Inlägg från: Liberté |Visa alla inlägg
  • Liberté

Jag ångrar att jag blev förälder, trivs inte som mamma

Tror inte direkt det är ovanligt. Har ett par manliga vänner som gick i fällan och sitter nu låsta med barn och är allmänt trötta på livet.

De ser bara fram emot när ungen blir 10+ så denna är lite mer självständig och deras liv kan börja igen.

Så jag tror inte du är ensam direkt utan det är mer stigma att prata om det eftersom det ska vara det bästa någonsin osv osv.

• Liberté
    JoemisoL skrev 2019-05-07 21:22:24 följande:

Du har inte tänkt på vad som händer med barnet om det inte känner sig sett och ovillkorligt älskad? (Även om det gäller en bebis!) Barn söker bekräftelse och trygghet. Kan du inte ge det så sök läkarhjälp, så att både du och barnet mår bättre.

Dina känslor och tankar är säkert inte ovanliga men du verkar medveten om att det hade varit bättre om du känt annorlunda. Så sök hjälp och be om hjälp så du till slut hittar ett nice sätt att leva det här livet. Du förtjänar att vara lycklig och ditt barn förtjänar en mamma som lår

Du med din fina hippie syn på föräldraskap borde läsa på om vågen av "fri uppfostran" som skedde i sverige och hur det påverkade barn mentalt. Föräldrar är inte där för att vara tjenis med barnen utan ska vara trygghet och vägledning primärt.

Vill de röka fredspipa och prata kosmiska krafter kan de göra det när barnet är 18.
  • Liberté
    JoemisoL skrev 2019-05-07 21:36:46 följande:
    Ursäkta?

Har du barn? Jag försöker ge konkret hjälp. När tjejen kommer ur den här jobbiga tiden kommer hin säkert dras med skuldkänslor över att hon känt och tänkt så här. Och då mår man som mamma inte jättebra med sig själv mtp såväl yttre förväntningar fr samhället och en den egna failade självbilden. Ju förr tjejen ser en ljusning desto bättre för alla. Läkare/BM som skickar remiss till ngn att samtala med kan vara en väg dit.
    den sk jobbiga tiden kan potentiellt hålla på i 18+ år beroende på förälders personlighet, att sprida lite glada men korkade floskler är inte direkt någon hjälp.
    Vi pratar inte om någon med spädbarn direkt.
Svar på tråden Jag ångrar att jag blev förälder, trivs inte som mamma