Inlägg från: Fenugreek |Visa alla inlägg
  • Fenugreek

Barnet i min mage har Downs syndrom. Vi måste avbryta graviditeten

Ts, jag har gått igenom samma sak i sept 2018. Mitt barn hade down syndrom och även hydrocephalus dvs vidgade hjärnventriklar och vatten på hjärnan. Vi valde att avbryta. Tyvärr hade alla genetiska provet tagit så lång tid att få tillbaka så tyvärr var jag redan i v 19+4 när vi avbröt. Det var en svår tid även om vi aldrig tvivlade pa vårat beslut.

Tiden efter var jobbig och speciellt utomståendes kommentarer om att vi borde behållit då barnet ?bara? hade down syndrom. Vi hade läst på och tyckte inte att down syndrom var så ?bara? och speciellt inte med hydrocephalus. Folk ska alltid ha åsikter om allt trots att de själva inte behövt ta hand om ett barn med down syndrom eller ställts inför ett beslut som vi gjort. Jag har dessutom tre barn redan som jag inte ville skulle behöva stå tillbaka för att vi beslutade att behålla ett gravt handikappat barn. Så även om vi sörjde det friska barn vi aldrig fick så ångrar jag inte beslutet vi tog. Det tog flera månader tills jag kände mig så hel man kan bli efter något sådant här,men nu känner jag att den värsta sorgen mattats av.

Jag kan inte svara på dina frågor om vad som händer rent medicinskt vid aborten då jag bor i USA och här genomförs sena aborter annorlunda,men sorgen efteråt är densamma.

Tillåt dig att sörja även om du får höra elaka människor säga att du inte får det då du tog bort ditt barn. Gud ska veta att jag fått höra min beskärda del av dessa grymma människor. Men sorg är sorg oavsett hur man förlorat ett barn fick jag sagt till mig av en klok människa och det ar så sant.

Jag hoppas du mår bra nu efter aborten och att du vågar försöka igen om du vill ha ett barn till. Jag blev gravid tre månader efter min abort.

Svar på tråden Barnet i min mage har Downs syndrom. Vi måste avbryta graviditeten