Inlägg från: annabellelee |Visa alla inlägg
  • annabellelee

Jag ångrar att jag blev förälder, trivs inte som mamma

Jag har två barn och det var lite av en chock. Den lilla egentid jag hade med ett barn försvann helt. Jag har inte riktigt vant mig än.

Vill du ha tips på strategier hur det kan bli bättre eller mest kräka ur dig och hitta likasinnade? Är det det senare tror jag du får fler svar om du tillåter anonyma svar.

• annabellelee

Men varför är tonen i trådenså hård? Jag tolkar det inte alls som att du ts är en dålig mamma, bara att du har för höga krav på dig själv. När barnet är över tre måste du inte vara med det varje vaken stund . Det är ok att duscha eller sitta och läsa eller ta det lugnt en liten stund. Börjar barnet ropa på dig svarar du bara "Jag duschar och kommer om en stund ". Barn måste träna på tålamod. Det kommer inte automatiskt.

Vi tränar mycket på tålamod, för treåringen vill klappa på bebisen när hon sover eller att jag ska leka NU trots att jag är upptagen.

Träna också bbarnet i att göra sånt du gillar. Tycker xdu om promenader, promenera med det, gillar du att pyssla xså pyssla. Du präglar barnet!

Barn dör inte av att se på tv då och då om du behöver koppla av lite.

Vi har alla olika behov av ensamtid, och har man vett högt behov är det svårt med små barn. Men barnen växer och då blir det lättare!

S
Svar på tråden Jag ångrar att jag blev förälder, trivs inte som mamma