Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Vad tycker ni om vuxna som har på sig adidaskläder till tex jobbet?

På åttiotalet gick jag till jobbet i pastellfärgad joggingdress
    Olika jobb har ju olika klädkoder. Det hade stuckit av på mitt jobb men det hade även "finbyxor", syntetkavaj eller knytblus och pärlhalsband (för att inte tala om fransförlängningar och långa plastnaglar). Måna av oss hade å andra sidan inte platsat på en bank eller på ett säljkontor.

Jobbar man mot allmänheten finns ju aspekten att man kan behöva anpassa sig till hur seriös man uppfattas av besökare/kunder etc, oavsett yrkeskompetens.

• Anonym (.)

Vad gäller relationen "lägre klasser" kontra priset på kläder så är sambandet där inte rakt. De flesta strävar efter kläder de tycker är snygga och särskilt i grupper där många har det knapert ekonomiskt kan det finnas ett värde och en status i att visa att man har råd. Då talar vi inte om de dyraste plaggen - som inte så många känner igen ändå - utan om "dyra jämfört med klädkedjornas märken". Jag har sett ganska många flashiga mobiler (om än kanske på avbetalning/förhöjd månadsavgift) och Canadian Goose-jackor på unga tjejer med mindre stabil ekonomisk bakgrund t ex.

Svar på tråden Vad tycker ni om vuxna som har på sig adidaskläder till tex jobbet?