Gravid BF juni 2019, del 2
Vi har det också kämpigt med amningen. Min tjej hade gått ner en hel del på återbesöket och är inte uppe i födelsevikten än, iallafall inte på 2 veckorsdagen. Det var lite knäckande för mig då jag kämpat som sjutton med amningen och såriga bröstvårtor första dagarna. Problemet är att hon somnar vid bröstet och inte suger ordentligt. Hon snuttar mest.
Nu ger vi ersättning efter amning och jag måste väcka henne så hon får mat var tredje timme och känner mig väldigt osäker på om hon får i sig det hon ska. Hon har också varit lite förstoppad och knappt bajsat överhuvudtaget.
Om det inte är så viktigt för dig med amningen så tycker jag inte du ger upp för lätt. Jag är själv så nära att strunta i amningen fast jag absolut helst vill amma.
Jsg hade flaggat för att jag skulle behöva hjälp med amningen i början mem tycker inte jag fick det stöd jag behövde ändå. Särskilt inte när jag ser hur dåligt det gått. Det känns tråkigt att hon varit hungrig och inte fått i sig när jag trodde att det gick ganska bra där i början.