Linda2barnsmamma skrev 2019-06-23 10:37:03 följande:
Ni som fått era bebisar... Saga är 2 veckor idag och ja blöder fortfarande stora mängder. As jobbigt. Hur är era blödningar / avslag?! Ja blödde först 4 dagsr bara för att sen försvinna, sen kom de tillbaka när hon va 10 dagsr med en störtskur som inte vill ge med sig..
Va lite nervös för att de kunde va infektion i livmodern, men har ej ont mer en som Mensvärk och de luktar inte illa, mer en vanligt alltså.. Haha
Men visst, nu kan man ju få infektion ändå utan massa symtom... Urk. Det värsta med hela barndelen är eftervården.... Pratas för lite om det idah...
Nu snittades ju jag och då är det lite annorlunda, men så här var det för mig med avslaget: Jag blödde bara knappt en vecka, sen kom inte en droppe på en vecka. Sen började jag få väldigt ont i magen typ måndag eller tisdag denna veckan. På torsdagen fick jag ännu mer ont och när jag satt och ammade började det helt plötsligt forsa blod. Skyndade in på toa och då hade jag redan blött igenom byxorna och det hade blivit en fläck i soffan. Efter det blödde jag igenom två nattbindor på max två timmar, och sen stoppade det bara. Det började också göra mindre ont då. Men då hade jag redan pratat med gynakuten och de ville att jag skulle komma in för en koll. Gjorde undersökning och vaginalt ultraljud och allt såg bra ut, så läkaren trodde att det var gammalt blod som behövde komma ut, hade väl tydligen haft något kvar. Det var brunt blod som kom. Dagen efter var smärtan borta. Det var som en liten förlossning, haha.
Så i mitt fall var det ju ingen fara. Och vad jag förstått är det normalt att blöda rätt länge. Jag var lite orolig om det var normalt att bara blöda en vecka, och när jag googlade hittade jag andra som sa att de blött typ en vecka och sen har det gjort ett uppehåll för att sedan fortsätta några veckor till. Så det kanske är det som hänt dig?