Greta Thunberg är överskattad
Strejka är nått som ingår i vårt samhälle, att inte vilja ha nått sånt skulle mycket väl kunna kallas fascism.
Men frågan är för vem, inte mig den saken är uppenbar.
"Alla strejker som utlyses är reglerade i olika avtal som är slutna mellan fackföreningar och arbetsgivarorganisationer. I dessa avtal står angivet vilka former av stridsåtgärder som är tillåtna. Brott mot dessa regler klassas idag som avtalsbrott och är dessutom straffbart enligt svensk lag."
"En förutsättning för att en konflikt ska kunna bryta ut är att det inte råder fredsplikt. Det kan till exempel inte bli strejk under tiden ett kollektivavtal gäller."
Man kan inte bara starta en strejk rätt upp och ner, förstår du. Nån måtta på dumheterna får det faktiskt vara. Att antyda att andra är fascister är synnerligen låg nivå. Om forumet haft sund moderering hade ditt konto naturligtvis raderats för detta. Men nu är detta ett vänsterorienterat pk-forum, så troligare är att mitt konto raderas för att jag skriver som det är.
De flesta vill nog ha en bättre miljö. Hur mycket tror du Greta tjänar på sina kampanjer? Jag vill ha en bättre miljö, men har inget intresse av Gratas symbolåtgärder.
Vi borde satsa på att få världen att sluta elda kol. Det skulle göra enorm skillnad.