Inlägg från: Anonym (Pontus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pontus)

Anmäla soc sekreterare för brott mot sekretess

Hejsan! Om min familj får en orosanmälan på sig gällande våra barn, av en viss handläggare på social tjänsten, visst är det sekretess? Denna handläggare får alltså inte berätta om sin anmälan och vad den gäller till utomstående? Och om detta är sekretess hur gör jag för att anmäla fena handläggaren?

• Svar på tråden Anmäla soc sekreterare för brott mot sekretess
  • Anonym (Pontus)

Tyckte att jag var ganska tydlig hahah men kanske inte, det finns en handläggare på soc som hsr någon form av agenda mot oss,

Hon har nu gjort en orosanmälan (som inte är sann) men oavsett så har jag fått info om att hon har berättat för en helt utomstående part om denna orosanmälan, dvs vad den gäller och alla detaljer. Får hon verkligen göra så? Hon som jobbar för soc kan väl inte ha rätt att pladdra om en anmälan hon gjort och vad den handlar om?? Det måste väl vara någon form av sekretess brott gentemot oss föräldrar??

• Anonym (Pontus)

Jo fast då ska väl det vara någon annan inom socialtjänsten? Inte en person som kommer använda denna anmälan som något negativt gentemot familjen? Anmälan LAS ju såklart ner utan instans men det måste ju vara någon form av tjänstefel?!

• Anonym (Pontus)

Okej såhär, jag ligger i vårdnadstvist angående mitt äldsta barn, mamman har hela vårdnaden, en viss handläggare som redan sedan start tagit mammans parti igenom processen har gjort en orosanmälan gentemot min fru och mig angående våra gemensamma barn efter ett hembesök. Då anmälan rör mig ich min frus gemensamma barn har hon då verkligen rätt att sitta ich berätta det för mamman som jag nu tvistar emot? Så att hon kan använda det emot mig i tvisten? Jag menar eftersom jag varken har boendet eller vårdnad om vårat gemensamma barn i dagsläget borde ju soc tanten inte få sitta och prata vitt och brett om denna anmälan med henne? För övrigt är ju anmälan falsk ich förmodligen enbart fjord för att användas i tvisten...

• Anonym (Pontus)

Tack! Precis vsd jag ville ha! En riktig hänvisning mot relevant info! Hur anmäler jag henne för detta?

• Anonym (Pontus)

Okej så det är inte ivo man anmäler till??

• Anonym (Pontus)

Toppen då blir det en tur till polisen imorgon! Vsd behöver jag ha med mig ich tänka på?

• Anonym (Pontus)

På att hon delat med sig av denna info? Det har jag skriftligt då mamman varit så jäkla korkad att skriva det i ett dokument Till tingsrätten att hon har fått infon ifrån socialtjänsten om denna Anmälan och vad den gäller!

• Anonym (Pontus)

Ja alltså mamman / hennes advokat har ju skrivit detta i ett dokument till tingsrätten ssen vet jag även att mammans familje medlem och även ytterligare en socialsekreterare befann sig på platsen när

Personen i frågan berättade detta! Det måste väl räcka som vittnen, Dock så är ju frågan om dom skulle ljuga i ev polis ärende och såga att detta inte är sagt?

Men med tanke på att mamman ordagrant skrivit samma sak i sitt yttrande till tingsrätten som socialtjänsten i sin anmälan kan Hon ju inte bara förneka det sedan? Hur skulle den infon liksom kunna nå henne på annat vis?

• Anonym (Pontus)

Får förtydliga åter igen när många läser tokigt! Personen som fått tillgång till denna anmälan är INTE vårdnadshavare till barnen det gäller!!

Folk här verkar ju tro att jag är värsta soc fallet som är inblandad i det ens och det andra och inte får ha mina barn? Såhär ligger det till :

Jag var aldrig tillsammans med äldsta flickans mamma så jag har aldrig haft vårdnad eller boende då hon nekat till detta. Jag har en ?ny familj? med fru och barn. I exakt samma veva som jag stämde in mamman (ALLTSÅ INTE MIN FRU) och drog igång en vårdnadstvist mot henne så är det dags för hembesök ifrån soc i samband med tvisten, handläggaren som dyker upp är samma handläggare som varit med under alla miljoner försök till samarbets samtal hos soc med mamman, denna kvinna har ifrån dag ett haft något emot mig ich tagit mammans parti i alla frågor hela tiden. Efter detta hembesök dimper det ner en orosanmälan ifrån denna social sekreterare gällande min och min frus gemensamma barn alltså inte barnet som det tvistas om! Angående att hon påstod att vi skulle ha stökigt hem? Vilket inte ens stämmer ivh vem som helst kan intyga.. några dagar efter denna anmälan är gjord har mamman kommit med någon påhitt om att vi skulle leva i missär och en svinstia å har hänvisat till att soc gjort en orosanmälan och använder sekreterarns exakta ord. Dvs anmälan är sjölivkalrt gjord för att vara till last för mig i förhandlingen som är om några veckor. MEN det som är poängen är ju att tricket verkar ha baktöänt eftersom att socialsekreteraren inte bara gjort en falsk anmälan utan också brutit emot sekretess lagen då även om anmälan skulle varit äkta så skulle inte mamman i detta scenario fått ta del av denna info!

• Anonym (Pontus)
    Föreståndaren skrev 2019-05-25 23:32:17 följande:

Om det är familjerättens snabb yttrande till tingsrätten är detta inget konstigt. De dammsuger hela registret efter saker och har det framkommit att du lever i misär är detta högst relevant då du vill att detta barn skall vistas där. Om du skall nå någon framgång i detta sluta kriga och visa dina goda sidor att du arbetar, har bra ekonomi och kan ta hand om den grundläggande omsorgen av dina barn.

Jo fast det är ju en anmälan utan grund och även en brottslig handling att bryta mot sekretessen? Hade detta sagts i tingsrätten är det en helt Annan sak men i detta läge är det ju fortfarande ett brott, jag är inte ett dugg orolig då jag vet att anmälan saknar grund och att jag ich min fru är väldigt bra föräldrar till skillnad ifrån mot parten som gör allt hon kan för att svartmåla...
  • Anonym (Pontus)
    Daniel890 skrev 2019-05-26 08:34:21 följande:

Hur skulle det vara om du la ner energi på det som är viktigt i sammanhanget istället? nämligen att era barn far illa.

Varför bemödar du dig ens att svara när du uppenbarligen inte läst inlägget? Inga barn far illa? Jag hsr inte heller ?förlorat något vårdnad? jag har aldrig haft någon och inte heller försökt få förens nu, vi har fått en anmälan på 7 år och denna tas upp av samma sekreterare som står på mammans sida i tvisten det gäller inte ens något på liv och död eller så, enbart att hon påstår att det skulle varit stökigt under hembesöket i samband med vårdnadstvisten
Svar på tråden Anmäla soc sekreterare för brott mot sekretess