• Anatomy

Gravid BF juni 2019, del 2

Saker jag inte visste innan jag var gravid i v.37-förlossning.

- Jag hinner ingenting. Allt tar så mycket längre tid än vanligt.

- Karpaltunnelsyndrom är ett helvete. Har i tre dagar nu knappt sovit pga smärta och kan knappt använda händerna ibland.

- Svårt att nå när man ska torka sig efter toabesök.

- Hjärnan vill hitta på roliga saker - kroppen orkar inte.

- Varje gång jag får en förvärk så hoppas jag på att det är dags. För att sen bli besviken hundra gånger om, varje dag.

- Utseendet av mitt eget kön chockade mig. Skulle frisera så satte mig med en handspegel. Mörktare, svullet och inget jag alls kände igen som en del av min egen kropp.

- Många tycker det är roligt att påpeka mitt utseende och kropp: vad tjock du är, varför flåsar du så mycket, du har dubbelhakor.

- Jag vill inget hellre än få vara i fred inuti min egen kropp och ha min bebis hos mig på utsidan.

Har ni några egna tankar inte inte visste innan?

• Anatomy
    KSRG8887 skrev 2019-06-01 18:16:09 följande:

Idag vid lunchtid kom vår son :) Värkarna började lite smått bli regelbundna lagom till att vi skulle åka in på kontroll vid 9 pga gårdagens vattenavgång. Väl inne tog det inte ens tre timmar innan han var född.

Nu vilar vi ut på BB <3

Grattis!!!
  • Anatomy
    Linda2barnsmamma skrev 2019-06-02 07:41:28 följande:

Va fan alltså.. Nu kan det ju inte bli värre. Nu har ja åkt på förkylning med världens hosta också.. Snacka om o pissa på sig typ när ja hostar

Ska till bm i morgon o ska fråga om ja kan ta mollipect, Har hemma sen sista gången vi va sjuka... Blä alltså..

Usch och fy! Får hoppas kroppen ger dig en chans att bli av med det först då!
  • Anatomy
    isa94 skrev 2019-06-02 08:17:38 följande:

Stort grattis KSRG887! Och våra söner delar dag. :D

Här kom sonen kl. 23.58, så blev den 1 juni med två minuters marginal, efter att haft värkar i olika grader i 24,5 timme.. var helt slut och inget jag hade kunnat föreställa mig. Men nu kom är han äntligen hos oss

Grattis!!!
  • Anatomy

Känns som att jag kommer bli ensam kvar här sen. :) Har inga tecken på att något är på gång.

• Anatomy
    Syndrom skrev 2019-06-02 09:42:03 följande:

Har bf 29:e och sonen kom på bf+17 så var inte orolig för att vara ensam kvar ^_^

Då kanske det blir du och jag som hänger här sista dagarna och beklagar oss till varandra. :)
  • Anatomy
    Leeandra skrev 2019-06-02 11:33:42 följande:

Ingen risk, jag har inte minsta känning heller och har aldrig fått barn tidigt ( förutom 2 veckor tidigare med tvillingarna och de räknas inte ) så jag lär hänga kvar här till BF och säkert lite till.

Det tråkiga med att ha BF sent i en ankomstgrupp är att alla andra försvinner när de får sina små.

Då får vi våldgästa juli-gruppen. Då kanske vi blir först! :)
  • Anatomy
    Canama skrev 2019-06-03 06:21:56 följande:

Här är väl den enda i gruppen som sitter och hoppas på att INGENTING ska ske just nu! Sambon bortrest som jag tidigare nämnt. Dock ser de ut som han kan ta ett tidigare flyg hem och bara hemma redan vid 17-tiden. Vi håller tummarna!

Som alla andra känner jag efter extra noga. Igår när jag skulle sova höll bebisen på att borra neråt så fruktansvärt, ha faktiskt inte gjort de på några veckor. Inte sådär så att de ilar i hela bäckenet. Har även börjat läcka endel råmjölk. De gjorde jag tidigare med men det har varit uppehåll några veckor på det också. Såklart blir man ju och fundera på om allt detta betyder något......Tycker även rörelserna igår gjorde ont, men de kanske bara beror på att bebisen börjar bli såpass stor och få trångt...

Grattis till alla er som fått era små! SNART är de dags för oss andra också. Konstigt nog känner jag tillika en slags sorg att graviditeten snart är över? Tänk att de är typ bara 2-3veckor max kvar av denna fantastiska resa. Sen är den tiden förbli liksom.

Jag vill inte att min kommer idag. Har husvisning på vår husmodell ikväll. Sen får den inte komma 10-12:e heller. :) Då är bästa hundvakten bortrest. Har så klart back-up men då kommer inte jag kunna vara lika lugn.

Jag har precis som du väldiga ilningar. Vill jättegärna att bebisen kommer men ibland blir jag chockad att det nästan är över och känner mig inte alls redo.
  • Anatomy
    Omstart2019 skrev 2019-06-03 15:21:27 följande:

Skriver bara snabbt att vår son föddes kl 9.28. Han är så fin! <3 Men han behövde lite hjälp med andningen så han ligger på neo. Fast de har tagit bort andningshjälpen för en stund sen och han har även tagit bröstet precis, så nu mår han mycket bättre.

Grattis!!!
  • Anatomy
    franksmatte skrev 2019-06-04 08:02:17 följande:

Gjorde så ont igår att jag la mig i badet, hjälpte lite grann, gick upp åt lite, fick sambon till att massera mig lyckades till Slut somna. Trodde imorse att det var borta men så fort jag gick upp så kom mensvärken tillbaka så vi får la se. Verkar som det blir en utdragen historia det här.

Håller tummarna att det går framåt för er idag.
Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2