tydligen en hel del stöd inom partiet, enligt Aftonbladet som ju knappast kan anklagas för att vara särskilt högerlutande: Protester inom V till stöd för Israel-kritiker (aftonbladet.se)  
    Nu är det ju generöst av AB att kalla honom Israelkritiker snarare än antisemit men det hör ändå hemma i den här tråden. 

Det är detta som är så intressant..

Hade det varit något ur högern som kläckt ur sig samma skit, så skulle AB kalla det för antisemitisk.
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2023-12-22 12:23:28 följande:
    Inte ens du går på detta Solig
    Så judarna ljuger till GP?
  • EnAnonumius

En av de 30 judarnas ord, citerar ur artikeln:

" ?Du har blod på dina händer? skriver personen till Victor. Skriver att de ansvariga kommer att ställas inför rätta.

? Som jude har man fått så mycket genom åren, och för att vara rak ? det är nästan alltid från folk inom vänstern eller med bakgrund i Mellanöstern. ?Dö din smutsiga jude?, ?Hitler borde avslutat jobbet?, jag har hört allt. Men den här gången så var det någon som verkligen researchat hur jag levde. Som skrev helt öppet till mig. Utstuderat. Och som gjorde mig till ansvarig för saker som sker i Israel."

(slut på citatet)

Här är artikeln i sin helhet med alla 30 judar:

https://www.gp.se/nyheter/gp-granskar/30-judar-talar-ut-om-hatet-i-sverige-ar-2023.6cca72c3-b069-42fd-8740-aa19fa53c984?utm_source=rule&utm_medium=email&utm_campaign=gp_nl_20230201
  • EnAnonumius
    Mentat skrev 2024-02-14 21:15:07 följande:
    Bristande tolerans för avvikande åsikter och bristande respekt för demokratin.
    precis så...👍
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?