• New  Dawn

Hur vill du ha sex

Väldigt konstig uppdelning, enligt min åsikt.

Varför skulle inte sk soft och romantiskt sex kunna innehålla oralsex? Det är väl ganska grundläggande?

Sex som bygger mer på kärlek kan mycket väl innehålla analsex och "hårdare sex" för övrigt.

Inget av alternativen passar.

Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Zig Natur) skrev 2019-05-07 12:01:51 följande:

Men då är det svarsalternativ 2 man ska välja, lite hårdare än alt 1.

Oralsex är enigt de kvinnor jag träffat för porrigt och inget de vill ha eller ge,

Så är tex fallet i mitt nuvarande förhållande. och analt har jag aldrig träffat någon som ens skulle komma på tanken att prova.

Fast att dina kvinnor inte velat ha oralt har ju inget med den generella uppfattningen om sex att göra.

Tror det är många som vill ha mjukt sex, där oralsex ingår.
  • New  Dawn
    Anonym (Orolig) skrev 2019-05-07 21:45:52 följande:

Jag kan förstå att man vill ha hårda tag och dominans, men smisk tills man gråter???

Jag håller med.

Jag förstår att man kan njuta av smisk och att man kan tända på dominans... Men gråta... Det låter inte sunt tycker jag.
  • New  Dawn
    Elefantmannen2 skrev 2019-05-08 18:50:40 följande:

Hamnar vi lite off topic här. Alla tänder på olika saker och vet ju själva vad som är "sunt" för dem och inte. 

Att gråta är dessutom sunt. Det är ett sätt att kanalisera känslor innan de blir undertryckta. Bra på många andra sätt också för den delen. 

Tycker du även det är sunt att gråta för att man känner religiösa upplevelser. Tex om man skakar och faller och gråter pga "helig ande"?

Det är möjligt att just dessa personers gråt pga smisk är en gråt som är lycklig, men att påstå att människor generellt vet vad som är sunt är stämmer inte. Listan över vad folk gör som inte är sunt, men som de själva anser är sunt, kan för övrigt göras lång.

Visst kan det vara bra att gråta, och man kan så klart gråta även av lycka, men gråt är ofta tecken på att man mår dåligt, har ont, eller är ledsen.

Det finns för övrigt människor som har sex som självskadebeteende.
  • New  Dawn
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-05-08 15:05:51 följande:

Det finns flera aspekter här. Dels kan, som någon annan också skrev, smärta och njutning hänga samman ganska tätt. Sedan är det väldigt intensiva känslor som uppstår i en sådan situation, att ligga över knät och känna svedan öka och öka i skinkorna. Jag har ganska lätt för att gråta och det behöver inte alls vara negativt att gråta när man får smisk (givet så klart att det är frivilligt och något man är med på!!).

Sedan är skinkorna en väldigt erogen zon för mig och även om det svider näst intill outhärdligt så kan känslan när han smörjer in mina toksvidande knallröda skinkor med lotion efteråt göra mig så kåt att jag närmast vill våldta honom.

Som sagt, det är många aspekter men jag förstår fullt alla som tycker det verkar extremt.

Att smärta kan ge njutning är ju ingen konstigt tycker jag. Att bli kåt och upphetsad av smisk är inte heller konstigt. Om man gråter av en positiv anledning är det ju inte fel. För dig är det inte fel att gråta, men det kan också vara ett tecken på att det inte är bra.
  • New  Dawn
    Elefantmannen2 skrev 2019-05-08 22:52:32 följande:

Oops. Hur hamnade vi på transgråt vid religiösa ceremonier? Det var tvära kast. Var det inte lite väl offside att ta den värsta ytterligheten du kunde komma på?

stegforhalsa.se/det-ar-halsosamt-att-grata/

Gråt behöver inte vara "lycklig" för att ventilera känslor. Var god läs ovan hur och varför. Det finns mängder med studier i ämnet om man vill fördjupa sig.

Ja, det finns människor som har sex som självskadebeteende. Det finns människor som har det mesta som självskadebeteende. Dras dina tankar alltid dit? Är din första tanke och utgångspunkt för en diskussion när du ser en restaurang bulimi och anorexi? 

Och vad har det med ingången att tala om för andra att det de tänder på är rätt/fel/märkligt? Dessutom i ett forum för sex/samlevnad?

Vad är det för fel på det? De mår ju bra av att känna gud De mår ju jättebra av det . Varför dömer du dem, som gråter av guds närvaro? De ventilerar väl lika mycket de? Varför är det sämre?

Ja jag skrev ju att det kan vara bra att gråta. Definitivt dåligt att hålla emot gråt. Du behöver inte övertyga mig.

Nej, jag förutsätter inte att folk har självskadebeteenden, men jag svarade på DITT UTALANDE att "människor alltid vet vad som är sunt." Så är det inte.

Och ja, jag tänker på bulemi och anorexi när jag ser visa människors förhållningssätt till till att äta.

Jag ser kvinnor som är tillsammans med män som är destruktiva, jag ser män som är tillsammans med kvinnor som skadar dem, och nej människor mår inte alltid bra i sina val. Människor vet inte alltid vad som är dumt. Klart att människor ibland har osunda förhållningssätt till sex, som allt annat.

Har inget emot smisk för övrigt. Tycker inte det är ett dugg konstigt att njuta av det eller tända på det.
  • New  Dawn
    Elefantmannen2 skrev 2019-05-08 23:30:10 följande:

A) Jag har inte påstått att det är fel att gråta vid religiösa ceremonier, endast att ditt argument var extremt långsökt. Varför påstår du att jag dömer dem? 

#halmgubbe 1 

B) Om du ska citera får du gärna göra det rätt. Att stoppa in ett "alltid" i något ger en helt annan betydelse än den jag avsåg. " Alla tänder på olika saker och vet ju själva vad som är "sunt" för dem och inte." skrev jag.

#halmgubbe 2 

C) "Och ja, jag tänker på bulemi och anorexi när jag ser visa människors förhållningssätt till till att äta. " så skrev jag inte heller. Jag skrev när du såg en restaurang. En liknelse för ditt hopp till sex som självskadebeteende i en diskussion om sex och gråt.

När jag ser en restaurang tänker jag på mat och normalt ätande, det som de allra, allra flesta ägnar sig åt. Ser jag en undernärd person peta i maten tänker jag på anorexi.

När en person på ett forum skriver att hon tycker om smisk tills hon börjar gråta tänker jag att det är hennes grej, inte att det är ett självskadebeteende, precis som allt annat folk tänder på. 

"Jag ser kvinnor som är tillsammans med män som är destruktiva, jag ser män som är tillsammans med kvinnor som skadar dem, och nej människor mår inte alltid bra i sina val. Människor vet inte alltid vad som är dumt. Klart att människor ibland har osunda förhållningssätt till sex, som allt annat."

Jaha? Vem har förnekat det? Vad har det med personens inlägg eller diskussionen att göra? Jag har definitivt inte förnekat det, Tvärtom om du läser. Att det finns ger ingen automatisk koppling till inlägget. 

"Har inget emot smisk för övrigt. Tycker inte det är ett dugg konstigt att njuta av det eller tända på det."

Det framgick. Du tycker inte att det är konstigt, alltså är det inte konstigt? Fast det är konstigt om man vill gråta i samband med sex?

Jag ser ingen vits med att diskutera med människor som för den typen av retorik. Vore trevligt om du inte lade åsikter på mig jag inte har och sedan diskuterar med din egen konstruktion. 

A. Ditt sätt att uttrycka dig att det var "värsta ytterligheten" lät onekligen som om du var kritisk, men nåväl. Ska jag tolka det som att du även tycker det är sunt att gråta pga helig ande?

B.Fundera på vad innebörden av meningen "Alla tänder på olika saker och vet ju själva vad som är "sunt" för dem och inte", ger för innebörd? Det är ett konstaterande att man ju själv vet vad som är sunt. Så enkelt är det inte. Se dig omkring i världen. Finns massor av människor som tänder på saker som inte är sunt.

C. Jämförelsen med en restaurang var otroligt dålig som exempel eftersom jag inte kopplar sex med självskadebeende. Däremot tycker jag att "smisk till gråt" låter osunt. Är den tanken verkligen så främmande att det kan vara negativt att börja gråta av smisk?

Hade personen beskrivit situationen mer, och beskrivit att det var en positiv gråt, och njutbart hade jag inte reagerat.

Jag hoppas att män som ger smisk i första hand ser det som en varningsklocka om kvinnan börjar gråta. Det bör vara den första tanken.

Varför är det okej att tänka på anorexi när du ser en smal person peta i maten. Jag har själv tidigare i livet varit med om flera personer som reagerat på att jag inte åt så mycket. (jag var naturligt smal, men välmående) En person talade i klarspråk om anorexia, så din koppling till anorexi kan också vara fel. Jag tycker ändå det är bra att folk reagerar och vågar lägga sig i, även om det var jobbigt. Jag tror jag ändå blev mer medveten om mina matvanor, men det var jobbigt också.

Mina exempel om människor som lever i osunda relationer, handlar om att människor inte alltid vet sitt bästa. Man kan tända på något som skadar i längden.

Mina inlägg bygger på dina svar. DINA UTTALANDEN. Jag skrev inte att det var ett självskadebeende. De orden valde jag till DIG eftersom du skrev att "Alla tänder på olika saker och vet ju själva vad som är "sunt" för dem och inte". Varför är det okej att tänka på anorexi när någon petar i maten, (dvs något osunt) men inte tänka att kan vara osunt att gråta av smisk.
  • New  Dawn
    EnAnonumius skrev 2019-05-09 07:46:21 följande:

Det jag inte förstår är att du lägger förslaget "...men det kan ju vara tecken på att det inte är bra". Varför lägger man in något negativt det som den första kopplingen, till en kvinna som tänder på att bli smiskad?

Det är inget ovanligt att den som har masochistisk fallenhet kan gråta när de blir extremt tända.

Det är inget ovanligt att man kan gråta när man har extremt starka känslor, sedan om dessa starka känslor kommer från kåthet/sorg/glädje/etc är faktiskt irrelevant.

Den negativa reflektioner gällde inte att hon tände på smisk, utan att hon grät av det. Nu har hon förklarat det.

Jag visste inte att det inte var ovanligt att börja gråta pga att man blir extremt tänd.

Jag tror det är ovanligt utanför BDSM, att börja gråta pga av att man blir extremt tänd eller kåt. Jag har hört att vissa gråter när de fått orgasm men inte av kåtheten i sig.

Jag tycker alltid det är relevant varför man gråter. Det låter ganska hemskt att anse att orsaken till gråt är irrelevant...
  • New  Dawn
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-05-09 10:28:51 följande:

Jag förstår att du reagerar om en kvinna säger att hon blir smiskad till gråt av sin man. Det är förstås inte självklart att hon njuter och jag tycker det är bra att vara vaksam om man misstänker att något sker ofrivilligt.

Vad gäller mig så behöver du inte vara det minsta orolig. Om det blir för mycket för mig har jag stoppord jag kan används och min man slutar med en gång. Men det är väldigt sällan jag har velat använda stoppordet. Kan säga att första gången jag började gråta blev min man förskräckt och slutade genast men när vi pratade om det efteråt så förklarade jag att jag vill att han ska fortsätta om jag inte använder stoppordet. Han är jättebra nu på att läsa av mig och jag försäkrar att jag inte på något sätt far illa, bara har mitt eget sätt att njuta. Det här kan låta knäppt också men jag tycker det också kan vara en befrielse att gråta ut när jag ligger över hans knän.

Men som sagt, detta är bara jag och det finns säkert förhållanden där akterna går över styr utan att kvinnan vågar säga till och då är det verkligen illa. Jag tycker det är bra att du och andra reagerar för det behöver som sagt inte vara självklart att det är positivt om någon gråter. Men vad gäller mig så är vårat sex precis så som jag vill ha det.

Okej, vad bra!

Gråter du någonsin av annat sex? Som jag förstår det gråter du av njutning och någon typ av sårbarhet, men gråter du också pga att du blir väldigt kåt som "EnAnonumius" , i så fall, händer det vid annat sex också ?
  • New  Dawn
    Elefantmannen2 skrev 2019-05-09 12:43:30 följande:

Hon skrev i en tråd där ämnet är hur man vill ha sex. Tror du att hon beskriver den sex hon helst vill ha utan att tycka det är njutbart?

I övrigt. Du pratar "tolkningar" i varje mening. Gör sedan din tolkning av vag jag skriver och bollar din egen tolkning tillbaks till mig. Det är definitionen av halmgubbe. Jag är inte intresserad av att försvara något jag inte tycker efter ditt behag. 

Mitt sista inlägg till dig. Saknar än en gång ignoreknappen i detta forum.

Ja, man kan tända på saker som man inte mår bra om. Det har hänt mig själv och det finns många exempel på det.

Du kan ju välja att ignorera. Det är fullt möjligt.

Håhå... Som om inte du tolkar. .. Ha ha nu var du faktiskt rolig.
  • New  Dawn
    Anonym (B) skrev 2019-05-09 15:54:21 följande:

Kan ju säga att det inte lär vara bara New dawn som inte helhjärtat tar till sig "smiskad till gråt av min man"...den meningen ger mig obehagskänslor. Nån annan tycker säkert att det låter jättekul..jag har svårt att inte tänka på möjliga orsaker till att man tycker om det, för mkt psykologipluggande för att inte tänka så.

Gillar själv smisk extremt mkt under själva akten, blandningen av smärta/njutning är fantastisk men ser inte poängen att ligga som någon som skall straffas i nåns knä. Får dåliga associationer helt enkelt.

Tack för att du delar med dig och för att du förstår min reaktion.
Svar på tråden Hur vill du ha sex