• Tjoddan

Gravid BF Jan 2020

Åh jag hoppar också in här :) plussade också vilket va en chock för mig.. väntar således fjärde barnet i början på januari :) yngsta sonen kommer då vara 17 månader vilket ibland gör mig nervös. Har två större töser också som är tio och sju år gammal. Bor i dom småländska skogarna :)

Tycker att jag känner mig orolig inför denna graviditet då jag har två snitt med mig och detta blir ett planerat i så fall. Upplever dock mer mensvärk denna gången men tror det är pga att jag fortfarande ammar samt att jag vid senaste förlossningen fick en stor reva i livmodern som kanske nu gör att man har lite mer ont.. jag vill bara att tolv veckor ska tå så man kan andas ut lite mer ialf. Inskrivning om tre veckor och ultraljud i samband med KUB.

• Tjoddan
    liebespuppe skrev 2019-05-24 15:38:06 följande:

Vad sent du fick din inskrivning med tanke på remiss till att göra KUB också. Är det rutin i er region eller pga tidsbrist på mottagningen?

Samma här med den magiska gränsen vid 12 veckor. Vill bara skrika ut till världen men också att ha facit i hand att det gått vägen..

Jag valde att ha inskrivningen och inte något hälsosamtal då jag väntar fjärde barnet. Här är det rutin med KUB mellan v 12-14. Jag är hos barnmorskan i vecka tio ungefär vilket känns helt lugnt för mig. Skulle det inte gå vägen så känns det onödigt med hälsosamtal innan, utan då kan man ta både de och inskrivning samtidigt.
  • Tjoddan

Jag hade små blödningar hela första tre månaderna med min son. Tredje graviditeten va det. Ut kom en frisk gosse. Oron fanns dock så klart när det blöder men som sagt för mig gick det bra och jag fick höra att det inte är helt ovanligt heller så säkert inget att oroa sig för för din del heller.

Mamma37år skrev 2019-06-03 21:07:55 följande:

Va skönt för dig, jag har själv haft det nu i två dagar, hoppas på det bästa!! Ska på vul den 13/6 håller alla tummar att det inte är något fel. Är verkligen orolig.

• Tjoddan

Åh kul! Jag väntar också nr fyra med bf 9/1 men kommer bli snittad innan jul fick jag besked om..

Maria och Chris skrev 2019-06-24 16:04:52 följande:

Hej jag väntar nu mitt fjärde som är beräknad 17 januari 2020 =)

• Tjoddan

Jag har två akuta snitt sedan innan och nu sista gången (för elva månader sedan) sprack livmodern i samband med förlossningen och jag fick akutsnittas. Denna gången låter dom mig inte gå så långt så jag går in i värkarbete själv utan planerar snitt innan. Dom andra graviditeterna har barnen kommit i v.37 och 38 nämligen.

Jag känner mig tillfreds med ett planerat snitt och tänker att det säkert blir ?lugnare? då. :)

Tiden går så fort nu men samtidigt längtar man efter nr 4 :)

Maria och Chris skrev 2019-06-26 19:15:07 följande:

Ja ska bli kul längtar så =) Oj då. Hur kommer det sig?

Svar på tråden Gravid BF Jan 2020