Gravid BF juni 2019, del 2
Håller tummarna att det går framåt för er idag.
Håller tummarna att det går framåt för er idag.
Nu ni, 1 juni 11:23 kom våran dotter! 52 lång och 3515 gram. 6 dagar före bf. Helt pangkry och äter som en häst.
Förlossningsdrinken:
Lite champagne/mousserande
1 msk mandelmjöl
20 ml ricinolja
1, 5 dl aprikospuré (fick bli en klämmis med aprikos)
Alltså de här hormonerna efter förlossningen är inte att leka med. Särskilt inte i kombination med återhämtningen efter kejsarsnittet...
Vi fick komma hem igår iaf och det var ju otroligt skönt.
Dom kunde inte se exakt vart blödningen kom ifrån, men eftersom de va så stora o mycket klumpar så tror dom på kanten av moderkakan då den låg så lågt från början.. Men är kvar för observation, vet inte hur länge.. Är dock bara öppen 1 - 2 cm så kanske får åka hem
Fick tabletter mot blödning förut så får väl se under dagen.. Är ju hellre hemma än ligger här..
Idag vill jag bara gå och dö. Jag har fått riktig foglossning så jag tar mig knappt fram elle upp ur sängen/stolen. Jag gråter av smärta för det gör så jävla ont. Känns som hela bäckenet och bena skall knäckas i split. Tänker på dom kvinnor som får det såhär tidigare i gravidteten, jag lider med dom :( varit hos bm idag hon konstaterade (ny) att barnet var ruckbart, min ordinarie sa sist fixerat. Plus att mitt SF mått skulle ha gått ner enligt den nya.jag så less på det här nu, ge mig tillbaka min kropp jag pallar fan inte att vara gravid längre.
Usch! Min gårdag var lika usel. Är så vätskefylld att jag inte kan använda mina händer och knappt mina fötter heller. Har gått upp tre storlekar i skor och har handledsskydd dag och natt. Har 11 dagar till BF men de vill testa hinnsvepning på måndag om inget hänt tills dess. Jag låg i sängen framför fläkten och grät hela dagen igår. Kan inte ens klä på mig eller bre en smörgås själv. Tur att det är långhelg så mannen är hemma men vet inte hur det ska gå sen.
Men usch vad jobbigt det låter. Jag lider med dig. Jag tycker återhämtningen efter snittet är lättare än slutet på graviditeten var, så jag kände mig så mycket piggare så att personalen påtalade flera gånger att jag återhämtade mig så bra. Så jag förstår att du känner dig som kastad framför en buss. Bry dig inte om SF-måttet för min ordinarie BM mätte mitt till 35 cm på näst sista besöket, och en vecka senare mätte en annan bm det till 33 cm. Och hon var inte orolig alls över det utan gjorde bara en anteckning om att det varit två olika mätare.
Han var lite pluttig, 3060 gram och 48 cm.
Vad sjukt jobbigt en del verkar ha det. Väntar mitt andra barn, lever ensam med min tvååring, gör allt själv, ingen barnvakt eller hjälp öht. Lämnad av mannen. Har bf om 12 dagar, har krämpor men vad gör det. Är lycklig över mina barn.
Var tacksamma om ni har någon som stöttar er eller hjälper till där hemma lite. Lite massage av vaderna hade inte skadat för min del.