Inlägg från: Anonym (what?!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (what?!)

Dottern ska komma och gå

Dennadagdettaårdennastund skrev 2019-06-02 14:19:07 följande:

Jag tycker din sambo har rätt! Han och dottern gör precis som de vill....angår faktiskt inte dig. Hur du gör med ditt barn är inte relevant. Håller med din sambo att det är jättebra när barnet kan få gå precis som hon själv vill :)

jag håller verkligen inte med. Det angår TS i allra högsta grad eftersomhon bor där hon bor, städar, handlar mat etc. 

Barnen får naturligtvis fråga om de får komma över på "fel" dagar. Det verkar ju TS man förstå också eftersom han säger att hon inte får komma om de har planer. Det förutsätter att barnet får information om sådant.

När jag var barn bodde mins skilda föräldrar ca 50 meter från varandra. Jag och min syster satte i system att fråga i båda hemmen "vad blir det till middag?", och sedan välja utefter svaret - tills våra föräldrar satte stop för detta. De ville itne ha en populäritetstävling (varesig med middagsmat eller något annat).

Det är det som "svängdörr" kan ska för övrigt - popularitetstävling. Vad säger TS man när barnet får gå fritt och sällan hälsar på...? Då blir det nog en annan ton i kistan...
  • Anonym (what?!)
    Cox Orange skrev 2019-06-03 19:11:23 följande:

Självklart ska barnen få komma och gå som de vill! Ska man bort på något på tumanhand gäller som vanligt kommunikation och barnvakt - så är det även för sammanboende par!

Men va? Hur ska man kunna planera in en barnvakt om barnet plötsligt dyker upp "i sitt hem" där denne "alltid ska vara välkommen". Sammanboende par kan planera eftersom de vet ju på förhand att barnet är där. Hur ska man som deltidsförälder någonsin kunna jämföras med "sammanboende par"? Förutsättningarna är ju helt andra. 

Alla som förespråkar svängdörr verkar förutsätta att detta är svängdörr med modifikation - att det ska klartgöras innan barnet dyker upp vid dörren. Hur detta ska fungera i praktiken förstår jag inte...
Svar på tråden Dottern ska komma och gå