Inlägg från: Anonym (På G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (På G)

Följas åt till plus! 2020

36 år gammal och försöker bli gravid. Plussade i april men dessvärre upptäcktes en MA i v12 och jag fick behandlas med cytotec. Var på efterkontroll igår 17 dagar efter behandlingen.

På VUL såg allt fint ut och jag har faktiskt, osannolikt nog, en äggblåsa på 14 mm.

Doktorn sa att ägglossning sker när blåsan är runt 18 mm och att det inte fanns några hinder för oss att testa igen trots att en cykel inte gått. Hon sa kör på om två dagar :). Växer tydligen 2 mm om dagen.

Nu är jag dock alldeles konfunderad för jag har läst här att den där jäkla ägglossningen kanske inte kommer förrän den är 30 mm och då kanske man missar :(. Visst vi kan köra på varje dag i en vecka men är orolig att missa ändå.

Ägglossningstest litar jag inte på för dom ger aldrig utslag på mig och uppenbarligen är jag fertil ändå.

• Anonym (På G)
    Båten skrev 2019-06-26 07:39:52 följande:

Välkommen :) Beklagar ditt missfall. Tyvärr vet jag inget om hur stora äggblåsorna ska vara men jag skulle försöka lita på doktorn. Men förstår din oro fullt ut. Vilka ägglossningstester har du provat? Jag har bara provat CB digital än så länge. Beräknad ÄL den 29. Men lite nervös för att den inte ska ge utslag är jag ändå.

Har testat RFSU sen januari, var då vi började försöka på riktigt. Slutade med minipiller förra året i oktober men vi har aldrig försökt vid ägglossning förrän januari eftersom vi funderat en del på det här med barn innan dess. Har aldrig sett mer än ett svagt streck på testen trots att jag vet att jag har ägglossning. Har haft regelbunden cykel sen jag fick min mens i tonåren, 25 dagar +- 1 dag. Runt ägglossning får jag alltid ont i den äggstocken det släpper från. Att jag började testa var nog mer på grund av nyfikenhet än att jag var orolig för att missa. Testat dom där stickorna dagligen sen blödning upphörd efter januari då jag bara fick väldigt svaga streck runt ägglossning men aldrig positivt resultat.

När det tog sig så var det likadant. Stickorna detekterade aldrig någon ägglossning men jag hade det uppenbarligen.

Tvingade sambon att köpa CB denna gången så det har jag testat idag men ingen glad gubbe. Däremot har jag idag ont i höger äggstock vilken är den sidan som ?ägglossar? denna gången bekräftat på VUL.

Läste dock att man inte ska testa på två cykler om man nyligen varit gravid. Stod även att det inte visar på fertilitet om östrogen och LH stiger samtidigt så det kanske är det som händer på mig. Att båda hormonerna stiger samtidigt så då ger det inte utslag.

Hade ett svagt streck på RFSU igår.

Men det bästa sättet att bli gravid är trots allt att ha det mysigt med sin man oavsett om man testar eller inte.

Har nog bara snöat in på dom där testerna nu eftersom jag vill bra gravid ännu mer efter missfallet och dessvärre finns det ju inga garantier att det tar sig lika fort denna gången vi försöker.

Tack för omtanken. Missfallet har jag mer eller mindre kommit över. Tänker att två gånger på rad är lika stor sannolikhet som en gång. Så på tredje är det 97 procents chans att det går bra om man får det igen när man väl blir gravid en andra gång :).
  • Anonym (På G)
    bananafish skrev 2019-06-26 09:54:51 följande:

Hej! Hoppar in här. Mensen kom tyvärr igår efter vårt tredje försök. Fick en underbar son 2018 och hoppas nu på ett syskon. Är 34 så känner en oro över att det kan bli svårt, och det kändes lite uppgivet igår, men försöker att inte grunna för mycket ;)

Jag är 36, blir 37 i år. Visst känns det som att man springer ikapp med tiden men med tanke på alla som föder barn när dom är över 40 så känner jag mig ganska lugn med tanke på att chansen att bli gravid efter 40 minskar ytterligare.
  • Anonym (På G)

Här blev det inget denna månaden. Men inte helt oväntat med tanke på MF för lite mer än fyra veckor sedan.

Kroppen har dock kommit igång som den ska. Har haft ägglossning. Mensen kom 14 dagar efter och jag bör ha ÄL igen om ca 1 vecka. Har en cykel på 24-25 dagar så ÄL kommer ganska kort inpå efter avslutad blödning.

Så vi får dra igång tåget snart igen :). Lite lagom till semestern också så det är ju enbart positivt.

• Anonym (På G)

Är på tredje försöket sen missfall. Denna månaden har dock allt gått emot mig och nu ska jag ha mens i helgen. Har mensvärk, svettas på nätterna och tempen är på väg ner så tyvärr tog det sig inte denna gången heller.

Hade oturen att åka på en dunderförkylning precis vid ägglossning. Sen en vecka senare hittar jag en rodnad efter ett fästingbett och fick antibiotika för borrelia. För att göra allt ännu värre åker jag även på en UVI. Så allt skit hände precis runt och strax efter ÄL. Hade jag blivit gravid hade det varit ett mirakel med tanke på feber, hosta, snuva, halsont, borrelia och antibiotika och en urinvägsinfektion. Som tur väl är fungerade antibiotikan på urinvägsinfektionen också så slapp iallafall två.

Fruktansvärt frustrerande när man verkligen vill :(. Känns som om en månad är gjord helt i onödan ur bebisverkstadssynpunkt.

• Anonym (På G)

Är på tredje försöket sen missfall. Denna månaden har dock allt gått emot mig och nu ska jag ha mens i helgen. Har mensvärk, svettas på nätterna och tempen är på väg ner så tyvärr tog det sig inte denna gången heller.

Hade oturen att åka på en dunderförkylning precis vid ägglossning. Sen en vecka senare hittar jag en rodnad efter ett fästingbett och fick antibiotika för borrelia. För att göra allt ännu värre åker jag även på en UVI. Så allt skit hände precis runt och strax efter ÄL. Hade jag blivit gravid hade det varit ett mirakel med tanke på feber, hosta, snuva, halsont, borrelia och antibiotika och en urinvägsinfektion. Som tur väl är fungerade antibiotikan på urinvägsinfektionen också så slapp iallafall två.

Fruktansvärt frustrerande när man verkligen vill :(. Känns som om en månad är gjord helt i onödan ur bebisverkstadssynpunkt.

• Anonym (På G)

Då blir det snart 4:e försöket efter en katastrofmånad med sjukdom.

Det jag kan trösta mig med är att min menscykel är lite kortare vilket innebär att jag slipper vänta alltför länge mellan varje försök även att det vara rör sig om några dagar.

Nu nojar jag dock över min ålder på snart 37 och har fått för mig att förra grav som slutade i missfall var enda chansen jag hade och att mina ägg är slut eller för dåliga.

För att göra situationen mer stressande så har en kollega och även min chef berättat att dom är gravida.

Svar på tråden Följas åt till plus! 2020