• Syndrom

Gravid BF juni 2019, del 2

Anonym (Soligt) skrev 2019-06-08 12:34:05 följande:

Vad sjukt jobbigt en del verkar ha det. Väntar mitt andra barn, lever ensam med min tvååring, gör allt själv, ingen barnvakt eller hjälp öht. Lämnad av mannen. Har bf om 12 dagar, har krämpor men vad gör det. Är lycklig över mina barn.

Var tacksamma om ni har någon som stöttar er eller hjälper till där hemma lite. Lite massage av vaderna hade inte skadat för min del.

Jag har haft foglossning sedan december, men om jag gnäller över det så är jag inte lycklig över mina barn? Fantastisk slutsats av dig där.

Att du inte kan låta kvinnor få ta plats och klaga av sig om sina besvär ens på ett forum för gravida är ledsamt.
  • Syndrom

15 dagar kvar. Eller igångsättning om exakt en månad. Eftersom jag inte öppnade mig en millimeter efter fyra igångsättningsförsök sist så tror jag inte nåt lär hända spontant. Var uppe på toa typ 800 gånger inatt, jäkligt oskönt med foglossning som känns som att blygdbenet ska sitas i tvådelar. Men men, 30 dagar kvaaaar till 54 timmars pinvärkar :P

Grattis till alla bebisar ^_^

• Syndrom
    Leeandra skrev 2019-06-14 13:34:44 följande:
    Härligt att du är positiv iaf . Brukar man inte säga att förlossning nr 2 tar halva tiden av den första ( på ett ungefär ). Då är det kanske bara 27 h pinvärkar att se fram emot .

Inga andra känningar? Det här med att springa på toa sjukt ofta brukar ju vara ett bra tecken
    Om jag överanalyserar så har jag lite lite svag mensvärk ibland. Det är allt. Barnmorskan trodde det var en stor bebis igen (4,2 kg sist på bf +17, men då sa de att det verkade vara en normalstor runt bf) så känns ju ännu mindre roligt att gå över tiden nu , haha.

Du skulle ha till midsommar va? Kul med nån mer som använder tygblöjor här i tråden förresten ^_^
  • Syndrom
    MelinaG skrev 2019-06-15 08:05:34 följande:
    Åh, grattis! Skönt att det är över nu även om det tog så lång tid, verkligen bra kämpat.

Själv är jag nu inne i vecka 43 :( BF + 14. Känner mig besviken och samtidigt orolig att något ska vara fel eftersom det inte kommer igång. Bara 26 timmar kvar nu tills vi äntligen ska in på kontroll och förhoppningsvis igångsättning.
    Det är inget ovanligt att gå över två veckor, jag blev igångsatt för överburenhet sist, perfekt bebis som kom ut :) Förr satte de igång först efter 3 veckor så det får vi vara glad för att de ändrat ;)
  • Syndrom
    Leeandra skrev 2019-06-15 10:44:45 följande:

Får väl hoppas att du slipper vänta så länge den här gången också. Pratade häromdagen med en annan mamma som gått 2 v över tiden med första men sen fått de andra två barnen 2 v tidigare, så det kan ju vara väldigt olika.

Jag är beräknad till den 20:e så vi får se om den blir en midsommarbebis, . Nu har slemproppen börjat lossna i omgångar, så kroppen förbereder sig iaf på att något ska hända .

Jag kör tygblöjor i kombination med blöjfritt, fungerar himla bra! Nu ligger alla prydligt vikta på sin hylla och väntar på att bli använda

Är bara för jag inte reagerade på igångsättningsförsöken som jag inte tror det kommer hända spontant nu. Jo vattnet gick och jag fick hemska värkar. Men mensvärken är inte inbillad så något pysslar kroppen med :)

Pottade gjorde vi med sonen men hade inte direkt blöjfritt. Kanske skulle testa det :)
  • Syndrom
    Leeandra skrev 2019-06-17 09:07:58 följande:
    Jag tror ändå att det är bättre med äkta hormoner än igångsättning, så håller tummarna för att kroppen laddar nu .

Jag har tyckt att blöjfritt fungerat jättebra, även om det var lite värre med tvillingar . Jag blev iaf väldigt bra på att potta två bebisar samtidigt .

Det fungerar iof bäst när man bär mycket också, det är lättare att veta när en bebis i bärsjal behöver kissa än en som ligger på golvet. Jag brukar vänta ut barnbecket och sen kör jag
    Ja frågar man dem som testat både naturligt och igångsättning så är det tydligt vad folk föredrar. Tills för två månader sedan tyckte jag att det kan väl lika gärna bli snitt igneen, så vet jag vad jag får. Men nu är jag riktigt laddad här för en vaginal förlossning, måste vara hormoner Skrattande Mannen kommer hem från sjön på lördag, men skulle vattnet gå NU så skulle jag nog bara bli exalterad haha.

Min son ville inte vara i sjal, men tänker att med en vild 3-åring så får bebisen vänja sig om inte annat. Vore kul att se hur tydliga singalerna blir då när man är nära hela tiden Glad
  • Syndrom
    Anatomy skrev 2019-06-17 13:51:03 följande:

Jag har två dagar kvar till BF. Ska på kontroll imorgon och ev göra hinnsvepning.

Jag har dock börjat bli rädd för att bebisen ska bli för stor och att den ska fastna eller att jag måste göra kejsarsnitt. Vet att inte inte behöver vara så. Men gör man ingen mer kontroll av själva bebisen? Alltså kollar med ultraljud hur stor den är eller så?

Jag gick över mycket sist och det var ingen kontroll med ul eller så, barnmorskan sa att det verkade vara en normalstor bebis, han vägde 4,2 kg på BF+17. Nu sa samma barnmorska att det är troligtvis inte är en mindre bebis än sist, hela magen var fylld av bebis sa hon och jag är stor som ett hus Glad  Så har inget lugnande att säga mer än att jag också börjat fundera på det där med ett väldigt stort barn, 12 dagar kvar Förvånad
  • Syndrom

De senaste kvällarna när jag lagt mig har jag haft som lätta kramper där mensvärken sitter, de gör inte ont men är väldigt tydliga. Kanske ett tiotal med några minuters mellanrum. Så något fuffens har kroppen för sig, kanske, kanske slipper jag gå över asalångt Skrattande 

Natten mot lördag kommer mannen hem från sjön, då går jag in i v. 40.

Glad midsommar alla gravida och alla som fått era små bebisar {#emotions_dlg.flower}

• Syndrom
    Leeandra skrev 2019-06-21 19:13:06 följande:

Hoppas verkligen att kroppen värmer upp nu så att det blir bebis tidigare,

Min kropp tränade hyfsat ordentligt sista veckan innan det drog igång, började med att slemproppen gick en vecka innan och sen både molvärk och sammandragningar som tryckte nedåt fram tills vattnet plötsligt gick på onsdagkvällen och så mer sammandragningar som jag tillslut fattade var på riktigt .

Skönt att mannen kommer hem också

Grattis, vad härligt med en punktlig bebis ^_^ Du hade inga värkar som gjorde ont då?

Min mamma är superglad att slippa jouren nu när mannen kommer hem, hon har varit så nervös, haha. Ska bli väldigt skönt att han kommer och kan rådda allt med sonen, foglossningen har eskalerar senaste dagarna.

Någon slempropp har jag inte sett till, varit hård i magen i 6 månader men det har plötsligt gått åt andra hållet. Sover sämre. Molvärk. Massa positiva saker om man ska tro mina miljoner googlingar, har ju ingen erfarenhet av en förlossning som startar själv så övertolkar allt ^_^
  • Syndrom
    Anatomy skrev 2019-06-22 17:45:37 följande:
    Du och jag kvar nu va? Jag har haft molvärk och sammandragningar utan längre paus i snart 7 timmar. Men hade så förra fredagen utan att något hände så vågar inte hoppas än. Ingen slempropp men dålig i magen igår och idag.
    Japp, eller är säkert någon mer som inte är aktiv här Glad Jag har BF först på lördag, men du har gått över nu va? Låter ju bra med känningar i flera timmar, här känner jag bara när jag ligger ner och vilar eller ska sova, men tror absolut inget händer före bf. 

Vill de inte sätta igång dig när du har sådana besvär med vätska? Har rätt mkt med, och foglossing och nu ryggvärk för är så jäkla stor, men klarar vardagen hyfsat ändå.

Förra graviditeten nämnde jag slemproppen för barnmorskan men hon tyckte inte man skulle lägga så stor vikt vid den, antar att den gick när vattnet gick 10h efter första igångsättningsförsöket för har aldrig sett någon iaf Glad
Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2