[quote=79630933][quote-nick]värmlandsjänta skrev 2019-05-17 09:39:21 följande:[/quote-nick]ja det blir spännande hehe. hoppas du på nåt särskilt? jag vill gärna att det blir 27e maj då jag och sambon har jubileum den dagen :) annars vore 26e fränt också i och med att det är mors dag i år. bli mor på mors dag liksom!
nej jag hade inte heller hört det innan... men när jag var inne på kontrollen kollade de livmodertappen och den var inte påverkad, så då tror jag inte sammandragningarna är något man behöver bry sig om. de gör inte heller ont. är bara lite "omständigt" att ha en stenhård mage. igår kändes det även som den tryckte uppåt, så jag fick magkatarrskänsla... det borde väl trycka neråt vid det här laget? haha
även om jag haft mkt sammandragningar så känner jag mig tyvärr inte alls förberedd inför värkarna, eftersom sammandragningar inte gör ont. så det är nog ändå bättre att ha det som dig :)[/q
Ja morsdag hade varit häftigt! Samtidigt vill jag inte att den ska komma tidigare, jag känner mig inte helt redo hehe, men tror inte jag kommer bli helt redo ändå :)
Kanske ska jag inte "klaga" på att jag inte har sammandragningar, verkar ju inte vara såå roligt. Men så har jag inte haft några typiska graviditetsymptom, inget illamående, cravings, osv. Jag är väl lite speciell haha.
Men skönt att dina sammandragningar inte gör ont iallafall, (om dom nu brukar göra det?).
Nu är det ju så trångt därinne att det känns både tryck upp och ner. Jag har mycket tryck nedåt när jag gått en stund, det kan kännas. Bebisen rör sig mycket kraftigare och starkare nu också, sitter man så magen "trycks ihop" så känns det nästan som man klämmer den stackars filuren.
Idag har jag varit jättetrött, vaknar minst 5-6 ggr om natten. Så är man helt slut under dagen och orkar knappt någonting.