Greta Thunberg är överskattad
Hon lever i alla fall som hon lär. Till skillnad från många politiker. Läste att hon ska segla till USA.
Hon lever i alla fall som hon lär. Till skillnad från många politiker. Läste att hon ska segla till USA.
Och du tror det är klimatvänligt?
Ni vet väl att BMW är en stor sponsor för den båt som skall segla Greta över Atlanten?
Nu har BMW som tillverkar miljöförstörande bilar fått en fantastisk och mer eller mindre gratis marknadsföring av sina produkter.
Bra jobbat Greta!
Det är symptomatiskt för pk-samhället. Vi släpper fram en massa idioter genom mediabruset och gemene man kan känna sig lite duktig när de håller med. Sen tar samma människor flyget till medelhavet och bilen till jobbet. Hurra för Greta som inte gör nån skillnad.
Bra gjort av er. Så för er gör Greta ingen skillnad, eller hur. Handlar det om att andra borde sluta flyga?
Jag tror ingenting om dig, men när du själv i ditt inlägg säger att Greta har påverkat beslut så ville jag veta vilka. Du eller ingen har ännu inte kunnat ge någonting mer än att hon bara är så bra, det är lätt att säga att någon är bra, svårare att visa varför denne är så bra tydligen.
Gissar att hon påverkar åt fel håll. Hon kan ju ingenting.
Jag förstår Greta och håller med on klimatet är viktigt. Hon är modigt och menar väl men egentligen tycker jag inte det är hennes sak att åka spegla till USA bara för att prata med Trump. Greta är ett barn! Hon måste tänka på sin utbildning . Kan inte någon annan vuxen person fungera som språkrör för henne? Varför inte någon från Miljöpartiet?
Greta behöver gå klart gymnasiet så hon kan börja på universitet och plugga om klimatförändringar och om lösningar. Jag tycker det mycket bättre om hon blir forskare än någon aktivist,
Vad kostar inte att förberedelser med båten alla utsläpp det skapar.
Sedan flögs det en besättning ned för att hämta båten, är det miljövänligt?
Eller är det viktigaste att greta inte flyger och sen spelar det ingen roll?
Av hela karuelsellen hade det verkligen påverkat miljön mer om hon satt sig på ett flyg tillsammans med många andra, ett plan soom hade flygit ändå.
Vadå svart eller vit? Det är ju precis vad det handlar om. Personligen har jag flugit 7 ggr hittills i år och fler turer blir det under hösten. Frågeställningen är superintressant. Hur får vi mig att sluta flyga?
Ja, det och att inte resa alls.
Jag hade kunnat uppskatta Greta om hon hade kommit med något konkret förslag till vad vi ska göra istället för att rikta ilska och oförlåtelse mot vuxna.
Det är ju fortfarande en kostnadsfråga om man ska bryta upp all fossil bränsleanvändning i världen. Någon lär ju fortfarande kontrollera att folk inte använder sådant, sen lär andra metoder forskas fram. Man lägger multum på att "forska" om vad som kommer att hända, men läggs lika mycket energi och pengar på att avla fram lösningar på problemet snarare än att bara konstatera det?
Tycker det blivit en så sjukt obehaglig sektrörelse av allt det här. Rädda-världen-ungdomar födda på slutet av 1900-talet som blivit politiskt engagerade och kräver en massa.
Hur ser det ut i U-länderna? Om Sverige blir fossilfritt år 20xx wtf... kommer alla andra länder apa efter? Vi har ju redan totalt misslyckats med invandringspolitiken. Tveksamt att afrikanska länder kommer bry sig om att börja köra elbilar när det är billigare att fortsätta som man alltid gjort.
Eller kommer Lövfen att straffbeskatta alla andra länder med hjälp av EU, sanktioner, m.m. när han inte får som han vill?
Stackars barn. Greta vet nog inte vad hon utsätts för.