• legenden123

BF JANUARI 2020

Hallå!

Tänkte att vi kunde ha en tråd för alla oss som nyligen plussat och har BF i Januari 2020.

Kan vara kul att följas åt och ge råd.

Har BF runt den 13 Januari och detta blir vårat första barn.

Gick idag in i vecka 7 (6+0) och har fått tid till barnmorskan när jag är i ca vecka 10 (9+0).

Men är jätte nervös och vill bekosta mig ett tidigt ultraljud för att se lilla hjärtat och att allt står rätt till.

Har läst att man kan göra det i v 8 på de flesta kliniker.

Men räknar de då vecka 8 (fast egentligen 7+0?) ?

Annars har jag lite molvärk från och till, är SÅ trött och slut men inget illamående ännu - vilket känns lite nervöst för jag har varit gravid en gång tidigare (dock abort) och då mådde jag EXTREMT illa att jag låg i sängen från v 5-6..

Bor i Västerås

Välkomna iallafall, hoppas vi blir några stycken som följs åt.

Berätta om er och vart ni bor :)

Och grattis till era plus!

Gravid BF bf2020 plussat
  • Svar på tråden BF JANUARI 2020
  • SolrosenH

Blir glad över att läsa er alla, grattis till era plus!

Jag har precis gått in i v.9(8+5) enligt appen. Väntar men spänning på ultraljudet som sker 14 juni, funderar på att ta ett eget innan dess, på en annan klinik. Hihi. Vill se mitt lilla underverk!

Mitt första barn, oplanerat, gick på p-piller och plötsligt så började alla möjliga symtom komma, jag tog ett test och var då redan i vecka 6~

Jätte glad!! Har beräknad Bf 2 januari 2020, tänk om mitt barn blir det första som föds 2020 hihi

Mår väldigt illa på morgonen, kan knappt få i mig frukost utan åksjuketablett (rekommenderad av BVC).

Fortsätter gärna att följa era storys och lycka till allesammans.

• Cic94
    Anonym (Anonym 2) skrev 2019-05-29 14:54:06 följande:

Vad kostar det för er att boka tidigt vul ?

Vi kommer att betala 800kr för VUL
  • Lilll3

Hej! Hänger gärna med här jag med :)

Jag är 24 (snart 25) år och är gravid med första barnet, bf runt 18e januari, är i vecka 7 nu. Jag har lite molvärk och mår lite illa men framförallt så är jag extremt trött :)

• Anonym (Jaes)

Hej! Nu var det några dagar sen det skrevs här, men jag testar hoppa på ändå.

Jag är 22 år och bor i Stockholm. Slutade med p-piller och jag och sambon sa att ?händer det så händer det?. Två ägglossningar senare och nu väntar vi vårt första barn. Är i v 6+6, bf 28 januari. Superlycklig!

Jag har knappt några symtom. Kissnödig och lite svajig i humöret. Hade en liten blödning för någon vecka sen och är därför superorolig att den lille inte lever där inne. Vi har bokat tid för inskrivning och ul i nästa vecka. Förhoppningsvis känner man sig mindre orolig när man får se det lilla hjärtat ticka.

• MammaPolly

välkommen och grattis!

Känner med dig!

Är också jätte orolig att den lille inte lever! Eller att det skulle vara nå annat galet...

Ska på ul på torsdag nästa vecka för att bestämna vecka och se så det ser bra ut pga tidigare mf.

Anonym (Jaes) skrev 2019-06-04 20:19:10 följande:

Hej! Nu var det några dagar sen det skrevs här, men jag testar hoppa på ändå.

Jag är 22 år och bor i Stockholm. Slutade med p-piller och jag och sambon sa att ?händer det så händer det?. Två ägglossningar senare och nu väntar vi vårt första barn. Är i v 6+6, bf 28 januari. Superlycklig!

Jag har knappt några symtom. Kissnödig och lite svajig i humöret. Hade en liten blödning för någon vecka sen och är därför superorolig att den lille inte lever där inne. Vi har bokat tid för inskrivning och ul i nästa vecka. Förhoppningsvis känner man sig mindre orolig när man får se det lilla hjärtat ticka.

• liebespuppe

Ti

Titta. Där inne bakad min mitt och sambons lilla frö.

Nu kan jag lugna mig. Mina graviditets symptom har lagt sig, som med min första graviditet. Så nojjig är jag men min MVC erbjuder UL varje torsdag om jag är orolig.

Ska försöka hålla mig till runt den 3/7 då KUB ska göras.

• zebrans
    liebespuppe skrev 2019-06-07 12:41:52 följande:

Ti

Titta. Där inne bakad min mitt och sambons lilla frö.

Nu kan jag lugna mig. Mina graviditets symptom har lagt sig, som med min första graviditet. Så nojjig är jag men min MVC erbjuder UL varje torsdag om jag är orolig.

Ska försöka hålla mig till runt den 3/7 då KUB ska göras.

Åh så fint! Hur långt gången är du? Är det VUL eller UL?
  • liebespuppe
    zebrans skrev 2019-06-07 18:49:19 följande:

Åh så fint! Hur långt gången är du? Är det VUL eller UL?

Det var ett VUL i v 7+4

Nu är jag i 8+4.
  • Hönan92

Hej, hoppar inne tråden. Är gravid med mitt andra barn med BF 26 januari, går in i vecka 8 idag. Har en dotter sen innan som är ca 1 år och 9 månader.

Svar på tråden BF JANUARI 2020