Båten skrev 2019-06-26 07:39:52 följande:
Välkommen :) Beklagar ditt missfall. Tyvärr vet jag inget om hur stora äggblåsorna ska vara men jag skulle försöka lita på doktorn. Men förstår din oro fullt ut. Vilka ägglossningstester har du provat? Jag har bara provat CB digital än så länge. Beräknad ÄL den 29. Men lite nervös för att den inte ska ge utslag är jag ändå.
Har testat RFSU sen januari, var då vi började försöka på riktigt. Slutade med minipiller förra året i oktober men vi har aldrig försökt vid ägglossning förrän januari eftersom vi funderat en del på det här med barn innan dess. Har aldrig sett mer än ett svagt streck på testen trots att jag vet att jag har ägglossning. Har haft regelbunden cykel sen jag fick min mens i tonåren, 25 dagar +- 1 dag. Runt ägglossning får jag alltid ont i den äggstocken det släpper från. Att jag började testa var nog mer på grund av nyfikenhet än att jag var orolig för att missa. Testat dom där stickorna dagligen sen blödning upphörd efter januari då jag bara fick väldigt svaga streck runt ägglossning men aldrig positivt resultat.
När det tog sig så var det likadant. Stickorna detekterade aldrig någon ägglossning men jag hade det uppenbarligen.
Tvingade sambon att köpa CB denna gången så det har jag testat idag men ingen glad gubbe. Däremot har jag idag ont i höger äggstock vilken är den sidan som ?ägglossar? denna gången bekräftat på VUL.
Läste dock att man inte ska testa på två cykler om man nyligen varit gravid. Stod även att det inte visar på fertilitet om östrogen och LH stiger samtidigt så det kanske är det som händer på mig. Att båda hormonerna stiger samtidigt så då ger det inte utslag.
Hade ett svagt streck på RFSU igår.
Men det bästa sättet att bli gravid är trots allt att ha det mysigt med sin man oavsett om man testar eller inte.
Har nog bara snöat in på dom där testerna nu eftersom jag vill bra gravid ännu mer efter missfallet och dessvärre finns det ju inga garantier att det tar sig lika fort denna gången vi försöker.
Tack för omtanken. Missfallet har jag mer eller mindre kommit över. Tänker att två gånger på rad är lika stor sannolikhet som en gång. Så på tredje är det 97 procents chans att det går bra om man får det igen när man väl blir gravid en andra gång :).