Inlägg från: lilagrodautanben |Visa alla inlägg
  • lilagrodautanben

Följas åt till plus! 2020

Hoppat in! 28 år, tre barn i åldrarna 11,6 och fyra. Yngsta har CP. Två yngsta är prematurer som vattnet gick i vecka 20 för. CP blev komplikationen. Efter så har vi haft tolv missfall och har hjälp utifrån. Tungt som f*n men vi fortsätter försöka.

• lilagrodautanben

11 missfall på dessa två år vi försökt och tre levande barn varav en med cp. Försöker på ett fjärde men det verkar inte gå :( har ca 10 dagar till bim och hoppas ännu en månad

• lilagrodautanben
    Purjo1 skrev 2019-07-14 14:58:07 följande:

Helt galet! Har jobbat natt på sjukhuset hela helgen och känt mig så himla konstig. Mycket tröttare än vanligt, illamående vid varenda doft och mindre tålamod. Tog ett gravtest i morse när jag kom hem.. positivt!!

Kan inte fatta det, och har ju ingen aning om hur långt gången jag är eftersom jag inte fått någon mens efter missfallet.. hur gör man då?

Ring gyn eller kvinnokliniken för att få blodprov eller vul. Grattis!
  • lilagrodautanben

Händer ingenting här.. negativa ältest trots att jag borde ha äl nu och inga symtom. Blir så trött.. två år och elva missfall.. har ätit Letrozol visserligen för äl mer regelbundet men nu va mina tabletter slut och kiliken stängd så kanske därför.. men har alltid haft egen äl ändå så blir förvirrad

Myselfandi skrev 2019-08-03 10:43:45 följande:

Hur går det för alla? Någon som har symptom och närmar sig BIM?

• lilagrodautanben
    Michibell skrev 2019-08-07 16:42:38 följande:

Hur många här äter folsyra tabletter? Eller andra kosttillskott? : )

Jag! Samt zink, D-vitamin, E-vitamin, C-vitamin, kalcium och jättenattljusolja. Även Letrozol för att boosta ägglossning och ibland spruta för att ägget ska lossna. Efter äl äter jag alla dom ovanför plus trombyl och progesteron :)
  • lilagrodautanben

Nidblödning kanske? Bara haft en sån på mina 11 missfall men då va det så :)

Michibell skrev 2019-08-09 15:09:29 följande:

Någon annan som ?droppat? på toan? Jag kände att det droppade och sen när jag kollade i toan såg jag rosa. Men ingenting på pappret. BIM om 6 dagar.. och ÄL+9. Någon som vet vad det kan vara eller varit med om liknande?

• lilagrodautanben
    Michibell skrev 2019-08-09 15:27:45 följande:

Det kan ju vara så. Tror du det är för tidigt att testa mig imorgon bitti? Detta hände igår på kvällen : )

När ägget fäster så kan man få utslag på test pga hormonerna. Jag skulle testat men haft is i magen då det är jäkligt tidigt! Om typ 2-3 dagar så kanske man kan få upp hoppet om det är nåt :) men jag skulle aldrig palla vänta. Jag är en sån som testar från dag 7 typ haha!
  • lilagrodautanben
    Myselfandi skrev 2019-09-02 19:16:22 följande:

Hej, är det någon som tagit Letrozole? Vad har ni för erfarenheter av det? Jag provar första månaden nu, för att hjälpa mina ägg att växa.

Jag gjorde det, fick fina äggblåsor på dag 13-14 ungefär. Upp mot 23 mm :) fick en biverkning och det va överjävlig pms! Men det kunde jag ta med så fina ägg :)
  • lilagrodautanben
    Myselfandi skrev 2019-09-03 17:19:41 följande:

Vad kul ???? Håller tummarna för att mina ägg växer till sig bra!

Håller tummarna för dig! :)
  • lilagrodautanben
    Myselfandi skrev 2019-09-03 19:40:24 följande:

Tack snälla! Hur har det gått för dig??

Positivt på ältest imorse så nu ska det pippas som kaniner :D haha!
Svar på tråden Följas åt till plus! 2020