värmlandsjänta skrev 2019-06-17 03:41:16 följande:
håller helt med!! tycker den här tråden varit guld värd på många sätt och kan säkert fortsätta vara.
hur mår ni som fött i era underliv nu? för mig har det gått 5 dygn sen förlossningen och blödningen har avtagit väldigt bra (tror jag?), vet inte vad som är normalt men jag har nu kunnat gå över till vanliga bindor utan vingar. känns riktigt bra och undrar om det kanske har med hallonbladsteet att göra?
tror även eftervärkarna är ett minne blott. så skönt!
går dock fortfarande på alvedon/ipren för att det svider och är ömt där nere. det gör ont att sätta sig och ställa sig upp. går långsamma promenader men ångrar mig lite efteråt då jag märker att det blir mer ont. får försöka gå kortare sträckor oftare istället.
Håller med, läser fortfarande tråden även om det inte blivit så mänga inlägg sedan sonen föddes.
Känner mig ganska ?återhämtad? efter förlossningen, kunde byta till mindre bindor när vi kom hem efter 3 dagar. Blöder dock fortfarande, men ganska lite nu 16 dagar efter förlossningen. Fick sy en del och stygnen känns dock ibland. Har dock klarat mig utan smärtstillande hela tiden, nu gör det bara ont om jag suttit för mycket eller gått längre promenader.
Första dagen ensam med bebisen idag då mannen börjar jobba igen. Än så länge känns det mest mysigt att bara få vara med den här fantastiska lilla varelsen - hoppas känslan håller i sig.