• Syndrom

Gravid BF juni 2019, del 2

Leeandra skrev 2019-06-22 22:01:41 följande:
    Ha, ha förstår att din mamma varit nervös .

Jag tycker det låter som goda tecken, att magen sätter fart brukar vara ett väldigt gott dessutom.

Jag kände ju att sammandragningarna tog väldigt mycket nedåt, men de gjorde inte ont förrän sen eftermiddag på dagen D och runt 18.30 började de bli intensiva så jag tror inte att det började kännas något förrän jag verkligen var i den aktiva fasen. Sen föddes ju dottern 23.11 så det gick ju hyfsat fort och det var förmodligen tack vare en veckas uppvärmning .

Hade ju varit så häftigt om allt satte igång av sig själv den här gången .
    Så här på håll låter det som en rätt glassig förlossning Cool Känns allt bra så här efteråt? Innan har jag tänkt att jag gärna tar ett snitt igen, hellre stygnen på magen än i fiffi liksom, men nu tycker mina hormoner att en vaginal förlossning vore rätt fräckt. 
  • Syndrom
    Anatomy skrev 2019-06-23 09:41:23 följande:
    Jag är på BF+4. Det stannade av helt vid midnatt. Inget mer hänt sen dess men är öm och trött.
    Låter inte kul alls. Med mina förra hade jag absolut inga känningar alls, och blev ju då igångsatt på bf+15, så tycker iaf det låter som något är på gång för dig Glad
  • Syndrom
    Anatomy skrev 2019-06-25 09:25:53 följande:

BF+6 idag. Var på hinnsvepning igår och ultraljud. Inget känt av svepningen alls än. Var öppen ca 2,5 cm men tappen är inte helt utplånad än. Skriver lite i juli-tråden också eftersom juni drar mot sitt slut.

Är ju jättebra att du är öppen :D Jag öppnade mig alltså inte en millimeter på fyra igångsättningsförsök så det här löser sig snart för dig ^_^ Ska till bm imorgon, står i min journal att en förlossningsläkare rekommenderar hinnsvepning, så jag kanske slipper samma elände som sist. Får se om hon vill kolla tappen då.
  • Syndrom
    Faaannyyy skrev 2019-06-23 11:46:46 följande:

Jag är inte så bra på att skriva här men inne och läser dagligen. Jag är på bf+9 nu och allt känns så segt:( känns som man kommer vara gravid för alltid..

Bf+11 Eller har bebisen rört på sig? Har BF på lördag fötst :)
  • Syndrom

Rörligt huvud på BF-3 så ingen hinnsvepning aktuell här. Nästa besök BF+4 så får se då :)

• Syndrom
    Leeandra skrev 2019-06-26 22:15:45 följande:

Ändå spännande! Mina barn har ju varit rörliga fram tills det satt igång, så jag vet att det inte behöver betyda något, .

Nej precis, det behöver inte betyda något. Det som är så kul med graviditeter, allt är normalt och ingenting betyder någonting, ändå googlar jag gärna allt jag känner ihop med gravidvecka och hoppas det ska stå nåt bra :'D
  • Syndrom
    Linda2barnsmamma skrev 2019-07-01 08:00:41 följande:

Har alla fått sina små eller e de någon som väntar på sin lilla bebis fortfarande?

Måste säga att den här tråden har gett mig så mycket positiv inverkan på massor. Har varit så skönt att kunna gå in o skriva, gnälla av sig, fråga om råd och dela tankar.

Vill bara säga att ja hoppas denna tråd hålls vid liv framöver :)

Jag väntar ^_^

BF+2 idag, men det var väntat att gå över. Känns inte som något är på gång heller. Bebisen ligger fortfarande väldigt högt upp, får sitta bakåtlutad ibland för det knôr så på revbenen haha.
  • Syndrom
    Linda2barnsmamma skrev 2019-07-01 17:21:41 följande:

Okej, men då e de snart din tur ja kände heller inget innan. Så de kan komma från ena minuten till den andre.. Hihi

Ja visst är det skönt när de sparkar vid revbenen.. Saga är 3 veckor o ja är fortfarande öm lite överallt i magen där hon låg o sparka som mest.

Vaaa, fortfarande öm? Haha, vad de ställer till det de små ^_^ Jag hoppas att det kommer igång av sig självt denna gången. Gärna denna veckan, foglossningen blir ju bara värre och värre.
  • Syndrom
    Leeandra skrev 2019-07-01 20:06:24 följande:

Ja, sista lilla junibebisen blir en julibebis . Blir spännande att se när h*n dyker upp!

Hade mer känningar, förvärkar tex, för en 10 dagar sedan. Men det ger sig :) Barnmorskan imorgon igen. Min farfar fyllde år 6 juli, kan ju vara nåt att pricka in, så slipper jag tänka på 14 juli som slutdatum :P
  • Syndrom
    Linda2barnsmamma skrev 2019-07-02 11:40:24 följande:
    Haha ja men de e nog för ja fick en fraktur med barn nr 2.. Hon sparka så dant att de gick sönder .. Sen barn nr 3 va också på vänster revben o nu nr 4 också.. Förstår inte varför de inte kunde byta sida.. Haha

Ja ja vet hur de e med foglossningen.. Känner av den ganska mycket fortfarande, men de kan ju ta tid innan den försvinner.. Tyvärr.. Blä
    Min andra är snäll och håller sig på vänster mot sonens höger, så får vara glad för det Solig  Fraktur låter inte kul, tänk vad vi utsätter oss för egentligen!

Ja, jag kände av förra foglossningen i över två år efteråt, om jag gick långt så började jag till slut gå bredbent kände jag. Troligtvis försvann det inte helt innan denna resan. Vill hemskt gärna få ut bebisen så jag kan börja läka  Glad
  • Syndrom
    Leeandra skrev 2019-07-02 13:23:57 följande:
    Ja, den 6 juli blir jättebra . Hade mer känningar en vecka innan allt satte igång än precis innan så kroppen kan ju verkligen luras
    Aa, kul att höra att det kan vara så med Skrattande Barnmorskan idag försökte övertyga mig om att en förlossning visst kan starta spontant trots hur det blev sist, jag såg nog lite skeptisk ut haha. Fortfarande rörligt huvud men kanske kanske var det lite åt ruckbart-hållet ändå. Allt fint annars med hjärtslag och blodtryck och navelsträng så det är ju bra.
  • Syndrom
    Anatomy skrev 2019-07-07 19:40:52 följande:

Hur går det för dig?

Här händer ingenting. Ställt in mig på igångsättning nästa söndag. Som väl inte lär fungera denna gången heller. Barnmorskan har iaf skrivit in att jag inte är nöjd med hur utdraget det blev sist, då sonen fick ligga kvar i 2 dygn trots mekonimufärgat vatten. Blev 5 dygn på NEO efter det, förstår verkligen inte varför det inte blev snitt tidigare.
  • Syndrom
    Linda2barnsmamma skrev 2019-07-08 10:01:21 följande:

Men vad jobbigt för dig att det inte händer något.

Ja men ja hoppas de inte låter dig gå igenom samma procedur en gång till. Då borde dom ju ge dig snitt istället ganska omgående. Att ligga i mekonium är ju inte alls bra.

Hoppas allt löser sig och att upplevelsen blir bättre denna gång

Det hade varit kul om kroppen är med på en vaginal förlossning denna gång, men annars tycker jag nog att 2,5 dygn med pinvärkar är att gå till överdrift. Om jag på 4 försök inte öppnats något alls måste de väl ändå vilja byta plan liksom?

Men nu är det nedräkning på riktigt söndag kl 9 är det dags :)
  • Syndrom

Tack för påhejningarna ^_^ Imorgon kl 9 är det dags. Rörligt huvud i onsdags. Mannen kommer ihåg att med sonen var tappen helt omogen och bakåtlutad, håller tummarna att den är något mer mogen imorgon :)

• Syndrom

Hej! Ja det var igångsättning i söndags. Inte samma metod som förra gången, de har slutat med den för den gav så mkt pinvärkar. Jag hade hemska pinvärkar då så glad för min och alla andras skull (det är gel de slutat med). Så det blev cytotec ist. Öppnade mig faktiskt 1 cm första dagen, rekord för mig ^_^

I måndags vid 15 var jag öppen 4 cm, tagit hål på hinnorna så vattnet gick (grönt igen) och fick testa massa olika, roliga smärtstillande. Men så ville de ta lite tester för bebisens hjärtfrekvens var lite svajig, och bebisen hade för högt värde på något jag knappt förstod vad det var. Så det beslutades om snitt igen, och vid 17 i måndags kom det en liten tjej! Helt frisk, 4 kilo tung och urgullig.

Amningen fungerar jättefint från första stund och det är jag mycket tacksam över.

Så nu är väl alla junibebisar ute <3

• Syndrom

Tack för alla grattis :) Tjejen blir 2 veckor imorgon och heter Inez. Igår hade hon en riktig sovdag och jag fick pumpa ut och idag är en vaken snuttdag. Så olika det är från dag till dag :)

Inez sover också bra, ca 22-07 med oftast en, ibland två matningar och blöjbyte. Känner mig bortskämd.

Vill också bada! Bara lite färgade flytningar kvar typ, kanske blir det bad om en vecka.

Har timeat in en del kiss på toa vid blöjbyte, hon är en riktig skötbordskissare, men pottar inte på rutin än. Mycket bajsblöjor på en dag men det är ju bara att hysta in blöjor med amningsbajs i tvättmaskinen.

Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2