Aurora Borrealis skrev 2019-07-16 14:14:49 följande:
Ni som klagar och gnäller på Greta - ni har missuppfattat vem eller vilka som ska göra något för klimatet! Det är du, som läser detta som ska se över vad just du kan göra här och nu för att minska din klimatpåverkan. Alla! Du! Jag! Vi! Varenda barn, vuxen överallt alltid och det är nu vi ska göra det. Det är nämligen slutväntat på att "andra" ska göra något radikalt. Vi, var och en börjar nu att engagera oss. Vi försöker inte ändra andra utan vi börjar med oss själva och gör vad vi kan för att minska vår destruktiva klimatpåverkan här och nu. T ex slutar köpa plast, åker tåg och kollektivt så mycket vi kan, köper ekologiskt och närproducerat, köper second hand i stället för nyproducerat, odlar tomater på vår balkong, sopsorterar, etc.
Nope, det tänker jag inte göra. Tycker inte om att leva i en stat där folk bestämmer hur jag ska konsumera och ta mig fram. Jag har noll klimatångest, så därför kommer jag fortsätta flyga, åka bil, konsumera, äta kött och köpa vatten i plastflaskor. Med mitt leverne får vi bättre välfärd, då konsumtion genererar pengar, vilket går till att förbättra samhället.