Aurora Borrealis skrev 2019-07-16 21:44:02 följande:
Nordpoolen, dear. Havsnivån ökar. Skogsbränder, skogen tar stor stryk, torka vilket påverkar vår massproduktion. Om medeltemperaturen ökar med 2 grader går det snabbt uppåt därefter p g a växthuseffekten och blir mycket svårt att stoppa efter att medeltemperaturen ökat med 2 grader. Fram tills ökning med 2 grader går det långsamt, passeras 2 grader går ökningen snabbare och snabbare och kommer inte stanna upp på 3-4 grader utan enbart öka pga växthuseffekten. Detta hör till allmänbildningen vet ni. Okunskap ointelligens och obildade är de största bovarna i detta. Trodde alla människor visste detta eftersom det ingår i grundskolan att få denna info om hur växthuseffekten fungerar och nu går det också många program på Kunskapskanalen och Vetenskapens Värld om hur det står till på jorden. Det ligger i tiden att hålla sig uppdaterad om klimatpåverkan, hur det fungerar.
Ökar havsnivån redan? Vilka storstäder ligger under vatten nu? De flesta storstäder ligger vid havskusten så då är de under vatten nu? Manila, Hong Kong, Singapore, Shanghai, Petersburg, London, Rio, New York. Alla ett minne blott....
Det var ett tag sen jag gick i grundskolan. På den tiden fick man höra hur förträffligt den svenska neutraliteten var (fast det var ju en lögn) och hur bra folkhemmet var. Jag antar att man har bytt ut propagandan.
Varför skulle temperaturökningen accelerera efter två grader (och två grader jämfört med vilket år)?
Förklara nu så att jag enfaldige förstår.