Robert 832 skrev 2019-07-31 17:06:55 följande:
Frågan jag ställer mig är om du är läskunnig. Jag har tvärtom föreslagit en lösning som inte bara minskar utsläppen utan kan städa upp den skadliga koldioxin. Det vore passande om du kunde sluta stoppa ord i folks munar och tala om för dom vad deras ståndpunkt är.
Lösningen jag förslår kräver inte att hela världen ska skuldsättas i mångmiljardbelopp för att hushållen ska ha en särskild bil som väldigt många aldrig kommer att ha råd med och som tredje världen får lida för att tillverka.
Sen är det oerhört dumt av dig också att anklaga mig för falsk empati, vem är det som gärna skickar en 16-åring över atlanten för sin politiska övertygelse? Kan man inte få jobbet gjort själv så skicka ett barn right!?
Pratar man person så kommer jag informera dig om detta, och att det är irrelevant för sak.
Man börjar givetvis med att stoppa försäljning av miljöfarliga alternativ, och sen under åren som kommer fasar ut gamla miljöfarliga saker.
Detta har vi gjort massor av ggr innan, och funkat bra då med.
Varför har vi bara svart och vitt lösningar, och att allt ska ske på en en gång.
Saken är att man vill egentligen inte ens börja med det allra minsta, därför hänger man sig till svart och vitt för visa att det inte går.
Medans i verkligheten, så börjar man med utfasning.
Det är falsk empati om man tycker synd om Greta åker segelbåt istället för flyg, det blir en härlig upplevelse.
Men är så jävla gôtt hon gör den, för det retar bara högerextremisterna än mer och bara gräver ned sig i mer ad hominem så de gör sig själva obsoleta.
Det skiljer agnen ifrån vetet så att säga, så det är upp till var och en att hålla sig till verkligheten, fakta och saklighet, men vi vet ad hominem klarar de inte av att låta bli att skriva.