Inlägg från: hangonasec |Visa alla inlägg
  • hangonasec

Gravid BF Jan 2020

NILE90 skrev 2019-05-11 18:42:57 följande:

Har inskrivning den 3 juni. 7 juni har vi bokat tid i grannstaden för VUL. Ska då vara i vecka 9.

Får man fråga varför du gör så många ultraljud? Är det något särskilt de ska hålla koll på?

I sthlm ingår kub utöver ul och tul i v32 har jag alltid gjort men jag har gått privat innan och inte på vanlig mvc så vet inte om det är därför?

Det som är extra är det riktade ultraljudet för att jag tidigare har gått på cellgifter och immunsupressiva så även om risken är låg så bättre att vara säker än osäker att det inte påverkar bebisen. Jag är inte orolig, inte heller min läkare men det ingår när man har vissa mediciner innan man blir gravid
  • hangonasec

Nu har jag knåpat ihop en fbgrupp ifall ni vill vara med och prata där, den är hemlig så ingen kan se att ni är med i den eller så! Bara att skriva er mail till mig så bjuder jag in :)

• hangonasec
    SyskonSnart skrev 2019-05-11 20:41:53 följande:

En fråga till er som redan fått ert andra barn, såg man er mage fortare vid andra barnet än första?

När livmodern väl kom över bäckenkanten så blev den mycket större fortare (antagligen pga mina kassa magmuskler haha) men tyckte inte att det var någon skillnad innan dess!
  • hangonasec
    Gravid40plus skrev 2019-05-12 04:05:06 följande:

Hej

Här har ni en 40+ som ska enligt beräkning få vårt andra barn 11/1 2020. Mår än så länge bra. Har bara lite mensvärk än så länge. Går in i v6 idag. Dock är jag lite mer orolig vid denna graviditeten då jag som sagt ska fylla 41 så åldern skrämmer mig lite med tanke på riskerna. Vill bara ha gjort kubtestet och veta att allt är ok i magen så jag kan njuta fullt ut. Ska dock skrivas in 29 maj så hoppas mam kan få något bevis då på att allt står rätt till. Kram och lycka till alla med era magar

Hej! Varmt välkommen :)

Jag förstår din oro men det kommer gå bra! Hur gammalt är ditt första barn?

Kram
  • hangonasec
    Gravid40plus skrev 2019-05-12 10:01:44 följande:
    Han är 5,5 år. Född 2013. Har försökt få till ett syskon i 3år utan några resultat. Så hade gett upp hoppet då jag tyckte var för gammal men skam den som ger sig
    Åh vad underbart! stort grattis!
    Vi har också en född 2013, hon blev 6 i mars. tycker inte att 41 är för gammalt däremot :)
  • hangonasec
    MissTess78 skrev 2019-05-12 10:48:26 följande:

Här har ni en 41 åring som tydligen väntar sin nr 2 i början av Januari????????

Jisses oplanerat och vågar inte ens ?tänka tanken? förrän kub och förhoppningsvis nipt är i hamn!

Hur tusan får man remiss till nipt? Bor i Stockholm!

Stort grattis till er alla vad som än händer!

/Ballongmagen????????

Supergrattis! vad roligt! du går till mvc så fixar dom allt, jag går på mamma mia i danderyd och har fått alla remisser till mina undersökningar redan :)
  • hangonasec
    CH90 skrev 2019-05-12 11:50:05 följande:

Hej! Plus i morse för mig. Hoppas det håller! Hoppar med här iaf :) 

Grattis, vad roligt! har du barn sen tidigare?
  • hangonasec
    MissTess78 skrev 2019-05-12 12:58:13 följande:

Oj! Hajar inte hur man liksom svarar på redan skrivet? Haha...

Om det är via mobilen du är inne så ser du ett kugghjul till höger vid varje kommentar, tryck på den och sen på citera så kan du svara på just det meddelandet :)
  • hangonasec

Nu har jag skickat iväg inbjudan till alla som har pmat mig, hojta till om ni inte hittar den så skickar jag igen.

Alla är varmt välkomna till gruppen (Den är hemlig ett bra tag till så att ingen outas inför fb-vänner och familj, kommer inte göra den sökbar innan alla är överens!) Skicka pm ni som vill vara med :)

• hangonasec
    pfk1991 skrev 2019-05-12 20:31:43 följande:

Jag är i vecka 5+6 idag.Gjorde test i måndags så fortfarande väldigt chockad då jag var 99% säker på att mensen bara var sen. Första barnet och oplanerat :) Bor i Solna i Stockholm

Superroligt, grattis!! Kul med en till sthlmsbo :)
Svar på tråden Gravid BF Jan 2020