Elefantmannen2 skrev 2019-05-08 23:30:10 följande:
A) Jag har inte påstått att det är fel att gråta vid religiösa ceremonier, endast att ditt argument var extremt långsökt. Varför påstår du att jag dömer dem?
#halmgubbe 1
B) Om du ska citera får du gärna göra det rätt. Att stoppa in ett "alltid" i något ger en helt annan betydelse än den jag avsåg. " Alla tänder på olika saker och vet ju själva vad som är "sunt" för dem och inte." skrev jag.
#halmgubbe 2
C) "Och ja, jag tänker på bulemi och anorexi när jag ser visa människors förhållningssätt till till att äta. " så skrev jag inte heller. Jag skrev när du såg en restaurang. En liknelse för ditt hopp till sex som självskadebeteende i en diskussion om sex och gråt.
När jag ser en restaurang tänker jag på mat och normalt ätande, det som de allra, allra flesta ägnar sig åt. Ser jag en undernärd person peta i maten tänker jag på anorexi.
När en person på ett forum skriver att hon tycker om smisk tills hon börjar gråta tänker jag att det är hennes grej, inte att det är ett självskadebeteende, precis som allt annat folk tänder på.
"Jag ser kvinnor som är tillsammans med män som är destruktiva, jag ser män som är tillsammans med kvinnor som skadar dem, och nej människor mår inte alltid bra i sina val. Människor vet inte alltid vad som är dumt. Klart att människor ibland har osunda förhållningssätt till sex, som allt annat."
Jaha? Vem har förnekat det? Vad har det med personens inlägg eller diskussionen att göra? Jag har definitivt inte förnekat det, Tvärtom om du läser. Att det finns ger ingen automatisk koppling till inlägget.
"Har inget emot smisk för övrigt. Tycker inte det är ett dugg konstigt att njuta av det eller tända på det."
Det framgick. Du tycker inte att det är konstigt, alltså är det inte konstigt? Fast det är konstigt om man vill gråta i samband med sex?
Jag ser ingen vits med att diskutera med människor som för den typen av retorik. Vore trevligt om du inte lade åsikter på mig jag inte har och sedan diskuterar med din egen konstruktion.
A. Ditt sätt att uttrycka dig att det var "värsta ytterligheten" lät onekligen som om du var kritisk, men nåväl. Ska jag tolka det som att du även tycker det är sunt att gråta pga helig ande?
B.Fundera på vad innebörden av meningen "Alla tänder på olika saker och vet ju själva vad som är "sunt" för dem och inte", ger för innebörd? Det är ett konstaterande att man ju själv vet vad som är sunt. Så enkelt är det inte. Se dig omkring i världen. Finns massor av människor som tänder på saker som inte är sunt.
C. Jämförelsen med en restaurang var otroligt dålig som exempel eftersom jag inte kopplar sex med självskadebeende. Däremot tycker jag att "smisk till gråt" låter osunt. Är den tanken verkligen så främmande att det kan vara negativt att börja gråta av smisk?
Hade personen beskrivit situationen mer, och beskrivit att det var en positiv gråt, och njutbart hade jag inte reagerat.
Jag hoppas att män som ger smisk i första hand ser det som en varningsklocka om kvinnan börjar gråta. Det bör vara den första tanken.
Varför är det okej att tänka på anorexi när du ser en smal person peta i maten. Jag har själv tidigare i livet varit med om flera personer som reagerat på att jag inte åt så mycket. (jag var naturligt smal, men välmående) En person talade i klarspråk om anorexia, så din koppling till anorexi kan också vara fel. Jag tycker ändå det är bra att folk reagerar och vågar lägga sig i, även om det var jobbigt. Jag tror jag ändå blev mer medveten om mina matvanor, men det var jobbigt också.
Mina exempel om människor som lever i osunda relationer, handlar om att människor inte alltid vet sitt bästa. Man kan tända på något som skadar i längden.
Mina inlägg bygger på dina svar. DINA UTTALANDEN. Jag skrev inte att det var ett självskadebeende. De orden valde jag till DIG eftersom du skrev att "Alla tänder på olika saker och vet ju själva vad som är "sunt" för dem och inte". Varför är det okej att tänka på anorexi när någon petar i maten, (dvs något osunt) men inte tänka att kan vara osunt att gråta av smisk.