• whitestar

Dottern ska komma och gå

Jag håller med dig TS, så länge dottern inte klarar av att ta sig fram o tillbaka själv utan involverar hjälp o stöd från er vuxna så är det bäst med fasta tider. mitt bonusbarn är 17 o så länge han klarar sig själv får han komma o gå när han vill. Dock hade vi problem i vintras när bytesdagwn var fredagar. Han skulle alltid dröja kvar så länge som möjligt så att min man var tvungen hålla sig vaken så han fick skjutsa hem han. När vi påpekade att det började bli sent så blev han sur o sa han skulle gå EM till sin mamma en halvmil bort. Vi kunde aldrig ta en spontan drink som fredagsmys för vi visste aldrig när bonusenn skulle åka hem,alternativt hämtas hem från en kompis. O han skulle alltid komma sent till oss oxå, mitt I fredagsmyset! Nu kan bonusen åka moppe iaf men tycker ändock det är jobbigt ha bytesdag fredagar när man helst vill ha lugn o ro inte sitta o vänta på att nån ska komma/eller åka

• whitestar
    Anonym (styvförälder) skrev 2019-06-04 12:14:36 följande:

Förstår verkligen att fredagar är en dålig bytesdag, kan ni inte byta dag? kan inte söndag kväll vara bättre?

Jo tycker det oxå men mannen vägrar ändra eller ens föreslå det han är livrädd att hans son inte vill komma alls eller att mamman ska opponera sig så det siter sig mellan dom. Hade föreslagit drt själv men tycker det är föräldrarnas ensak att styra upp det där
Svar på tråden Dottern ska komma och gå