värmlandsjänta skrev 2019-06-14 00:53:03 följande:
vad tråkigt att den inte verkade funka. heja dig! snart söndag. vad tyckte du om hinnsvepningen?
för mig funkade hinnsvepningen eller så var det en slump, för ca 12h efter så startade värkarna. sen knappt 24h efter det så var hon ute :) i tisdags kväll kom hon och är bara helt perfekt. varit inställd på att kanske inte känna omedelbar kärlek/lycka, men så blev det som tur va inte <3
förlossningen var i stort sett komplikationsfri men jag fick "panik" vid två olika tillfällen och tyckte utdrivningsfasen kändes som en evighet... sen släppte inte moderkakan så blev opererad, men allt gick bra.
är på bb än men åker hem i morgon.
är sprängfylld av hormoner eller något för jag kan verkligen inte sova nu såhär 2 dygn efter. är det något vanligt fenomen eller bara jag?
Åh, grattis, vad härligt! Fortfarande inget här. Jag tyckte hinnsvepningen var riktigt obehaglig. Min barnmorska har varit ganska ?mesig? och så annars, men här tyckte jag verkligen att hon körde på... men det var ju värt ett försök.
Nu kan jag åtminstone börja räkna ner timmarna till söndag klockan 10 då jag har igångsättning. Känns skönt att det åtminstone finns något slut på det.
Det där med hormonerna är nog väldigt vanligt. Kan nog kännas väldigt upp och ner framförallt hela första veckan. Jag kommer ihåg att jag med mitt första barn vaknade varje natt i säkert tre veckor i en stor pöl av svett. Men min uppfattning är att allt blir bättre och bättre för varje dag som går och man lär känna sin lilla baby :)