• Anonym (Annso)

Jag vill ha kärleken från filmerna.

Jag vill ha kärleken från filmerna, ni vet där det bara händer och de faller handlöst för varandra. Jag vill känna mig sådär överlycklig när jag ser personen jag är kär i och vill att han ska känna samma för mig.

Jag vill kasta mig in i famnen på honom och känna mig trygg o älskad i hans famn, känna att vi två är en.

Men jag är ganska feg av mig. Vågar inte träffa folk jag inte redan träffat, förstår ni?

Alltså, har jag redan träffat honom innan genom en vän eller på en fest och vi börjar dejta därefter har jag inga som helst problem att träffa honom. Men att träffa någon helt okänd från tex dejtappar/sidor gör att jag blir väldigt stel om det inte är en väldigt avslappnad person jag träffar som faktiskt kan "styra" ett samtal.

Hur träffar man egentligen folk idag? Mina vänners vänner är i princip upptagna, så där är det väl kört att träffa någon. Jag hänger ofta med ut o umgås med folk, det har jag inga problem med men jag träffar liksom aldrig någon som man kanske vill bygga vidare med.

Hur gör man egentligen?

Vill hitta kärleken o är trött på att vara singel.

• Svar på tråden Jag vill ha kärleken från filmerna.
  • Fjäril kär

Vitsen med dejtingappar och dyligt är att man lär känna varandra först någorlunda bra via mail, sms, telefon och sen träffas. Då borde det inte vara några problem med att hitta saker att prata om.

Det är ju inte så att man matchar på sajten och sen träffas samma dag, så funkar det inte.

Att drabbas av ögonblicklig attraktion med nån IRL man träffat Första gången är ovanligt och händer oerhört sällan. Och för att lyckas med DET krävs ju att man ständigt rör sig i alla möjliga sammanhang och alltid träffar nytt folk.

• Praktisk58

Tänker som dig. Vill ha det som I filmerna.

Kanske som "Fäbodjäntan"

eller ibland som "Summer in Saint Tropez"

• Anonym (A)

När man minst anar det så händer det.

• Pilsner
    Anonym (Annso) skrev 2019-06-06 17:58:32 följande:

Jag vill ha kärleken från filmerna, ni vet där det bara händer och de faller handlöst för varandra. Jag vill känna mig sådär överlycklig när jag ser personen jag är kär i och vill att han ska känna samma för mig.

Jag vill kasta mig in i famnen på honom och känna mig trygg o älskad i hans famn, känna att vi två är en.

Men jag är ganska feg av mig. Vågar inte träffa folk jag inte redan träffat, förstår ni?

Alltså, har jag redan träffat honom innan genom en vän eller på en fest och vi börjar dejta därefter har jag inga som helst problem att träffa honom. Men att träffa någon helt okänd från tex dejtappar/sidor gör att jag blir väldigt stel om det inte är en väldigt avslappnad person jag träffar som faktiskt kan "styra" ett samtal.

Hur träffar man egentligen folk idag? Mina vänners vänner är i princip upptagna, så där är det väl kört att träffa någon. Jag hänger ofta med ut o umgås med folk, det har jag inga problem med men jag träffar liksom aldrig någon som man kanske vill bygga vidare med.

Hur gör man egentligen?

Vill hitta kärleken o är trött på att vara singel.

Man kritiserar män/killar för att de är porrskadade. Men det verkar vara minst lika vanligt med "romantisk film"-skadade kvinnor/tjejer.

Förväntar man sig att det ska bli som i romantiska filmer så är man dömd att bli besviken och kanske även ensam.
  • Anonym (självklart)
    Pilsner skrev 2019-06-07 14:45:10 följande:
    Man kritiserar män/killar för att de är porrskadade. Men det verkar vara minst lika vanligt med "romantisk film"-skadade kvinnor/tjejer.

Förväntar man sig att det ska bli som i romantiska filmer så är man dömd att bli besviken och kanske även ensam.
    Håller inte med. Vet att det är ytterst möjligt men blir svårare ju längre upp i åldrarna man kommer. Framförallt för att man rör sig ute betydligt mindre särskilt i kretsar där folk är singlar och på jakt efter kärlek. Vad som däremot kan vara lite orealistiskt är att tro att kärleken är så okomplicerad som på film och alltid slutar lika bra. Kärlek är ett kapital som man sparar i och investerar tid och engagemang. Ögonblicklig attraktion kan visserligen uppstå vilket så klart gör att man ger en sådan person en chans till att bygga kärlek med, men det behöver inte betyda att den är evig eller ens särskilt varaktig eller bra. Sen kan ju kärlek växa fram över tid med nån man inte hade blivit blixtförälskad i från första stund genom att man har gemensamma nämnare och båda är i liknande situation och villiga att inleda en relation.

Jag förstår TS olust att gå på dejter med främlingar och på dejtsidor vill de flesta män inte investera alls i varken tid eller engagemang för att lära känna nån, utan brukar vilja träffas snabbt och känna av kemin. En helt värdelös form för att kärlek ska kunna uppstå så därför har nätdejting förlorat sin charm. Bästa är att träffa folk via vänner och i naturliga miljöer eller vara väldigt tydlig med vad man söker på nätet och avfärda alla som inte passar in. Man kan ju ha som krav att skriva med folk några månader innan träff så att man vet att engagemanget och intresset finns innan man ses .På det sättet kan dejterna bli mer bestående och givande.

Men fortsätt dröm TS. Kärlek ska kännas precis som på film;)

• nernu

När man faller slår man sig.

Svar på tråden Jag vill ha kärleken från filmerna.