Inlägg från: Anonym (Bästa rådet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bästa rådet)

Sluta med droger men hur?

Anonym (Jezebel) skrev 2019-05-28 15:06:44 följande:

Jag slutade vara med vänner som tog droger , flyttade hem till mina föräldrar och undvek alla miljöer som hade med droger att göra. Och såklart var öppen om mitt problem till dom som brydde sig på riktigt , raderade nr till langare . Kontaktade soc som hjälpte mig komma kontakt med beroendevården och gick på en öppenvårdsbehandling. Jag hade ju inget jobb eller nåt kvar då så för mig var det bästa alternativet men du har rätt att sjukskriva dig pga missbruk. Annars sjukskriv dig för depression eller utbrändhet typ? Och gå en öppenvårdsbehandling . Vilken stad bor du i?

Det du skriver är det bästa rådet. Undvika alla drogmänniskor och drogmiljöer. Även om ens bästa vän/vänner finns där. Flytta om det går. Tolvstegsmetoden kan också vara ett alternativ.
  • Anonym (Bästa rådet)

För att slippa bli kontaktad av någon man inte vill bli kontaktad av.

Först installera en VPN, på alla enheter. Den kommer att dölja din rätta ip-adress. Om man känner till en ip-adress på en mobil/dator/platta kan genom rätt app se var någon är i realtid.

Logga ut eller ta bort människor du inte vill ha kontakt med från hitta vänner eller hitta mina vänner. Dessa appar använder gps.

Ta bort alla människor överallt du inte vill eller kan ha kontakt med.

Byt till ett hemligt nytt mobilnummer.

Då är du fri att utan att någon gammal drogkontakt/vän kontaktar dig. Ingen av dem har ditt nummer och ingen vet var du är.

Svar på tråden Sluta med droger men hur?