• isa94

Gravid BF juni 2019, del 2

29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

3 Juni Omstart (snitt) , franksmatte

10 Juni Ninjara

11 Juni isa94

13 Juni Canama

15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

19 juni ksrg8887

20 juni Leeandra

• isa94

Otroligt konstigt att den förra tråden bara försvann. Men jag funderade på om det har att göra med att det Står ?inte säker? på sidan. På min telefon gör det iaf det, uppe i internetfältet ?inte säker - familjeliv.se?

Jag har hyfsat mycket sammandragningar och vissa av dem börjar även snärta lite, typ som mensvärk liknande. Men så kan man väl även känna långt innan.

Stod och bakade bullar igår kväll. Och sen kunde jag knappt röra mig, Stog alldeles för länge, och idag hade jag även typ träningsverk i fingrarna ????

Vaknar flera gånger per natt nu pga att det krampar från svanken, ner över rumpan och ner i låret. Köpt magnesium och hoppas på att det ska hjälpa, för det är fruktansvärt.

25 dagar kvar nu. Försöker och säger att jag tror att han kommer komma senare. Men går ju inte att intala sig själv det helt så när man vill att han ska komma ut typ nuu. Och inge heller när läkaren som sjukskrev mig inte alls tror att jag kommer att gå över efter alla SD.

• isa94

V. 38 idag (37+0) och 20 dagar till BF.

Var hos bm idag går upp i rasande fart tycker jag, lägger på mig en del vätska senaste veckorna, gått upp typ 5 kg på 6 veckor.. först tre kg på 2 v. Sedan 2 på två och sen två på två.. men allt såg bra och normalt ut, så ska inte vara någon fara,

Min prinsen ligger fortfarande rörligt i magen, men med huvudet neråt och det är ju ett plus. Hade verkligen hoppas på annat besked kring det, åtminstone ruckbart.. han låt lite ruckbart, men så fort hon kände lite så hoppade huvudet upp igen och blev rörligt.

Så vid minsta misstanke/osäkerhet på om det är flyttning eller vatten som har runnit måste vi direkt in till förlossningen för att kolla så att han inte trasslar in sig i navelsträngen eller att en hand kommer framför huvudet..

någon som har koll på ifall det är ökad risk till att få över tiden om han fortfarande är rörlig i magen

• isa94
    LillaMy08 skrev 2019-05-24 03:41:01 följande:

Visst var det något på gång! Igår kom hon till oss i full fart. Öppen 5 cm när vi kom till förlossningen, 2.5 h senare låg hon på mitt bröst. Världens finaste lilla tjej. 3 veckor tidig, 3130 g och 47 cm. Vår skatt :) lycka till nu allihopa, vilken fantastisk upplevelse det är med första mötet.

Stort grattis! Vad härligt att höra, att de börjar vilja komma ut nu :)
  • isa94

Nu orkar jag verkligen inte..!! Nu får prinsen gärna ta och brås på mig själv. Är första barnet och kom 12 dagar tidigt, vilket är IDAG!

Kan inte sova på nätterna och vaknar konstant under nätterna, när jag försöker röra mig så krampar höften totalt, igår och nu inatt har jag inte äns kunnat röra mig för att höften totalt låst sig och göra ont, så i panik och smärta har jag fått väcka sambon som fått försöka vrida mig försiktigt.. men i alla vridningar hugger det även till satan i blygdbenet, så benen måste vara ihop i alla rörelser för att jag inte ska avlida totalt.

Och detta med att behöva kissa iaf en gång i timmen även under natten...

Nää fy, trotts inte jag skulle säga det. Men nu vill jag inte vara gravid längre...! Och som att han ändå är färdigpackad i magen så fattat jag inte varför han behöver vara kvar där för..

(Nu blev det långt och gnälligt inlägg :( )

• isa94
    Canama skrev 2019-05-30 08:03:36 följande:

Usch va trist att du har de så jobbigt på nätterna! Jag har också svårt att sova -i sängen. På soffan går det jättebra? Den är lite hårdare och på nått vis är de mycket lättare att vända sig då. Kanske värt att prova! Annars vet jag att andra rekommenderar sidenpyjamas eller sidenkalsonger, blir mycket lättare att vända sig då tydligen :)

Min sambo åker ju bort på söndag så jag sitter och försöker att INTE göra något som sätter igång det hela haha! Tvärtemot alla andra antagligen....

Provat nu inatt och även på mornarna när sambon gått till jobbet att ligga på hans sida. För den är hård, har känts lättare i ryggen och svanken, men höften känns som att den har blivit totalt mosad för att den inte åker ner någonting alls i madrassen.

Och i soffan vilar jag i på dagarna med får ont där med, skillnaden är att jag inte somnar så kan röra mig innan det låser sig :/ att sätta på mig kläder och sova i skulle va förödande, är så galet varm nu så hälften vore för mycket. men tusen tack för tipsen!

Skönt att det du hittat att soffan går bra att sova i, alla somna man kan få är värdefull!

Ja nä det förstår jag verkligen! Håller tummarna för att inget startar innan han kommer hem igen iaf.
  • isa94
    Syndrom skrev 2019-05-30 15:53:03 följande:

Känner mig också full av hormoner, inte van vid det annars. Och sur och grinig för att kroppen är helt paj, foglossning mm. Och nu har jag haft huvudvärk i fyra dagar. Inte en behaglig stund, orkar inget men vill göra tusen saker.

Tror absolut barnen förstår som du säger, och detta är ju bara tillfälligt för dig :)

Känner med dig helt! Min huvudvärk har som tur var hällt sig till kvällarna.

Men som att jag inte kan sova nått nästan tar de slut på en ihop med smärtan.

Hade de funnit mer energi kvar så man orkar göra saker på dagarna hade det känts så mycket lättare.
  • isa94

Min slempropp gick för ca en timme sedan i rasande fart efter att haft ett par förverkar misstänker jag. Allt är nytt så har inte riktigt koll. Värkarna fortsätter nu har har just 3 inom 10 min, ringer nog in strax till förlossningen om råd.

• isa94

Stort grattis KSRG887! Och våra söner delar dag. :D

Här kom sonen kl. 23.58, så blev den 1 juni med två minuters marginal, efter att haft värkar i olika grader i 24,5 timme.. var helt slut och inget jag hade kunnat föreställa mig. Men nu kom är han äntligen hos oss

• isa94
    Canama skrev 2019-06-04 03:55:39 följande:

Grattis omstart2019!

Nu är mannen hemma igen! Stod på flygplatsen och grät, haha! Hormoner... Så nu ska jag fortsätta med vanliga livet. Har tagit det extra lugnt för att inte sätt igång nått. Men nu ska jag börja med promenader igen, studsa på pilatesboll, äta ananas, kanske lite sex hehe. Hänga upp gardiner ska jag också göra, visst känns väl de som en såndär typisk grej man sysslar med när förlossningen sätter igång? Vad mer kan man göra? :D (jag vet att ingenting antagligen spelar någon roll men känns som man vill göra NÅNTING iallafall)

Nå troligtvis hjälper väl ingenting, jag mådde otroligt bra i kroppen på fredagen när jag vaknade, så jag klippte häcken, åkte till tippen med massvis av kartong och dammsög på övervåningen. ;) och ja, på natten startade det. Men han väl troligtvis gjort det oavsett ;)

Är kvar på sjukhuset för att hans världen på gulsot ligger precis under gränsen för att behöva sola. Tog nya prover inatt så hoppas att de såg bra ut och att vi får åka hem.
  • isa94
    BernieLollo skrev 2019-06-04 16:37:55 följande:

Nu ni, 1 juni 11:23 kom våran dotter! 52 lång och 3515 gram. 6 dagar före bf. Helt pangkry och äter som en häst.

Åh stort grattis, då var vi hela TRE stycken som fick den 1 juni. :D häftigt
Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2