Greta Thunberg är överskattad
Christina Figueres, FN:s klimatchef säger at Kina gör någonting rätt i klimatfrågan. Hon säger att den delade kongressen i USA innebär ett problem medan den kinesiska regeringen kan genomföra åtgärder utan några större problem.
dailycaller.com/2014/01/15/un-climate-chief-c.../
Ja, det handlar om något som kallas "demokrati". Helt utan att resonera kring det begreppet berömer hon Kina som genst lyfter fram detta i sin regimmedia.
www.scmp.com/news/china/article/1406094/top-e...
Vi har hört det förr. Demokrati är ett problem för miljöaktivister. För Den Goda Sakens skull (miljön i detta fall ) krävs diktatur. Pär Holmgren är alltså europaparlamentariker för MP:
magasinetneo.se/blogg/det-viktigaste-for-klim.../
"Jag fick en fråga för ett antal år sedan "vad skulle du göra om du var statsminister?" Och då svarade jag att jag skulle snabbt avskaffa alla val."
JA, Kina gör OTROLIGA insatser på miljöteknik.
Fast de haft den mest extrema uppgång i energiåtgång på jorden, så håller de fortfarande ~25% grön energi.
Och nu när miljö-EL börjar bli billigare än konventionell el, så kommer vi få se hur man fasar ut fossilindustrin helt naturligt ifrån detta område och el.
Skulle vi avskaffa val, och de som det finns mest av får makten
Så kommer höger ALDRIG vara den som styr, då det finns för många människor som inte ger upp saklighet som höger gör för driva sina agendor.