Värdelös mamma som måste göra abort? Snälla hjälp!!)))
Hej. Vill börja med att säga att jag förstår hur du känner, lider själv av fruktansvärd ångest, social fobi, depression och grava sömnproblem. Jag är också gravid, i vecka 14. Fick också sluta med mediciner i vecka fem, blev då av med stillnoct, oxascand, melantonin och klomipramin. Fruktansvärda veckor där, har fått börja med mina antidepp nu igen (klomipramin) då ångesten tog över för mycket.
Du får ta oxascand, vid nödfall, som min läkare säger. Och i början med en ny medicin kan det vara fruktansvärt, men om en vecka eller två bör du må bättre. Hoppas att sertralin ger effekt på dig, dessutom har du massor med hormoner i kroppen som gör sin del med känslorna.
Du kan inte be om att få propavan utskrivet till dig för sömnen? Dem fick jag fortsätta med, tack och lov funkar det ok. Känns onödigt att ge dig råd om att tänka att dina tankar bara är tankar och ingen verklighet, att du ska försöka djupandas och endast fokusera på andningen för att hamna i ett lugn. Det är ju så svårt när man mår så dåligt, men försök.
Men framförallt, ta kontakt med vården! Kanske du redan har en samtalskontakt, använd dig av den, ta all hjälp du behöver, du klarar detta!