Inlägg från: Kakaoflickan |Visa alla inlägg
  • Kakaoflickan

feber strax under 38 farligt?

Hej jag är i ca v5 och har haft feber i två dagar nu. Ligger på strax under 38 grader. Är det farligt? 
    Har tagit alvedon novum för att få ner tempen, men varje gång jag tar tempen visar den 37.8

Läst att det är farligt för fostret med HÖG feber under graviditet och speciellt första veckorna, när viktiga organ bildas....
    Men vad räknas som hög feber? 

Varför skulle jag bli förkyld nu?

• Svar på tråden feber strax under 38 farligt?
  • Kakaoflickan

och jag som trodde att alvedon var riskfritt... och bättre att ta än att ha feber. Barnmorskan har sagt att alvedon är fritt fram att ta. 
    Har tagit alvedon två gånger idag och två gånger igår. ( 2tabletter per tillfälle)
    Kan alvedon skada barnet när det är så litet? 

• Kakaoflickan

Kan ju vara så att min temp gått upp för att jag är gravid, jag har tagit 6 tabletter under ett dygn. 
    Varit så orolig för febern närmat sig 38, nu är jag orolig för att jag tagit alvedon istället. 

Om febern fortsätter ska jag bara ta en tablett, eller kanske inte någon alls- så länge det håller under 38. 

• Kakaoflickan
    Fenugreek skrev 2019-06-08 18:20:17 följande:

Jag hade feber under min första trimester,v 10 om jag inte minns fel. Mitt barn fick en fosteskada,ingen allvarlig men ändå en som bevisats berodde på min feber. Visserligen hade jag 40 graders feber som paracetamol inte tog ner alls så fick tillslut lägga mig i ett kallt bad och då hjälpte det. Min obstetriker(bor i USA) sa att man absolut ska behandla feber hos mamman under graviditet så ta du alvedon utan oro.

vad fick ditt barn för fosterskador och hur upptäcktes det, före eller efter förlossningen? 
  • Kakaoflickan
    Kakaoflickan skrev 2019-06-08 18:37:30 följande:

Kan ju vara så att min temp gått upp för att jag är gravid, jag har tagit 6 tabletter under ett dygn. 
    Varit så orolig för febern närmat sig 38, nu är jag orolig för att jag tagit alvedon istället. 

Om febern fortsätter ska jag bara ta en tablett, eller kanske inte någon alls- så länge det håller under 38. 

tänk om jag tagit alvedon i onödan? 
  • Kakaoflickan
    Fenugreek skrev 2019-06-08 19:08:57 följande:
    Mitt barn fick vad som kallas en Bifid uvula dvs gomspenen som hänger längs bak i halsen är lite bredare vilket även leder till att muskulaturen i gommen är lite nedsatt när de är bebisar så att de ofta kräks genom näsan plus att de väldigt lätt får öroninflammationer. Han är nu Nysa fyllda två år har som enda symptom att han fortfarande lätt får öroninflammationer men har nu inte kräkningarna längre.

Fick veta av min ob/gyn veta att detta är resultatet av min höga feber under den känsliga utvecklingen under den delen av fosterstadiet.
    Hur kommer det påverka honom när han blir äldre? 
    Min feber, om man nu ska räkna feber är under 38 grader och varit så i ett dygn nu. 
    Ikväll hade jag bara 37.3 och det skulle ju kunna vara tom min normala temp. 
Svar på tråden feber strax under 38 farligt?