Inlägg från: Anonym (Jävla nötter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jävla nötter)

Sambon vägrade sex när jag gått på hormonbehandling som kostat tusentals

Vad fan är det för fel på er?

Om TS hade sett ut såhär, hur hade ni reagerat då? Får man kräva sex just i reproduktionssyfte?

...Efter att ha jobbat för mycket under året så bokade vi en resa för mig och min sambo, för att slappna av och för att lappa ihop vår relation lite (vi försöker dessutom skaffa barn). Det kostade halva våra besparingar till sommarstuga, närmare 60 000 kr.

Nu är vi inne på de sista dagarna av resan, flyget går om 36 timmar och hon vägrar sex. Varför betala så mycket pengar och sen inte ens försöka (jag vet dessutom att det är den fertila perioden just nu)?

Varför betala så mycket om han ändå inte vill försöka? Blev så sjukt ledsen...

Oavsett hur mycket man lagt på hotel, drinkar eller annat så får man respektera när ens partner inte vill ha sex. Äl är INTE ett frikort!

• Anonym (Jävla nötter)
    Anonym (Lite märkligt..) skrev 2019-07-10 20:34:17 följande:

Grejen är att de gemensamt försöker få ett barn. Betalar 60000 kr för en hormonbehandling som kräver att de har sex vid äl, vilket mannen borde vara införstådd med. Borde man inte då ha sex om man gärna vill ha ett gemensamt barn? Eller man skiter i de pengarna, längtan efter ett gemensamt barn, all oro och sorg och tjurar pga disk?

Och vill man, trots nedlagda pengar, inte ha sex så VILL man inte. Om det var TS som inte ville ha sex just då, för att hon mådde dåligt, hade svampinfektion, migrän eller liknade, hade det då varit ok av mannen att kräva sex, för att de ju försöker skaffa barn?
  • Anonym (Jävla nötter)
    Anonym (L) skrev 2019-07-10 20:40:16 följande:

Du fattade uppenbarligen inte ts. De försöker bli gravida och betalar enorma summor för att hon ska bli gravid! Då ska man fan ha sex och inte sura över disken.

Men uppenbarligen så ångrade han sig och vill inte ha barn så jag hoppas att ts lämnat han nu.

Och du förstår inte att oavsett nedlagd summa pengar så kan man aldrig kräva sex, det är ett övergrepp, även när syftet är bananskaffande.
  • Anonym (Jävla nötter)
    Anonym (L) skrev 2019-07-10 20:40:16 följande:

Du fattade uppenbarligen inte ts. De försöker bli gravida och betalar enorma summor för att hon ska bli gravid! Då ska man fan ha sex och inte sura över disken.

Men uppenbarligen så ångrade han sig och vill inte ha barn så jag hoppas att ts lämnat han nu.

Jag hoppas också att TS lämnar honom så att han slipper få barn med någon som betraktar honom som någon slags jävla spermabank.
  • Anonym (Jävla nötter)
    Anonym (drul) skrev 2019-07-10 20:52:20 följande:

Om det handlar om att sexlusten inte alls är där och att samlag i det läget skulle kännas som våldtäkt, då är det klart att man inte kan ligga. Men om det handlar om att tjura över disken istället för att bara skärpa till sig och lägga locket på det bråket, då är det ju annat, när det trots allt handlar om så stora pengar och att man tagit ett gemensamt beslut sedan innan. Oavsett kön, givetvis.

Du är ju den enda i tråden förutom jag som verkar resonera lite, alla andra menar ju på att TS man ska ställa upp, oavsett lust. Låter det som att han surar över disken när TS tar upp faktorer som prestationsångest och svårigheter att prata känslor?

Är det ok att kräva sex för att personen tidigare "lovat"?
  • Anonym (Jävla nötter)
    Anonym (Lugna dig) skrev 2019-07-11 17:27:52 följande:

Vet du, oavsett om reproduktionsfelet ligger hos kvinnan eller mannen så är det kvinnan som måste gå igenom smärtsamma och obehagliga behandlingar så snälla kom inte och gnäll på att det är synd om mannen.

Vi kunde inte få barn pga av min mans låga spermieantal. Vilket resulterade ivf som för honom gick ut på att onanera i en burk. För mig innebar det hormonernehandling med sprutor om kvällarna och nässpray så att jag försattes ett klimakterium för att sen bomba på mer stimulering för att producera ägg. Det innebar också äggplock som gjorde svinont. Men den fysiska smärtan var inget mot det hormoniella monster jag blev av alla preparat. Jag mådde så dåligt att jag inte kunde gå upp från sängen vissa dagar. Missfall som följde höll på att knäcka mig totalt innan vi tillslut hade turen att bli föräldrar.

Så visst, det är inte kul att begäran prestation i form av utlösning från mannen. Men det är en piss i havet mot vad vi kvinnor måste genomgå för att få till ett levande barn.

Och eftersom ts man har barnlängtan (annars vore det ju helt vansinnigt att lägga ut 60 tkr) så kommer han stanna kvar och förhoppningsvis göra sin (väldigt lilla del) för att ett barn ska kunna bli till.

Jag struntar faktiskt blankt i vem som gör störst insats, faktum kvarstår att tycker man att det är ok att köra över sin partners sexuella självbestämmanderätt för 60 papp är man vidrig.

Reproduktion är inte en ursäkt för att begå övergrepp. Och, ja, att sura, gnälla och med ekonomiska incitamentet övertala någon till sex är ett övergrepp.
Svar på tråden Sambon vägrade sex när jag gått på hormonbehandling som kostat tusentals