Inlägg från: Förstabarnet123 |Visa alla inlägg
  • Förstabarnet123

BIM juli 2019

Mima93 skrev 2019-06-11 13:16:08 följande:

Hur går det för alla? Fler som börjar närma sig ÄL? Själv har jag ÄL den 17e enligt appen flo. Vad laddar ni upp med denna månad för att maximera chanserna? Jag kör på bidrottningsgele, rosenrot och ÄL-test. Har sagt till fästmannen att det blir sex minst varannan dag framöver, gärna mer ;) Denna tiden på månaden är ju bäst, när man har hoppet uppe och kan kämpa. Sen är det en enda lång väntan på BIM då man analyserar minsta lilla symptom och pendlar mellan hopp och förtvivlan. Efter det kommer nedstämdhet och närapå ångest när mensen kommer. Sen nytt hopp igen, oså rullar det på... fler som känner igen sig?

Precis så! ???? Så mycket känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan. Denna månad ska jag försöka att inte känna efter såååå mycket, men det är svårt. Trodde nämligen stenhårt på att jag vet gravid förra månaden, men nä, hjärnan lurade mig.

Har mens nu och denna månad ska jag ladda upp med vetegroddsolja och munkpeppar! Ska bli spännande. Har testat vetegroddsolja förr och fick riktiga äl-flytningar av det ????
  • Förstabarnet123

[quote=79689139][quote-nick]Nymphadora skrev 2019-06-13 20:30:28 följande:[/quote-nick]Hej hopp! Jag kommer också från Juni-tråden. Förra cykeln drog ut lite mer på tiden än de senaste och jag är rätt glad för det för det innebär att det troligtvis inte blir ägglossning på midsommar när vi bor i stuga tillsammans med kompisar utan några dagar senare. (håller tummarna för det iaf)

BIM ligger än så länge på den 9/7 vilket är första veckan på semestern för min del. Detta blir andra försöket för mig och min sambo och vi bommade ägglossningen lite förra månaden för att den kom senare än jag trodde så jag funderar på att köra på ägglossningsstickor denna gången. Är det många här som gör det eller kör ni varannan dag-principen? ^_^

Jag kör på tempmetod samt försöka få till det regelbundet :P Inte lätt med en liten parvel i familjen, då är det efter dagens slut som gäller när båda är trötta ????

Jag har också BIM i juli, dock oklart när för cykeln är oregelbunden... Vet mer exakt BIM-datum när äl varit :)

• Förstabarnet123
    Anonym (Bim 1 Juli) skrev 2019-06-19 06:48:04 följande:

Efter ägglossning brukar min temp stiga från 36.2 ungefär till 36.7 men denna månaden har den bara stigit till 36.4 (36.47 för o vara exakt) de är endast 0.2 grader högre än vanligt! Någon som tempat en hel del o vet om de betyder att ägget inte släppt eller om ägget ändå kan ha släppt även fast de e 0.2 högre i stället för 0.5?

Tror också det var lite för låg höjning. Antingen en felmätning? Eller så kommer äl senare eller uteblir?

Är ingen expert men fertlity friend satte ut äl efter minst 0.3 graders temphöjning, och som nån skrev när tre tempningar är högre än de sex föregående har äl varit :)
  • Förstabarnet123

#132 Så kan det ju vara. Hur har tempen legat tidigare månader? Det är ju individuellt vilket temp-spann som är normalt för en själv :)

Ser ut som en temphöjning har skett, och att du haft låg temperatur innan äl.

Har också glömt att tempa imorse. Jag blir så besviken på mig själv att jag glömmer ibland, för vill ha en tillförlitlig kurva ju :/

• Förstabarnet123
    Anonym (Dissy) skrev 2019-07-01 08:38:57 följande:

Ingen mens inget plus, bim+1

tror kanske munk pepparn rubbade till det! :o

Trodde det skulle va något bra jag :D

Har ju en relativt regelbunden cykel 27-30 dagar men tänkte att jag hade läst solskenshistorier om det, försökt 1år och två månader nu...

Ååh! Hoppas du får plus snart eller att cykeln inte har blivit rubbad. Jag har också provat munkpeppar för första gången denna cykel. Blev positivt överraskad av att få ägglossning på CD 19 istället för CD 29!

Har också läst solskenshistorier om munkpeppar/graviditet och hoppas vi kan joina den skaran! ????????
  • Förstabarnet123

GRATTIS TILL ALLA SOM PLUSSAR! Så många sista tiden! :D

Har läst och följt med spänning. Har haft oregelbundna cyklar så varit osäker på om BIM ens blir i juli.... Men testade munkpeppar denna månad och fick tidigare och stark äl! Lägger till mig i listan. Är på Äl+6 idag, inga symtom. 5:e försöket. Syskonförsök :)

BIM lista

1/7 Evi82, Hallonsaft24, Lillaräkan1919, Love5

2/7 Moizen

3/7 Längtar, Soltroll, Freya18, Theresesvea

4/7 Nicciz, Smlan

5/7 Espresso, Mima93, tigerbaby

6/7 sockan, Mandistoss

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym, Jojo81

10/7 CaRH

11/7 Förstabarnet123

13/7 KronisktFörvirrad

14/7 Majja92, Saga92

15/7 Adlitam, Sofiakarin

16/7 efterfest

17/7 myrkrypet, SaSeLa

19/7 VictoriaBerggren, glitterhitta

21/7 Cachy

24/7 Mathilda999

29/7 Isafina

• Förstabarnet123
    kronisktförvirrad skrev 2019-07-03 12:58:49 följande:

Åh vad det känns hoppfullt att komma in här igen och se flera plus, stort grattis till er! Hoppas att vi är fler som får plus också allteftersom månaden rullar på. <3

Jag är på CD19, äl +5, bim -10. Inga symptom alls än, vi får väl se vad som händer... Hoppas på att få ett plus den här månaden, vore så kul att ha en liten knodd här till nästa sommar.

Fler som inte har några symtom alls? Hur känner ni kring det?

Jag är på Äl+8, BIM -7. Känner inte heller några symtom. Hade tänkt att inte känna efter så mycket denna cykel då jag förra cykeln var skengravid så det sjöng om det. Men nu börjar jag istället tycka att det känns lite sådär att inte känna nått... :P

Men försöker inte ha så stora förhoppningar för att inte bli så besviken :)
  • Förstabarnet123
    kronisktförvirrad skrev 2019-07-03 22:25:15 följande:

Haha, förstår precis vad du menar, jag var så fruktansvärt skengravid i våras och hela cykeln gick bananas... ^^ Försöker att inte heller känna efter och det kommer bara bli jobbigare ju närmare BIM vi kommer! Har ni försökt länge? :)

Försökt sen januari i år, fast haft så oregelbundna cykler så missat äl tidigare.. Så det här blir andra seriösa försöket för oss då jag äntligen fått koll på kroppen och när äl sker :) Har ni försökt länge? Första barnet? :)

Har en dotter på 22 mån som blev till rätt snabbt så hoppas ju såklart att det ska gå fort den här gången...men det vette tusan :P
  • Förstabarnet123
    Sofiiakarin skrev 2019-07-03 22:01:03 följande:

Men eftersom jag fått positivt ägglossningstest IDAG. Är det ju inte ägglossningsdagen idag eller hur? Eller är jag helt ute cyklar? Haha..vi fick till de ikväll iallafall! :D

Har aldrig riktigt kört med ägglossningstest, men tror mig ha läst att äl kommer ske 24-48h efter glad gubbe :)
  • Förstabarnet123
    Obalem skrev 2019-07-04 15:30:45 följande:

PLUS!!

Idag plussade jag 1-2 veckor på clearblue :D

Det är otroligt tidigt men jag känner mig hungrig som en varg dock också illamående, lukter är hemska, mensvärk men lite annorlunda och gråtmild.

Jag är helt i chock hihi

Stort stort grattis! Så roligt! ????
  • Förstabarnet123

Jag ställer in mig på ny chans nästa månad.

Tempen dippade 1grad(!) imorse på äl+10 :/ Kändes tidigt då jag brukar ha 14-16 dagars lutealfas. Kanske hade tidigare äl? Eller ingen äl alls kanske?

Förhoppningarna = noll, så kan bara bli positivt överraskad framöver :)

• Förstabarnet123
    Anonym (Tidigt) skrev 2019-07-05 09:16:39 följande:

Implantationsdipp kanske?

Ååhhhh....Jag har inte ens tänkt tanken. Så kan det vara! Nu fick jag lite hopp. Ska se om tempen går upp imorgon, då blir det lite spännande igen :) Tack för att du sa det! Hade glömt bort att det kan vara en möjlighet varför den sjönk.
  • Förstabarnet123
    Sofiiakarin skrev 2019-07-05 07:21:16 följande:

Vi har inte fått till de jätte mycket denna vecka.... Sonen har vart sjuk. Men tror ni de kan "räcka"? Ska fira in semestern ikväll så då känner jag att de kanske blir något gos hihi...

Tempen går ju upp... Har jag haft ägglossning då? :) hjälp mig fina ni!

Jag tror att tempen ska gå upp minst 3 dagar för att bekräfta att äl skett? Kanske om du matar in morgondagens temp så blir du varse :) Håller tummarna :)

Är hjärtana mysstunder? Isåfall tror jag ni tajmat in det rätt bra :)
    Sofiiakarin skrev 2019-07-05 07:21:16 följande:

Vi har inte fått till de jätte mycket denna vecka.... Sonen har vart sjuk. Men tror ni de kan "räcka"? Ska fira in semestern ikväll så då känner jag att de kanske blir något gos hihi...

Tempen går ju upp... Har jag haft ägglossning då? :) hjälp mig fina ni!

Så här hittade jag på nätet: "När du har registrerat 3 på varandra följande dagar med förhöjd temperatur jämfört med genomsnittet från de senaste 6 dagarna före ökningen, kan du utgå från att du har haft ägglossning"

Vilket innebär att kanske om du matar in morgondagens temp får du svar? :)

Är hjärtana mysstunder? Om det är det, så har ni nog prickat in bra, om äl skedde vid tempdippen för nån dag sen :)
  • Förstabarnet123

Min temp steg imorse med 1,3 grader från gårdagens rejäla dipp. Äl+11 idag. Känner ett litet hopp om att det var en implantationsdipp igår. Eller felmätning :P

• Förstabarnet123
    Lustablong skrev 2019-07-07 14:55:40 följande:

Slutanalyserat för min del. jag blev gravid trots att ÄL testerna visade toknegativt! Herregud vilken mirakelbebis! Hoppas bara den vill stanna nu.

STORT GRATTIS! Sån lycka för er! ????????
  • Förstabarnet123
    larssonc skrev 2019-07-08 07:48:02 följande:

Tjuvtestade idag och det var tokblankt. Är på äl +10 idag så kanske lite tidigt men har tidigare plussat på äl+11 så tappar hoppet. Min kurva ser heller inte bra ut längre så känns som det bara är att invänta mensen i slutet på veckan.

Trist! Känner igen mig i att förhoppningarna sjunker i takt med att tempen sjunker. Fast din genom är ju iofs över coverline! :)

Har också tappat hoppet då jag idag på äl+13 fick rejäl tempdipp under coverline. Ställer in mig på nytt försök.
  • Förstabarnet123

Önskar alla lycka till som hänger kvar i denna tråd! ??

Jag fick mens idag på äl+13, lite utan förvarning, och är redan taggad på nästa äl. Hoppar över till Augusti-tråden.

Svar på tråden BIM juli 2019