Anonym (Xx) skrev 2019-07-30 12:27:14 följande:
Hon är en opinionsbildare på grund utav att hon har blivit medias lilla gullegris som de skriver om, om och om igen. Hon har inte gjort något för att förtjäna det men det har plötsligen blivit sektliknade tendenser i media.
Ok hon har höjts folks medvetande säger du, Har inte folk varit medvetna innan? hur kan vi se/veta det? Kan du visa några resultat av folks höjda medvetande, HUR har det gjort vårt klimat bättre? HUR kan vi se att just hon har satt tryck på frågan? Visa något?
Ja visst kan vi återkomma om 20 år men jag tror inte diskussionen kommer vara annorlunda då.
Nej jag vill inte att man slutar prata om Greta, det är helt okey med mig att man pratar om henne, nu tillskriver du mig något igen som jag varken har sagt eller påstått.
Det jag opponerar mig emot den helgonförklaringen över henne som någon slag frälsare.
Ja, det är exakt vad en bra opinionsbildare gör, man syns i media och försöker påverka mer folk och få höra budskapet.
Det lyckas Greta utmärkt med, som tex den yngsta på första sidan på Vouge tex.
Medvetande och opinionsbildande är inga svartvita saker, utan det är ganska uppenbart att man får arbeta mer på miljön eftersom högeragendan som springer fordonsindustrins ärenden är många nu.
Och uppenbarligen så har Greta träffat rätt och nu är har dig här och gråter över att hon inte löst miljön än, fast hon bara är 16år och knappt börjat med nått.
Varför pratar man mest ad hominem om Greata då?
Om nu hennes sak var/är så fel, så borde fakta ändra detta.
Men här har vi ju en konsensus på 95-37% som säger detta om klimatet i sin forskning.
Före fossilindustrin börja arbeta aktiv att säga tvärtom för de inser sina inkomster är hotade.
Så det ser vi att fakta stödjer Greta.