Inlägg från: Teresa B |Visa alla inlägg
  • Teresa B

Gravid BF juni 2019, del 2

Anatomy skrev 2019-06-15 17:14:06 följande:

Leeandra och Syndrom är det bara vi tre kvar?

Nja, jag har läst i smyg????

BF 1/6... nu får det gärna vara dags!
  • Teresa B

Har varit på tre kontroller denna vecka och det går långsamt framåt, hinnsvepning idag så får se om något händer inatt... Det blir igångsättning i morgon om det finns plats på förlossningen. Så det är nära nu!

Leeandra skrev 2019-06-15 20:48:26 följande:

Aha !

Ja, det kan man ju tycka. Har du några känningar alls?

• Teresa B

Bäbis är här! Kom nästan på minuten ett dygn efter att igångsättningen startat. (1-2 dygn tar det i regel för en omföderska).

För mig var det UNDERBART att bli igångsatt, eftersom jag då fick vara på förlossningen hela tiden. Förra förlossningen kämpade jag lite för länge hemma själv. Så var jag ju också väldigt klar med att vara gravid i v. 43...

Leeandra skrev 2019-06-16 08:40:36 följande:

Lycka till idag då ! Hoppas du får gosa bebis snart!

• Teresa B

Grattis till bäbis!

Ett tips är att kissa i duschen, då vattnet spolar samtidigt som det fräna kisset kommer kan det kännas mycket mindre. Multi-gyn har även kompresser som kan hjälpa till att få ner svullnad t. ex. så det kan även hjälpa till.

franksmatte skrev 2019-06-20 01:17:23 följande:

Väntan känns så oerhört lång och man är bara less på det, sen så vips så är det igång och när man väl har fött så saknar man den där kulan efter 2-3 dagar, hur e det möjligt? Helt slut efter förlossning och hemkommen så sa jag ta till sambon "wow det hör vill jag göra igen, skall vi skaffa fler"? Han bara titta konstigt på mig..haha ha. Ni som blivit sydda där nere hur står ni ut med smärtan efter ni kissat? Jag är sydd på inre blygsläpparna vid urinröret och varje gång jag kissar så hamnar ju det urin där och det bränner och svir något enormt.

Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2