Får ångest över sommaren och semesterplanerna. :(
Nu är det igång igen med årets mest ångestfyllda årstid för. Sommaren!
Har blivit så sen två år tillbaks sen jag började leva i bonusfamiljen.
Först och främst så är jag förbannad på min man som trots att han jobbar hela sommaren förutom i juni månad har lovat sitt ex att deras två barn ska vara hos oss i juni och juli månad. Detta retar gallfeber på mig för han har bokat två veckors utlandssemester till oss i juni men sen åker han iväg o jobbar på annan ort i juli månad. I juli månad har barnens mamma semester men hon vill inte heller ha dem så de har sagt att båda ska vara hemma med mig i juli.
Jag orkar inte längre!
Först o främst så hade det funkat ifall hans barn hade vart självständiga men det är de inte. Hjälper inte till hemma o båda kräver maten serverad och den yngsta får inte lämnas ensam hemma. För att inte tala om den här utlandssemestern, den borde vara avkopplande o härlig men jag får bara ångest innan vi ens kommit iväg. Vet bara hur det vart tidigare pr när vi har rest där båda grinade o ville sova med sin pappa så att jag fick sova själv i ena rummet o vår tvååring i det andra. Dels det o sen alla krav på vad som ska göras och aktiveras o jag måste bara ta hand om vår lilla när dem åker iväg.
Sommaren o semestern gör mig bara tröttare ön nånsin o så ska det inte vara.
Har krävt att han ändrar om juli månad men han vägrar o jag säger att jag och vår lilla inte följer med på utlandsresan o då hotar han mig med att det är slut.
Hur ska jag göra?
Ska tillägga att hans barn är 19 och 16 år gamla så att ni förstår min irritation.