Anonym (Xx) skrev 2019-07-14 13:38:36 följande:
Ja det lyckas hon med samt men återigen så frågar jag varför detta ska hyllas och uppmärksammas mer än något annat? Varför har just hon blivit medias gullegris och varför ska hon som inte har gjort nada resa världen runt för att träffa världens ledare. Varför vill en del ge henne allehanda priser. Hon har ju inte uträttat något ändå ska hon hyllas som Gus gåva till mänskligheten.
Jag ifrågasätter varför vi fastnar för ett barn med diagnos och som egentligen inte tillför något för klimatförbättring eller utveckling.
Så du gillar inte opinionsbildare? Du tycker inte att folk ska lobba för saker de tycker är viktigt?
Det är ju inte så att hon vill att vi ska skaffa kärnvapen en masse, hon vill jobba för ett bättre klimat och en renare värld. Är någon emot det, vill någon ha motsatsen?
Hon inspirerar massor av ungdomar i hela världen att tänka på miljön. Vad har man emot det?
Det jag lagt märke till här på FL är att de som är emot Greta är de som är för SD. Och de som för SD de ogillar Gretas mamma, eftersom hon är emot SD. Dvs man gillar inte Greta för hon har en mamma som öppet är emot SD.
Sedan sitter ni och skriver i diverse trådar hur mkt ni har emot Greta, och bidrar till att hon får ännu mer uppmärksamhet. För är det något folk inte gillar, de är när man ger sig på ungdomar och barn.
Ta debatten om varför vi inte ska sprida budskapet Greta sprider istället. För det är väl budskapet som är det viktigaste, eller? Är det viktigaste att Gretas mamma tillhör eliten och är PK?