Inlägg från: Myselfandi |Visa alla inlägg
  • Myselfandi

Följas åt till plus! 2020

Hej!

Hoppar in här. Fick konstaterat MA i vecka 12, fostret dött i vecka 9+ Skrapades och fick positivt ÄL-test 31/5. Det blev inget då. Har beräknad ÄL idag så hoppas, hoppas. BIM 12/7.

• Myselfandi
    Theresesvea skrev 2019-07-03 05:22:11 följande:

Den plus lyckan varade inte så länge då jag börjat blöda rejält :/ Bm tror på tidigt missfall så nu hoppas jag på en aprilbebis istället <3

Beklagar :(
  • Myselfandi

Har känt mig lite varm några kvällar och tempat (har aldrig gjort det förut). Min kroppstemperatur har legat 0.2-0.3 grader över min normala temp. Betyder det att jag haft ÄL den här månaden? Tror den var tidigare än väntat, eller uteblev. Kollade med ÄL-test på beräknad dag och då var det svagt, testerna efter det var ännu svagare. Så hoppas på att den kom tidigare än beräknat och att den inte uteblev. Jag har BIM 12/7.

• Myselfandi
    VictoriaBerggren skrev 2019-07-04 19:33:23 följande:

[quote=79735929][quote-nick]Norrlands skrev 2019-07-04 18:21:12 följande:[/quote-nick]

Vi har precis öppnat bebisverkstaden så det ska inte vara något plus än men testade för säkerhets skull och det var som väntat helt blankt. Förstår inte detta..

[/quote]

När har du BIM? Vet du när du ska ha/skulle haft ÄL?
  • Myselfandi
    Båten skrev 2019-07-05 14:29:00 följande:

Hade ägglossning fredag eller lördagen förra veckan. Har typ letat symtom ända sen dess fast jag vet att det inte är möjligt med gravidsymptom innan ägget har fäst sig. Men idag vid 10 tiden fick jag en molande värk i nedre delen av magen och kände mig svullen. Fick knäppa upp byxorna för det spände så mycket. Sitter fortfarande i nu 4 timmar senare. Så nu går min hjärna på högvarv och hoppas att det är ägget som fäst sig. BIM den 13/7. Så nu håller jag tummarna att det inte är min kropp som spelar mig ett spratt.

Vad spännande. Håller tummarna för att det tagit sig :)
  • Myselfandi
    Lustablong skrev 2019-07-07 14:58:37 följande:

Nu är det slutanalyserat för min del! Blev gravid trots att ÄL testerna visade toknegativt! Så antingen var det fel på clearblue advanced eller så vet jag inte vad herregud en mirakelbebis!!

Å vad kul. Stort grattis :)
  • Myselfandi
    emlöfr90 skrev 2019-07-10 05:39:42 följande:

Ska ha mens imorgon, valde att ta ett test på morgonen. Inget + i sikte.

Vet att det kan vara för tidigt men kunde inte hålla mig. Även om jag anade resultatet känner jag ledsamhet i hela kroppen och det drar ner mig. Vet inte men ibland känns det som att jag lila gärna borde lägga ner för att bli så ledsen känns inte bra. Vet att vi "bara" försökt i ca 4-5 månader men för mig känns det som evigheter. :(

Känner så väl igen mig i det du beskriver. Testade också häromdagen (5 dagar innan BIM) och det var negativt. Nu väntar jag bara på mensen så att vi kan ta nya tag till månaden som kommer. Håller tummarna för att det är er tur inom kort :)
  • Myselfandi
    BDN skrev 2019-07-11 21:05:47 följande:

Jag fick konstaterat MA för några veckor sedan. Det var en januaribebis på väg men tyvärr blev det inte så. Hoppas på en sommarbebis istället. Har inte fått första mensen efter MA och är så otålig och ska ta ÄL-test samt följa med Natural Cycles med förhoppningen att skynda på processen lite.

Jag beklagar :( Hoppas att din kropp återställer sig snart så att ni kan ta nya tag.
  • Myselfandi
    Lulea123 skrev 2019-07-16 13:31:28 följande:

Behöver lite råd. Plussade 6/6 och ett MA 7/7 vecka 7+6. Tog Cytotec 10/7 ?för att få ut resterna? men märkte inte av något?! De (gyn) vill att jag ska vänta till 9/8 för återkoppling. Har dock gjort grav.tester där jag sett att nivån minskat men har nu stannat upp och jag har nästan slutat blöda så det känns inte som om nåt mer kommer att komma ut. Barnmorskan sade att det kan finnas rester kvar som ger utslag på grav.test och att de kan behöva skrapas. Känns länge att vänta till 9/8?! Kan jag kräva skrapning för att få det här överstökat så jag kan fortsätta framåt? Har även gjort ÄL tester som visat positivt men kan ju inte göra nåt eftersom jag inte vet om det är ok! Frustrerande! >

Hej!

Jag fick MA i vecka 12, fostret dog i vecka 9. Jag fick Cytotec men då allt inte kom ut efter maxdos skrapades jag samma dygn. Jag ville vara säker på att allt var ute innan jag åkte hem. En kompis till mig åkte hem, och skulle låta resterna komma ut med nästa mens. Hon fick mens och mellanblödningar - trodde hon. Efter ca 6 månader fick hon en störtblödning och åkte in. Då konstaterade man att allt inte var ute och hon skrapades. Jag skulle be om koll och hjälp att eventuellt få ut rester. Infektionsrisken ökar ju om det finns kvar rester. Lycka till och hoppas du får den hjälp du behöver.
  • Myselfandi
    Monkan93 skrev 2019-07-21 09:21:55 följande:

Fick ett starkt positivt ägglossningstest idag (första ggn efter mf i maj) :D vi fick till det igår och jag hoppas kunna tigga till mig ett myspys idag ;)

På måndag ska vi bila till Stockholm (och över till Estland) med ett annat par i en vecka, så då blir det kanske inte så mycket mys.

Hoppas att igår och kanske idag räcker :D

Vad skönt att kroppen är igång igen. Håller tummarna för er.
  • Myselfandi

Hej, är det någon som tagit Letrozole? Vad har ni för erfarenheter av det? Jag provar första månaden nu, för att hjälpa mina ägg att växa.

• Myselfandi
    lilagrodautanben skrev 2019-09-03 08:02:39 följande:

Jag gjorde det, fick fina äggblåsor på dag 13-14 ungefär. Upp mot 23 mm :) fick en biverkning och det va överjävlig pms! Men det kunde jag ta med så fina ägg :)

Vad kul ???? Håller tummarna för att mina ägg växer till sig bra!
  • Myselfandi
    lilagrodautanben skrev 2019-09-03 17:26:06 följande:

Håller tummarna för dig! :)

Tack snälla! Hur har det gått för dig??
Svar på tråden Följas åt till plus! 2020