• Anatomy

Gravid BF juni 2019, del 2

Syndrom skrev 2019-06-22 15:51:47 följande:

Grattis, vad härligt med en punktlig bebis ^_^ Du hade inga värkar som gjorde ont då?

Min mamma är superglad att slippa jouren nu när mannen kommer hem, hon har varit så nervös, haha. Ska bli väldigt skönt att han kommer och kan rådda allt med sonen, foglossningen har eskalerar senaste dagarna.

Någon slempropp har jag inte sett till, varit hård i magen i 6 månader men det har plötsligt gått åt andra hållet. Sover sämre. Molvärk. Massa positiva saker om man ska tro mina miljoner googlingar, har ju ingen erfarenhet av en förlossning som startar själv så övertolkar allt ^_^

Du och jag kvar nu va? Jag har haft molvärk och sammandragningar utan längre paus i snart 7 timmar. Men hade så förra fredagen utan att något hände så vågar inte hoppas än. Ingen slempropp men dålig i magen igår och idag.
  • Anatomy
    Syndrom skrev 2019-06-23 08:02:28 följande:

Japp, eller är säkert någon mer som inte är aktiv här  Jag har BF först på lördag, men du har gått över nu va? Låter ju bra med känningar i flera timmar, här känner jag bara när jag ligger ner och vilar eller ska sova, men tror absolut inget händer före bf. 

Vill de inte sätta igång dig när du har sådana besvär med vätska? Har rätt mkt med, och foglossing och nu ryggvärk för är så jäkla stor, men klarar vardagen hyfsat ändå.

Förra graviditeten nämnde jag slemproppen för barnmorskan men hon tyckte inte man skulle lägga så stor vikt vid den, antar att den gick när vattnet gick 10h efter första igångsättningsförsöket för har aldrig sett någon iaf 

Jag är på BF+4. Det stannade av helt vid midnatt. Inget mer hänt sen dess men är öm och trött.
  • Anatomy

BF+6 idag. Var på hinnsvepning igår och ultraljud. Inget känt av svepningen alls än. Var öppen ca 2,5 cm men tappen är inte helt utplånad än. Skriver lite i juli-tråden också eftersom juni drar mot sitt slut.

• Anatomy
    Syndrom skrev 2019-06-25 10:48:29 följande:

Är ju jättebra att du är öppen :D Jag öppnade mig alltså inte en millimeter på fyra igångsättningsförsök så det här löser sig snart för dig ^_^ Ska till bm imorgon, står i min journal att en förlossningsläkare rekommenderar hinnsvepning, så jag kanske slipper samma elände som sist. Får se om hon vill kolla tappen då.

Hinnsvepning trodde jag skulle göra ont men det gick bra. Har haft slem/blod under hela dagen idag men molvärk och sammandragningarna är borta.
  • Anatomy

BF+8 idag. Har inte hänt mer än att jag fortfarande har mycket slem som kommer. Har kontroll imorgon igen och ev ny hinnsvepning.

Mer mer och mer orolig att det ska bli igångsättning..

• Anatomy
    Leeandra skrev 2019-06-28 14:24:28 följande:

Hur går det för dig idag?

Vattnet gick i morse. Varit på kontroll nu och värkarna är för glesa så ska hem och vänta. Ny tid imorgon 15.00 om inget hänt i natt. :)
  • Anatomy

Igår kom min lilla bebis äntligen! På BF+10. Strax efter 19.00 kom en liten tjej.

• Anatomy
    Linda2barnsmamma skrev 2019-06-30 09:14:31 följande:

Så mysigt. Hoppas allt gick bra. Vad vägde hon?

Hon väger 3500 g och är 53 cm lång.
  • Anatomy

Jag kan inte amma. :( Min dotter är två dygn nu och har gått ner 300 gram hittills.

Hon ammade nästan direkt hon kom ut kl 19.. Kom då råmjölk.

Ammade i stort sett hela natt nr 1. Kom råmjölk men mindre. Hon sov nästan inget men bajsade 3-4 gånger.

Dag 1 sov hon 4 timmar i sträck och sen dess har det inte fungerat. Vi har ammat och ammat och ammat. Hon blir jättetrött och arg men kan inte sova.

Natt nr 2 fick hon 20 ml stöddos och sov sen 3 timmar. Är nu hemma med två blå-lila bröstvårtor som pulserar och en upprörd bebis.

Ringde BB som rekommenderade att testa amningsnapp, pumpa, handmjölka och kämpa. Men jag kan inte få fram någonting över huvudtaget. Inte en enda droppe. Inte konstigt hon är trött som hon kämpat.

Ringde BB igen så nu har hon fått 20 ml Semper nr 1 med kopp och spruta. Sover som en stock hos pappa, har bajsat och är helt nöjd. Ska nu ge henne 30 ml var 3:e timma i nappflaska och sen diskutera det på återbesöket som är onsdag morgon.

Kan vara det att jag gjort en bröstförstoring men tycker ni annars att jag ger upp för lätt? Är inte så viktigt för mig egentligen. Hade varit bra med ev hjälp inför viktnedgång bara. Min man är mest glad för han vill mata han också.

Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2